26 mei 2025, 05:21:12

Geslacht?

Gestart door Lucky Charlie, 23 maart 2006, 14:18:44

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

hallo,

Als je valkparkiet 8 maanden oud is en hij/zij heeft nog niet de uiterlijke kenmerken van een mannetje kun je dan al met zekerheid vaststellen dat het een popje is? Ik heb namelijk gelezen dat valkparkiten met 9 maanden geslachtsrijp zijn, en dacht daarom dat je nu wel moet kunnen vaststellen of het een pop of een man is. Het gaat om het valkje hier onder.

Alvast bedankt. Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

ROCKS

Hoi Lutske,

Je kan aan het uiterlijk zien wat het geslacht is, maar niet bij alle mutaties.Maar ook door het gedrag. 
Bij jouw valkje ben ik er toch wel vrij zeker van dat het een popje is. De mannetjes krijgen al vrij snel een knalgeel koppie, bij de jouwe is dat nog niet zo, en ik denk dat het ook niet meer komt.
Merk je aan het gedrag dat het een popje is of niet?

Doeiii, Nellie (werk)

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Lucky Charlie

Uhm, nou hij fluit (nog) niet melodietjes ofzoh. Op het moment is ie toch wel heel iritant ;) Ingo zo heet t valkje, is heeeeel tam. Hij zit nu in een periode dat telkens als ie los is hij van de kooi vliegt. Ik zet hem er dan weer op en ik zit nog geen tel weer op de bank of hij is weer bij me. Ik zeg voor het gemak even "hij" hoor. Mijn andere valkparkiet, die is jonger, die maakt helemaal geen fluittonen ofzo. Die brabbelt alleen maar. Ingo schreeuwt, fluit of weet ik hoe je t noemt vaak. Ingo is heel lief hoor. Hij wil ook altijd heel graag op z'n kopje of in z'n nekje ge-aaid worden. Als het een popje is wil ik er graag nog eens een keer een mannetje bij hebben. T liefst een bonte witmasker.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

Ik denk ook dat het een pop is. Het gele plekje op het achterhoofd betekend dat ze split bont is.
Verder zijn er geen gele veertjes bijgekomen dus ik denk dat je er wel van uit mag gaan dat het een popje is.

Riny

Hoy Lutske
Ik ben het helemaal met Nellie en Rianne eens.
Groetjes Riny :D

Stijn dc

hoi

ik denk ook dat het een popje is, maar ik zou toch nog even afwachten. MSs duurt het even voor ie zen kleur krijgt, maar je hebt toch een grote kans dat het een popje is hoor :)