23 mei 2025, 01:27:15

Beginnen met kweken

Gestart door Sammy69, 20 maart 2006, 01:18:53

« vorige - volgende »

Sammy69

Ik zou graag met men valkjes kweken.
Ik heb sinds een paar weken er een nestblok ingezet, gemaakt volgens de maten die ik hier gelezen heb.
Ze tonen er geen interesse voor, bij mijn weten zijn ze er nog geen kijkje in gaan nemen.
Ik heb ook nog niet gezien dat ze proberen te paren of ook maar enig teken dat ze zouden gaan paren.
Ik weet niet wat ik verkeerd doe?
Moet ik gewoon meer geduld hebben?
Of???
Groetjes

Rianne

Hoi,

is er voldoende daglicht in de ruimte waar ze staan? Is er voldoende voedsel, zoals zaad en eivoer? Hebben ze sepia tot de beschikking?

Wat ik bedoel te zeggen, de omstandigheden moeten zo ideaal mogelijk zijn voor de valkjes. Veel licht en veel voedsel. :)

Lin

Heb je wel echte een koppel wat elkaar echt veel kroelt?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sammy69

Alles is voor handen, sepia, eivoer, zaadmengsel, veel zonlicht, trostgierst als extratje, kiezel..
Ze lijken soms wel wat agressief ten op zichte van elkaar.
Soms kunnen ze uren lang samen eten, op hun stokje zitten, zich laten horen :p maar soms kunnen ze elkaar niet zien.
Dan moet het mannetje uit de buurt vd pop blijven.
Hij mag nog niet op de zelfde tak komen zitten..
Moet ik misschien een ander vrouwtje zoeken, of maakt het in principe niet uit welk vrouwtje je bij een mannetje zet of andersom.. ???
Groetjes

Riny

Hoy Sammy
Hoe oud zijn je valkjes?
Groetjes Riny :D

Stijn dc

hoi

veel geduld oefenen, het kan gebeuren dat ze van de ene op de andere dag toch gaan paren en eitjes leggen. Normaal gezien gebeurt het niet vaak dat valkparkieten hun partner niet accepteren, maar als dit heel duidelijk word zal je idd een ander vrouwtje of mannetje moeten kopen waarmee hetwel klikt.

Sammy69

Het probleem lag hem dus toch bij het vrouwtje.
Heb er hem een ander gehaald en nu gaat alles prima.
Ze zitten altijd samen en verzorgen elkaar.
Het vrouwtje heeft al een kijkje in het broedblok genomen.
Het zal nu wel loslopen.
Grtz

Stijn dc

ok,  fijndat je probleem is opgelost

bij deze sluit in dan maar het topic.