8 mei 2025, 15:37:38

Doodgaan van Heimwee??

Gestart door Ilona, 1 april 2006, 22:38:09

« vorige - volgende »

Ilona

Hallo,

Ik ga volgende week op vakantie, en mijn valkje gaat dan naar een goed oppasadres. Nu ga ik haar heel erg missen en vraag ik me af of ze ook dood kunnen gaan van gemis. Ze is best wel inkennig. Het gaat de laatste tijd wel wat beter met vreemde. Maar ze is altijd bij ons. En dit is de eerste keer in 3 jaar tijd dat wij 10 dagen weggaan. Ik maak me zo ongerust over haar. Maar misschien is het meer omdat ik haar super ga missen. Kan iemand mij geruststellen. Of kan ze echt ziek worden omdat ze ons mist?

Groetjes, Ilona

Mariska

Hoi Ilona,

Ik heb zelf 9 valkjes en die heb ik pas 8 dagen thuisgelaten toen wij op vakantie gingen.
Mijn moeder kwam hier om ze te verzorgen.
Eentje daarvan ziet mij als zijn popje en behandeld mij ook zo.
Hij is heel erg tam en hangt vreselijk aan mij.
Ondanks dat is het prima gegaan toen ik weg was.
Ik leek het veel erger te vinden dan mijn valkjes deden.
Ik denk als jou oppas lekker veel aandacht geeft in de vorm van praten en op andere manieren met hem bezig zijn dat het vast wel goed komt hoor ;)

Maar om nog even op je vraag terug te komen of ze echt ziek kunnen worden.
Ik ken maar 1 verhaal van een valkje dat echt ziek geworden is.
En ik breng aardig wat tijd op dit forum door ;)

Ga jij maar lekker genieten van je vakantie :D

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ilona

He Mariska,

Super bedankt voor je reactie. Nu ga ik inderdaad met een iets meer gerust hart op vakantie. Het is natuurlijk ook wel zo dat ik Tygo (mijn valkje) super ga missen. Maar met jouw verhaal gaat het wel iets beter denk ik. Heel erg bedankt.

Groetjes, Ilona

Riny

Hallo Ilona
Kent je valkje haar oppasmoeder goed?
Anders kun je ze nog aan elkaar laten wennen, voor je op vakantie gaat.
Als je ziet dat het tussen die 2 klikt, ga je zelf ook met een geruster hart weg.
Groetjes Riny :D

Bianca

Ik weet niet over wie jij het hebt mariska,

maar mijn valkje Punky at dus ook niet meer toen wij een midweekje waren weg geweest.
Hij is toen zelfs aan de zondevoeding gegaan en is een paar dagen opgenomen bij een dierenarts, omdat ie gewoon weigerde, zelfs toen ik ook weer terug was!
(waarschijnlijk zo leeg)
en om een volwassen valk door een spuitje te voeren is echt geen pretje :-\
Was echt heel erg.
Tegenwoordig logeert mijn moeder bij ons in huis als wij weg gaan op vakantie ofzo, ze woont hier vlakbij en kan dus altijd even heen en weer rijden naar haar eigen huis als ze wat nodig heeft.
Maar het is niet zo dat het snel zal gebeuren hoor, die van mij is echt een van de uitzonderingen.....

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

M.

Ik denk dat het puur aan je vogel ligt hoe hij er op reageert.
Probeer anders eens eerst een weekendje te logeren en dat dan degene er voor zorgt die dan er ook voor gaat zorgen.
Kijk hoe het gaat.

Uit mijn eigen ervaring weet ik dat ik het erger vind dan de dieren dat ik eens wegga.

Ik ben 7 jaar samen met mn vriend, en voordat we de diertjes hier hadden zijn we eens een week weggeweest, en daarna tot aan 2 jaar terug niet vanwege de dieren.

Toch een lang weekend geprobeerd, en de katten waren wel even van slag maar met veel aandacht van mn buuv ging het prima en waren ze alleen maar extra blij toen we weer thuis waren  ;D

De vogels hier maakten er ook niet zo'n probleem van, die zijn altijd gek op aandacht van iedereen :D

Ilona

Heel erg lief dat jullie reageren op mijn berichtje. Ben nu weer iets ongeruster toen ik het berichtje las van dat valkje wat niet wilde eten.
Ik heb mijn valkje nu 5,5 jaar en toen ik nog thuis woonde ben ik wel op vakantie geweest. Nu woon ik bijna 3 jaar op mezelf. En idd nog nooit op vakantie geweest vanwege Tygo (mijn valkje). We zijn vorig jaar 3 dagen weggeweest om te kijken hoe dat ging. Dat ging eigenlijk vrij goed. Ze gaat nu naar dezelfde oppas van toen. Alleen nu is het 10 dagen en ik ben zo bang dat dat te lang voor haar is. Terwijl ik gewoon zeker weet dat ze alle aandacht van de wereld gaat krijgen. Maar ja als ze ons mist is dat misschien niet genoeg.
Mijn vriend zegt dat ik mezelf gek maak met die gedachten en dat ze het echt wel gaat redden. Maar ja ik zie het zo dat ik egoistisch bezig ben. Want ik wil op vakantie en daar moet Tygo voor wijken.

Dikke X Ilona

Bianca

Als het drie dagen goed gaat gaat het 10 dagen ook goed.
En ik vond het een hele goede tip om het eerst eens te proberen terwijl je wel gewoon thuis bent gewoon een proef-weekje. ;)

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

M.

Zo pak ik het aan als ik voor langer weg zou gaan.

Mijn ene valkje was erg bang voor mensen op een gegeven moment voordat hij hierkwam, dus de oppas is vantevoren een paar x geweest om te zien hoe hij reageerde, en dat is heel goed gegaan.

En ze zullen me vast gemist hebben, maar ze zijn altijd evengoed blij me te zien gelukkig :lol:

Het is dat ik zelf niet langer dan een weekend wegwil, maar het werkt goed, om gewoon zelf niet er heen te gaan, maar een ander..

Al heb je altijd nog eigenwijze vogels he :lol:

Mariska

Hoi Bianca,

Ik had het over Rocky van Nellie (Rocks) ;)
Dat was precies hetzelfde verhaal als van Punky :(
Ik ken nu dus 2 van die verhalen.

Hoi Ilona,

Ik denk dat als je maar 1 "negatieve" reactie krijgt er wel van uit kunt gaan dat het niet zo heel vaak voor komt hoor.
Tuurlijk gebeurd zoiets weleens, maar die ene keer op al die andere keren dat mensen op vakantie gaan en dat het wel goed gaat valt dan in het niet.
En ik vind je niet egoistisch hoor ;)
Wij gaan ook allemaal op vakantie en dat moet jij ook lekker doen.
Geloof me maar als ik zeg dat jij het erger vind.

Vooraf even testen met de oppas vind ik wel een heel goed idee ;)

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)