11 mei 2025, 05:44:16

Donker puntje op ei.

Gestart door Roosje, 12 maart 2006, 22:08:56

« vorige - volgende »

Roosje

Ik heb net even gekeken bij heinrich en poppie, die al de hele dag samen op hun nest zitten. En zag op 1 ei, die wat was opgeschoven een donker puntje, wat zou dit kunnen zijn?

Ik heb netjes met een lepel (vingers worden gesloopt) het eitje bij de anderen in het kuiltje gelegd.

Wat ik van de buitenkant kan zien, zijn alle eitjes een beetje rozig, met aan de bolle kant een witte plek zo 1/3 van het ei.

Zou het wat worden?

En zouden de ouders weten dat er wat komt?

Verder zit ik niet zo in spanning ::)

Lin

Maar je kan dus niet goed schouwen? Een luchtkamer is goed. Maar als je niks ziet bewegen of adertjes dan is het niet goed. Een erg donkere plek duidt erop dat er niks meer leeft.

Je kan even hier kijken:
http://animalscience.ucdavis.edu/research/parrot/d/d.htm

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Roosje

Ik heb niet geschouwd, alleen met het blote oog even gekeken. Het was maar een klein donker puntje.

Tara

Hoi Roosje,

dat donker puntje herken ik,
en dat kun je idd ook vaak zien zonder een lampje,
bij mij waren die eitjes altijd bevrucht toen ;)

Roosje

Nou laten we het hopen dan :D

Lin

Als het een klein punje is dan is het wel goed. echt een grotere donkere vlek dan niet. Waarom heb je nog geen schouwlampje dan? Dat is wel vrij handig.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Roosje

Omdat ik in eerste instantie niet wilde schouwen. Ik kan er niets aan veranderen en kan de eitjes ook niet weghalen. Dus het heeft praktisch geen nut. Ik ben alleen nu zoooo nieuwsgierig ::)

Rianne

Al had je wel geschouwd had je niet nieuwsgierig hoeven zijn ;D

Roosje

Ja da's waar ::) Maar nu het al zover is wil ik ook niet meer storen :-X

Stijn dc

hoi

hoe oud is het eitje?

Citaat van: Roosje op 12 maart 2006, 22:08:56
Ik heb net even gekeken bij heinrich en poppie, die al de hele dag samen op hun nest zitten.

Je zegt dat ze de hele dag al op het nest zitten, maar als het ei ook nog maar 1 dag oud is, dan kan je nog niet zeggen of het bevrucht is  of niet.
Wss is het ei al ouder, en begrijp ik het gewoon verkeerd ::)