11 mei 2025, 04:02:06

Eindelijk een valkje

Gestart door Venka, 16 maart 2006, 19:18:00

« vorige - volgende »

Venka

16 maart 2006, 19:18:00 Last Edit: 11 juni 2006, 16:58:54 by Venka
Via via is vanmorgen ons valkje gekomen.
Het is een bonte witmasker, van naar zeggen 6/7 weken oud.
Hij/zij heeft nog geen naam en is niet tam. Bang voor mijn handen is die iig niet want ik kan me hand gemakkelijk in de kooi stoppen en het valkje is aaibaar. Ik probeer hem eigenlijk nog een beetje met rust te laten en zo af en toe met hem te praten. Volgens mij vind die dat wel heel intressant wat hij houd mij nou lettend in de gaten...
Ik zal nog wel een lange weg te gaan hebben met tam maken, maar ik denk dat ik meer succes zal hebben bij het valkje dan de eigenwijze parkiet...

Wel heb ik meteen al een vraagje, ik hoop dat iemand hier wat weet...
Ze zeiden dat het valke 6/7 weken oud is, maar het valkje is geringd. Op de ring staat (voor zover ik het heb kunnen lezen ab 26.. 05 .09 (de puntjes weet ik nog niet), de 05 staat onder elkaar, ik vermoed dat dat de jaartal is, 2005 dan kan het valkje dus geen 6/7 weken zijn, of toch wel?

Zijn er anders nog andere tekenen om te zien hoe oud het vogeltje is? Mochten jullie een foto va het valkje willen zien voor evtueel schatten naar de leeftijd, kan ik die wel plaatsen!

heel erg bedankt!!
En vanaf nu ben ik er vaker hoor!!!!

Denise

Ineke

Hoi Denise,
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/ringen.htm
Groetjes, Ineke

Venka

17 maart 2006, 11:17:25 #2 Last Edit: 17 maart 2006, 16:41:33 by Venka
CitaatHoi Denise,
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/ringen.htm
Groetjes, Ineke

Hoi Ineke
ik had daar inderdaad ook al gekeken!!
Ik kom er niet echt wijs uit, met wat daar staat en op de ring van onze valk..

vandaag ben ik er achter gekomen aan de hand van de ring dat ons valkje 8 weken oud is en gewoon uit de winkel komt. op de ring staat 2005 maar dat komt omdat de groothandellaar eerst de oude ringen op maakt,ons valkje is immers eind januari geringt. wel ziellig dat ons valkje in een week tijd bij drie verschillende mensen is geweest (dierenwinkel, 2 uurjes, oude eigernaar, hier)

Ik ben echt al helemaal in love op mijn eigen valkje die de naam Lilo heeft gekregen!
en hier gaat hij niet meer weg maar we zullen veel geduld moeten hebben voor ons valkje tam is, maar dat zit goed ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
groetjes
denise

Roosje

Ach wat een schatje. En zo klein :-*

Let wel goed op dat hij goed eet en drinkt :)

Venka

CitaatAch wat een schatje. En zo klein

Let wel goed op dat hij goed eet en drinkt 

Dankje wel!!!
Het is ook echt een moppie!!!!!!

Maar je vind hem dus klein ogen op de foto!
Ik twijfel eigenlijk aan zijn leeftijd door wat er op de ring staat, en ik vind hem zo groot ogen, maar aan de andere kant weer klein! Wij hebben vroeger alleen maar lutino's gehad, en die waren allemaal al groot, dus ik zou het niet weten!

Maar je hoeft je geen zorgen te maken om het eten en drinken! Dat doet hij echt heel goed (gelukkig :D) En hij slaapt ook nog heel veel!

Maa nogmaals THX voor je reactie!
Ik blijf op hem letten hoor!