3 augustus 2025, 07:07:09

Tum Tum

Gestart door Bogucci, 23 maart 2006, 20:57:53

« vorige - volgende »

Bogucci

Hoi Riny,

Ja, het is echt een fantastische ervaring. En de honden (heb Fleurtje, Westie van mijn moeder, te gast) reageerden nauwelijks, ze waren wel verbaasd maar meer ook niet.

Ik zet zometeen het deurtje weer open, heb net Gijsje naar zijn kamer gebracht. Even de hete thee opdrinken, ofschoon het me niets zou verbazen als ze in haar kooi blijft  ::)

Groetjes,

carco

Hoi

Wat leuk dat het zo goed gaat met Tum Tum.
Waar heb jij die Y zitstok besteld trouwens?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Bogucci

Hoi Ineke en Carco,

Ja, het gaat goed, ze is behoorlijk tam, dat heeft vanmiddag wel gebleken. Alleen vindt ze het geen goed idee wanneer ik met mijn hand in de kooi kom en dan naar haar toe ga met een uitgestrekte vinger.

Carco, ik zal even kijken of ik de url kan vinden dan stuur ik die zo naar je toe. Ik zit nu in de huiskamer met de laptop, de url staat op de PC in de slaapkamer.

Groetjes,

Bogucci

Hoi hoi,

Zoals ik al had verwacht, madam vindt het veel te gezellig in haar kooi. Ik heb gisteravond het deurtje geopend, mooi niet hoor, ze kwam er niet uit. Heb de geluidjes (van jullie valkjes) op de laptop gedownload, maar ook dat was geen reden voor haar om de veilige plek te verlaten. Momenteel staat het deurtje open. Jammer genoeg ervaart ze mijn hand/vinger nog steeds als onveilig, zogauw ik mijn vinger aanbied gaat ze weg. Terwijl ze gisteren, zonder aarzelen, op mijn vinger stapte toen ze los was. Het is een eigenwijs mormeltje  ;D

Groetjes,

Gerdy

Hoi Hoi

Ze zijn wel heerlijk eigenwijs he..die van jou komt er niet uit die van mij er niet in...ik heb de kooi vanmiddag opengezet en ze was binnen 10 minuten uit de kooi en vliegt nu steeds lekker rond...

groetjes gerdy

Bogucci

1 april 2006, 18:24:21 #80 Last Edit: 3 april 2006, 16:02:20 by Bogucci
Ja, Tum Tum begint verdacht veel op mij te lijken. Weet niet of dat zo goed is  ::)

Ze zat net in de opening, toen we aan tafel gingen maar uiteindelijk heeft ze toch besloten om binnen te blijven. Ze houdt wel van gezellig samen tafelen, ze is naar haar voerbakje gegaan.

Groetjes,

Riny

Hoy Miriam
Als ze niet durft zou ik haar niet dwingen.
Het komt vanzelf wel,als ze angstig door de kamer gaat fladderen, ben je misschien wel weer terug bij af.
Groetjes Riny :D

Bogucci

1 april 2006, 22:46:26 #82 Last Edit: 2 april 2006, 14:33:07 by Bogucci
Hoi Riny,

Je hebt gelijk.

Ik ga geregeld met de hand in de kooi, zodat ze ziet dat er niets engs gebeurt, maar ik dwing haar niet. Ik heb het deurtje weer open gezet, visite is net weg. Wacht gewoon af wat ze doet.

Groetjes,

Riny

Hoy Miriam
Wacht maar als Marian dadelijk 2 valkjes heeft,dan raak jij ook nog meer besmet.
Maar eerst Tum Tum goed tam maken ,dat is het belangrijkste.
Het gevoel wat je had toen je haar in de dierenwinkel zag zitten,is voor 200% uitgekomen.

Ineke

Vind dat t goed gaat, je hebt m pas anderhalve week. Je steekt veel tijd erin, dus je zult zien dat ie steeds nieuwsgieriger wordt. Fijn dat ie zo graag in zijn kooi is en op de gierst afkomt. :D

Bogucci

Hoi Ineke,

Ze is vindingrijk en heerlijk eigenwijs. Ik heb vanochtend haar voerbakje aan de buitenkant van de deuropening gehangen. Ze bleef in de kooi (ze hing bijna ondersteboven) te eten, niet echt handig. Uiteindelijk is ze toch uit de kooi gekomen en is ze op het stokje van het voerbakje gaan zitten, maar na het eten is ze meteen weer de kooi ingegaan.
Nu heb ik het voerbakje, aan de andere kant, buiten de kooi gehangen. Ben benieuwd of ze het waagt om straks, wanneer ze weer trek heeft, uit de kooi te komen en via de tralies naar haar voerbakje gaat?

Groetjes,

Bogucci

Citaat van: Riny op  2 april 2006, 10:39:04
Hoy Miriam
Wacht maar als Marian dadelijk 2 valkjes heeft,dan raak jij ook nog meer besmet.
Maar eerst Tum Tum goed tam maken ,dat is het belangrijkste.
Het gevoel wat je had toen je haar in de dierenwinkel zag zitten,is voor 200% uitgekomen.

Hoi Riny,

Ja, zo ervaar ik het ook, mijn gevoel heeft me niet bedrogen.

Groetjes,

Bogucci

2 april 2006, 16:16:31 #87 Last Edit: 2 april 2006, 16:18:06 by Bogucci

Marian, bedankt voor het bewerken van de foto.

Riny

HGoy Miriam
Op deze foto lijkt haar wangvlek veel meer oranje, als op de foto in je handtekening.
Daar dacht ik in eerste instantie bij, dat het wel naar een Geelwang begon te lijken.
Op deze foto is het echt een oranje wangvlek.
Maar ik hoef niet te vragen of je gelukkig met haar bent.

Bogucci

Hoi Riny,

Dolblij met dit mormeltje.
Ketting af, oorbellen uit en we zitten nu samen voor de PC. Het toetsenbord plakt, mijn schouder zit vol kruimels, Bo ruimt de kruimels van de vloer en madam zit nu genoeglijk te knarsen met haar snaveltje. Ik had een heel klein stukje abrikozenvlaai tussen mijn lippen, heeft ze heerlijk van gepeuzeld. Mijn tong is ook al geïnspecteerd, smaakte naar thee :-)

Groetjes,