28 april 2024, 11:45:02

pootjes tussen deur

Gestart door Yvonne Havik, 19 maart 2006, 11:44:34

« vorige - volgende »

Yvonne Havik

Bij het sluiten van de vaatwasser vanochtend bleek Spike met beide pootjes tussen de deur te zijn gekomen (veel gekrijs). De beide lange tenen zijn nu bebloed. Z'n linker alleen maar aan het topje, maar bij z'n rechter is duidelijk wat huid (en vlees?) afgestroopt. Het bloedde maar heel even, maar het ziet er akelig uit en hij probeert ze duidelijk allebei te ontzien. Afwisselend trekt hij ze in , het rechter vaker en langer dan z'n linker. Hij kijkt heel zielig (of verbeeld ik me dat maar).
Moet ik hier nog wat aan doen of zal het vanzelf wel goed komen?

Yvonne

Lique

Hoi Yvonne,

Wat sneu zeg :-\ Het zal wel flink pijn doen.
Gelukkig gebruikt hij ze wel. maar bloedt het nog steeds?
Zo ja, zal je moeten zorgen dat dit snel weer dicht gaat. Dit kan een vogelarts, maar zelf kan je ook met bloem, wondpoeder of ferrichloride aan de gang. Wel zal een vogelarts ernaar moeten kijken als het ernstig is.
Heb je de mogelijkheid om een foto te maken van de pootjes? Met name het pootje waar het vel en vlees afgestroopt is?

groetjes lique


Yvonne Havik

Bedankt voor je reactie. Ik lees hem pas nu, omdat ik niet in de gaten had, dat je gereageerd had (ken dit forum nog niet zo goed). Het gaat inmiddels redelijk goed met Spike. Het is gelukkig alleen maar het vellletje, dat afgestroopt is en het wordt nu wat blauwig. Hij doet alles wat hij gewoonlijk ook doet, maar probeert zo min mogelijk op het rechter pootje te staan. Het bloeden was eigenlijk heel snel gestopt en nu het er ook al een groot deel af is (zit nu op z'n veertjes ziet het er niet zo naar meer uit. Maar je schrikt wel en het is zo zielig.
Ik zal het natuurlijk goed in de gaten houden en als hij er last van blijft houden ga ik nog even naar de dierenarts.

Nogmaals bedankt,
Yvonne

Lique

Hoi Yvonne,

Ik ben blij dat het weer goed gaat met Spike.
Ik zou als ik jou was wel goed in de gaten houden, of hij geen ontsteking krijgt.
Het is inderdaad heel sneu als je ziet dat je valkje pijn heeft, maar het is een goed teken dat het bloeden snel gestopt is. Dan was het gelukkig niet erg diep. Let er wel op dat hij niet aan zijn kapotte pootje gaat bijten.

groetjes lique