12 mei 2025, 10:05:45

Best wel zielig...

Gestart door Martin79, 23 maart 2006, 06:37:55

« vorige - volgende »

Martin79

Hoi Allemaal,

Ik heb 2 valkjes een man en een vrouw en die zitten al zo'n 5 maanden bij elkaar. Nu valt het me op de man hadden we eerder, dat de man heel dominant doet over het vrouwtje. Ze mag helemaal niets van hem.. als ze wil schommelen jaagt hij haar weg, als ze wil eten jaagt hij haar zoafentoe weg.. en als ik ze aandacht geef springt hij ervoor.. maar ook als ze bijvoorbeeld met de kalksteen speelt komt de man om haar weg te jagen.. ik vind dit zo zielig en ben erg bang dat ze straks hier erg onder gaat leiden.. hebben jullie tips voor mij?

Groetjes Martin

Bianca

van alles twee ophangen ;)

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Gerda

Hoi Martin, je had het ventje al eerder, dus het popje is later gekomen. Hoe oud is je popje. Soms zie je dit gedrag totdat ze een koppeltje gaan vormen. Dan kan het gedrag tegenover elkaar opeens veranderen  :)
Was het zijn oude kooi?? En heb je haar erbij gezet?? Dan kan het ook nog steeds terretoriaal gedsrag zijn.

Als het even een paar momenten is, en het popje kan wel rustig eten, zitten en slapen, dan is er niets aan de hand. Gaat het de hele dag zo door, dan is het erg vervelend?

Hoe groot is de kooi?? Heeft ze mogelijklheden om echt ergens anders te gaan zitten??

Wat een vragen he??

Groetjes, Gerda

Riny

Hoy Martin
Is dit gedrag buiten de kooi ook zo?
Groetjes Riny :D

Mariska

Hoi Martin,

Wat jij omschrijft heb ik hier ook meegemaakt met mijn 2 eerste valkjes en ik weet hoe vervelend het is.
Bij mij gebeurde het ook buiten de kooi.
De boosdoener vertoonde het gedrag trouwens ook naar mij en me vriend toe.
Ik weet niet of dat bij jou zo is.
Bij ons was het in ieder geval pubergedrag en dit is ook weer over gegaan.
Inmiddels zijn het dikke vrienden.
Ik heb de boosdoener destijds wel gekortwiekt en ze 10 dagen gescheiden.
Het is geen leuke oplossing, maar hij was zo agressief dat hij ons geen keus liet.
Ik denk dus dat het puberen is ;)

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Martin79

Hoi allemaal,

Nou het gebeurt af en toe buiten de kooi en sinsdien is het mannetje ook heel lelijk tegen mij. Ik probeer zoveel mogelijk aandacht te geven maar als ik alleen al in de buurt komt gaat ze snavel al open en gaat hij in de houding staan.

Het popje is een jaar jonger als het mannetje.
En ze zitten in de oorspronkelijke kooi van het popje, want de kooi van het mannetje was al aan vervanging toe dus die heb ik weg gedaan...

Ze kan wel rustig eten maar laat zich echt weg jagen door het mannetje en soms ineens bijt ze keihard terug maar dat gebeurt maar zelden.

Ik denk dat ik zo de meeste vragen beantwoord heb :)
Sorry voor de late reactie, ik was de hele dag op me werk!

Riny

Hoy Martin
Dan zou ik het echt niet meer weten wat te doen.
Je hebt ze ook rustig aan elkaar laten wennen,dat weet ik.
ik hoop dat er nog iemand komt met de gouden tip.

Martin79

Dat klopt Riny.
Na dan ga ik toch maar de tip van Bianca opvolgen kijken of dat iets uithaalt.

Riny

Hoy Martin
Dat is inderdaad het beste.
Ik dacht dat je al van alles twee opgehangen had.
Hopelijk werkt het.

Martin79

Nog niet gedaan nee. maar dat ga ik volgende week wel even doen!