4 augustus 2025, 12:24:19

Tum Tum

Gestart door Bogucci, 23 maart 2006, 20:57:53

« vorige - volgende »

Bogucci

Gisteren was het dan zover. Rond 18.30 is Tum Tum gearriveerd met haar nieuwe kooi. Was wel even schrikken toen ik de kooi voor het eerst zag. De kooi is gigantisch, 2 meter hoog en 78 cm breed. Het dak van de kooi steekt aan alle kanten uit, waardoor hij niet door de deur kan. We hebben buiten het dak moeten demonteren en binnenshuis weer gemonteerd. Trudy (verkoopster) heeft de kooi helemaal ingericht en daarna Tum Tum in de kooi gezet. Het mormeltje zat op haar stok (kopje scheef) nieuwsgierig rond te kijken. Nadat Trudy weg was ben ik met de meubels gaan schuiven. De plek, die ik wilde gebruiken voor de kooi, is niet geschikt, ik heb zolang geschoven zodat de kooi niet in de weg staat en geen afbreuk doet aan de gezelligheid. Ik heb even overwogen om een andere kooi aan te schaffen. Maar toen ik vanochtend Tum Tum hoorde en zag hoe ze zich amuseert, viel alles van me af. De kooi blijft.

Gijsje (kat) heeft gisteren even voor de kooi gezeten, en vandaag is het nieuwtje er al vanaf, hij toont nauwelijks interesse. Bo (hond) heeft zo goed als niet gereageerd op de nieuwkomer.
TumTum reageert ook niet op de viervoeters, ze gaat gewoon haar eigen gang. Maakt geluidjes en speelt met haar speeltjes.

Ze is vertederend, ben enorm blij met het mormeltje.

Groetjes,

Ineke

Ben nu toch wel nieuwsgierig naar n foto van de kooi met TumTum erin!

Lin

Misschien kan je wel een verhaal beginnen bij dagboeken/verhalen. Dan kan iedereen het elke keer volgen.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bogucci

Citaat van: Ineke op 24 maart 2006, 08:11:24
Ben nu toch wel nieuwsgierig naar n foto van de kooi met TumTum erin!

Hoi Ineke,

Heb vandaag helemaal geen tijd gehad om foto's te maken. Pech met de wasmachine de vloer stond blank en ik merkte het te laat. Ik heb water opgezogen met de stofzuiger, die uiteraard naar de knoppen is. Afijn de oude ligt al in de container heb een nieuwe gekocht. Jammer genoeg heeft de laminaat ook geleden.
Zal morgen een paar foto's nemen.

Groetjes.

Ineke

Kan me voorstellen dat je dan andere dingen aan je hoofd hebt. Misschien nieuwe wasmachine, nieuwe stofzuiger, laminaat dat bolt :(
Ik zie de foto's wel als je de stortvloed te boven bent.
Groetjes en toch n gezellig weekend!

Bogucci

Hallo Ineke,

Ik heb vandaag een paar foto's gemaakt, ze zijn niet echt geweldig (gebruik de digi zelden) en een beetje aan de zware kant. Ik had verschillende programma's op de PC, waarmee je foto's kunt bewerken, maar ik heb onlangs een upgrade laten uitvoeren en veel programma's niet meer geïnstalleerd.
Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee hoe ik een foto kan plaatsen?
Ik heb Nellie een foto gestuurd en zij zal (zo gauw ze tijd heeft) de foto bewerken en plaatsen.

Lin

Is het goed als ik je verplaats naar verhalen?

Bogucci

ROCKS

Hoi,

Hier de foto van Tum-Tum, in de nieuwe kooi (waar er makkelijk wel een paar in kunnen!).

Jammer dat Trudy er geen natuurlijke stokken in heeft gedaan, of in ieder geval eentje. Kan je zo in de natuur "vinden" hoor. Ziet er wel goed uit, geniet er maar lekker van.

Doeii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Bogucci

Hoi Nellie,

Bedankt meid  :)

Er staat een hele grote treurwilg in de tuin van mijn moeder. Hopelijk valt er binnenkort een geschikte tak op het gras.

Groetjes,

Riny

Hallo Miriam
Leuk dat je een verhalenboekje begonnen bent.
Maar ik denk dat Nellie krulwilg takken of knotwilgtakken bedoeld.
Mij is altijd geleerd dat de treurwilg giftig is.
Als ik het fout heb verbeterd me wel iemand.
Je mag ook zitstokken maken van fruitbomen of van de noteboom.
Groetjes Riny :D

Bogucci

Hoi Riny,

Bedankt, ben blij dat je het zegt, was me niet bekend. Ik zal eens rondkijken of ik een geschikte tak kan vinden.

Groetjes,

Lin

Inderdaad die zijn giftig die treurwilgen.

Bogucci

Toeval of ???

Jos (gehandicapte broer, die momenteel bij mij logeert) en ik gingen aan tafel. Tum Tum zat een beetje te dommelen op de hoogste stok en plots klautert ze via de tralies naar beneden en gaat in haar voerbak zitten eten. Gezellig met z'n drietjes getafeld  ;)

Riny

Hallo Miriam
Dat is volgens mij geen toeval.
Lees onderstaande link maar eens.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,14957.0.html

Groetjes Riny :D