Info over ringen

Gestart door Peter, 13 juni 2003, 20:38:28

« vorige - volgende »

Peter

Hoi allemaal,

Er komen ook altijd veel vragen over ringen. Daarom zat ik te denken om een stukje bij ringen te maken met "Veel gestelde vragen" ....

Ik denk hierbij aan:
Wat betekend het ring nummer?
Waarom een ring?
Kan de ring ook af.
Kleur van de ring.
Kan ik een valkje terug vinden via een ring?
Eigenaar achterhalen via het ring nummer?
Hoe bestel ik ringen?
Open of gesloten ringen...
Geen open ring gebruiken.

Nou ja jullie begrijpen als wel wat ik bedoel :) Als julie een oplossing hebben voor 1 van de vragen (meeste staan ook al ergens op het forum) of zelf nog een toevoeging hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Peter


daan

Hoi Peter en Lique,

Ik ga bij onze ringmeester eens vragen van hoe en wat, als ik dat heb zal ik het mailen naar jullie okay, off heb je al genoeg info oevr ringen???

Groetjes Daan

Peter

Hoi Daan,

We hebben nog vrij weinig over de ringen. Alle info die we gaan verzamelen zullen ook bij dit topic toevoegen!

Alvast bedankt!!

Groetjes,
Peter

plankie

Misschien ook te denken aan de kosten van ringen, waar je ze kunt krijgen/hoe je eraan kan komen en hoe je 't beste lid wordt van een vereniging

(allemaal vragen van ikke)

Mandy

Ik zal het allemaal eens bij elkaar noteren, want ik ring ook en zit bij een vogelvereniging waar ik ze bestel.
Wil je dat ik het je mail of zal ik het dan gewoon hier zetten?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

plankie

mag beide wel :)

Ik ben nieuwsgierig naar wat zoiets kost en hoe zoiets verder in zijn werk gaat. Zeker omdat twinkel nu eitjes heeft liggen (nog geen idee of ze bevrucht zijn)

Peter

CitaatIk zal het allemaal eens bij elkaar noteren, want ik ring ook en zit bij een vogelvereniging waar ik ze bestel.
Wil je dat ik het je mail of zal ik het dan gewoon hier zetten?
Hoi Mandy,

Je mag het hier ook bij zetten, op die manier voorkomen we denk ik dat een aantal personen hetzelfde aan het uitzoeken zijn :)

Alvast bedankt voor de moeite!!

Groetjes,
Peter

Peter

Hoi allemaal,

Ik denk dat ik ook nog ff info ga vragen bij Ron (Haagse Kuif op de chat) hij doet namelijk de ringen bij zijn vereniging.

Groetjes,
Peter

daan

Ik heb een mailtje verstuurd naar Gea zij is van de bond voor vogelliefhebbers.
En ik kreeg dit mailtje terug, dus ik krijg nog een keer een antwoord per mail, als ik die binnen heb dan stuur ik dat weer door naar jullie.

Hallo Danielle,
Ik heb je verzoek om ringen informatie doorgegeven aan ons bondsbureau. Zij zullen je informatie verstrekken hierover.
Uit Onze Vogels mag niets worden overgenomen, tekst en foto's zijn beschermd, tenzij je contact opneemt met de schrijver en zijn accoord krijgt.
Misschien een beetje onvriendelijk antwoordt, maar sommige schrijvers zijn lid van een vakbond en staan erop dat er kontact met hun wordt opgenomen i.v.m. zeg maar bumarechten.
vriendelijke groeten Gea Stoop

Doegies Daan

reagle2800

hoi, hoi allen, waarom gebruiken jullie niet gewoon het net  om informatie in te winnen, alles staat op het internet, dus hier geef ik dan ook een webadres door met alle info:
home.wanadoo.nl/david_dagan/Paginas/Ringen.htm


Kolkkie

Hoi Reagle,

Het probleem zit hem zo en zo in de copyright. Je kan niet zomaar klakkeloos info van anderen overnemen. Daar zal je eerst toestemming voor moeten vragen, en dat krijg je denk ik niet altijd.
Ik denk dat we hier samen al heen hele hoop weten. Als je al onze kennis bij elkaar optelt zijn we samen een valkjesencyclopedie :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

renzokuif

mijn valkparkiet heeft het ring nr p 1 239 n6
                                                            02
kan iemand mijn misschien vertellen wat het betekend?
ik had al op het forum gekeken maar daar stonden andere voor beelden bij en daarom kan ik er niet uitkomen wat het betekend.
alvast bedankt.

Paul

Hoi,

Wat bijna zeker is dat je valkje in 2002 geboren is.
En 239 kan het nummer van de kweker zijn en n6 het 6e valkje van dat jaar bij die kweker.
Het lijkt me persoonlijk geen ring van een vereniging maar misschien een ring die gewoon gemaakt is door een bedrijfje wat dat doet.
Maar ik kan me daar ook in vergissen natuurlijk.

Groetjes, Paul

renzokuif

bedankt voor het reageren.
degene bij wie ik haar vandaan had die had toen tegen mijn gezegt dat ze 1.5 jaar oud was en dan zou ze nu iets van 2.5 wezen. daarom wou ik graag weten of dat klopte.

bedankt groetjes pinkie en kuifje ;)

Rob

Mischien is het leuk/handig om een lijst met verenigingen samen te stellen die ringen uitgeven en de daarop vermelde afkortingen.

ik heb nu heel wat zoekwerk moeten verrichten...en een fiks aantal telefoontjes om achter de herkomst van een ring/vogel te komen..tis gelukt maar om dit in de toekomst voor iedereen makkelijker te maken leek mij dit een leuk idee!

dus in dat geval een ring nummer bv. die van mijn bewuste valk WPC P078 05 E071 deze ringen worden uitgegeven door de Westvlaamse Parkieten Club.

Groetjes Rob