kooi schoonmaken, na spul tegen mijt/luizen?

Gestart door Venka, 22 maart 2006, 22:15:12

« vorige - volgende »

Venka

hoi hoi!

Misschien een nutteloze vraag voor bij spoed, maar het schoot mij ineens te binnen.....

Ik heb gisteren Lilo behandeld tegen luis en mijt (zoals je bij ziek kan lezen voor zijn kale plekjes)

ik heb Lilo de afgelopen 24 uur wat extra rust gegeven en het lijkt wat beter te gaan, hij niest, jeukt en kiebelt een stuk minder en ook de kale plekken zie ik niet erger worden!
Hij is ook actiever geworden, fluit om aandacht te krijgen, limt in zijn kooi lekker heen en weer, hij is sinds hij hier is niet zo actief geweest!

Is het nu verstandiger om vandaag de kooi nog even goed schoon te maken? Omdat als die misschien dus toch wel luis/mijt heeft dat dat in de bodem van de kooi is gevallen?
Of kan ik hem beter vanavon nog even rust geven en morgen ochtend de kooit goed reinigen?
want de rust blijkt hem dus ook goed te doen!

bedankt!!

Rianne

Ik weet niet wat voor luizen het waren, maar ik wil je ook niet in paniek brengen...
Bloedluizen bijvoorbeeld kruipen 's nachts als de vogel slaapt, via de poten de huid op. Maar hoe dat met vedermijt zit weet ik niet.

Venka

ja die scully face ofzo is dat toch??
de man van de dierenwinkel zei ook al zoiets,dat er zulke luizen waren!

Ik weet ook niet zeker of die wel luizen of mijt had, maar werd mij aangeraden om iets tegen luis en mijt te geven omdat de kale plekken op plekjes ontsonden waar luis en mijt ook graag vertoeven! Daarom werd me eerst aangeraden er iets voor te geven!

Maar jij raadt dus toch aan om nu eerst nog even de kooit goed schoon te maken? voor ik zo ga slapen?

Rianne

Als je Lilo op een rustig plekje bij je in de buurt zet, kun je hem in de gaten houden en de kooi even schoonmaken. :)

Venka

ok dan doe ik dat toh nog maar even!

Vind het wel erg moeilijk om nu een rustig plek voor hem te vinden, maar komt wel goed! (ppffff ik dacht een valkje nemen we even maar al die zorgen die er bij komen kijken! valt effies vies tegen, maar hoop dat als dit allemaal voorbij is ik eindelijk van hem kan gaan genieten!)

maar heeel erg bedankt!!!

Rianne

♪ Marlies

Als je de kooi schoonmaakt, pak dan vooral de naden en kieren goed an. Daar zitten nl de bloedluizen.

Succes,
Marlies