8 september 2025, 13:19:50

Vitaminedruppels

Gestart door Ineke, 12 maart 2006, 11:27:37

« vorige - volgende »

Ineke

12 maart 2006, 11:27:37 Last Edit: 12 maart 2006, 11:29:43 by Ineke
In de ruiperiode wil ik extra vitaminedruppels geven. Op t potje staat 5-6 druppels in t drinkwater doen. Nu vroeg ik mij af of je ook 1-2 maal per week 1-2 druppels over een stukje trosgierst kunt doen, of dat dit dan te geconcentreerd is?
Groetjes, Ineke

Sander

Hallo Ineke

Volgens mij zal dit inderdaad te geconcentreerd zijn. Die 5-6 druppels zijn waarschijnlijk per 100 ml?  Zo zie je maar dat er heel weinig nodig is om een goede werking te hebben. Ik zou het gewoon in het drinkwater doen, en ervoor zorgen dat ze nergens anders drinkmogelijkheden hebben. Zo krijgen ze het ook binnen.

Groeten
Sander

Ineke

Riny

Hoy Ineke
Ook ik zou me houden aan de gebruikvoorschriften op het flesje.
Het staat er immers niet voor niets op.
Groetjes Riny :D

Kirsten

Hoi,

Wat voor merk vitamine is het?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Ineke

Hoi Kirsten, het is gewoon Bogena.

Jacco

Hoi Ineke;
Misschien een rare vraag,maar verkleurd het water dan ook wat of ruikt het raar hierbij? :-[
Ik heb Multi-Fit eens gekocht in de dierenzaak en het water werd geel van kleur.Jacco dronk er bijna niets van. :-X
De druppels die ik nu van de DA heb gekregen werken wel héél goed!

Groetjes Anita. :D

Riny

Hoy Anita
Multi-vit heb ik ook vaker gebruikt, vooral in de ruiperiode.
Het is normaal dat het water verkleurd.
Bij mij kregen ze dan geen badwater ,dus als ze dorst hadden moesten ze hier wel van drinken.

Ineke

Hoi Anita,
Dat was ook de reden waarom ik t vroeg. Als ik t in t drinkwater doe drinkt ie niet. Doe ik n paar druppels door t voer eet ie t gewoon. Omdat ie zoals waarschijnlijk veel valkjes direct t trosgierst aanvalt, leek mij dit handig. Dat ie direct de druppeltjes binnenkrijgt. Alleen is water natuurlijk minder geconcentreerd.
Ik meng nu ca. 4 druppeltjes 1-2x p/wk door t voer, waar ik tuinkruidenbij doe, dus toch iets met n beetje vocht.

Riny

Hoy Ineke
Je zou ook kunnen proberen om het drinkwaterwaar je de vitaminendruppels in doet wat te zoeten met druivesuiker.
Met carvan cevitam gaat het ook.
Veel valkjes houden van zoet.

Jacco

Hoi Ineke & Riny;
Weer wat bij geleerd,dat valkjes van zoet houden.Daarom snoept hij zó graag aan iets waar suiker op zit. :D
Die drupples gebruik ik nu niet meer omdat Jacco er echt niet/nauwelijks van drinkt.Hij staat meestal voor de keukenkraan om daar wat te drinken.
Valkjes hebben toch een eigen willetje valt me op,of ligt dat aan mij? ???

Zijn echte troetelkindjes.. :-*..Gr.Anita. ;D

Riny

Citaat van: Jacco op 13 maart 2006, 23:26:44

Valkjes hebben toch een eigen willetje valt me op,of ligt dat aan mij? ???

Hoy Anita
Dat juist ,maakt valkparkieten zo speciaal vindt ik.
Supereigenwijs zijn sommige.
Valkjes zijn geen grote drinkers,dus misschien is het raadzaam om te zorgen dat Jacco toch zijn druppels binnen krijgt.
Zeker omdat zijn veertjes zo pluizig zijn.
Dus mijn advies,niet meer van de kraan laten ''lebberen''
Groetjes Riny ;D ;D

Ineke

Citaat van: Riny op 13 maart 2006, 20:31:45
Hoy Ineke
Je zou ook kunnen proberen om het drinkwaterwaar je de vitaminendruppels in doet wat te zoeten met druivesuiker.
Met carvan cevitam gaat het ook.
Veel valkjes houden van zoet.

Dan doe ik dat ns de komende x. Ns kijken of de zoete reuk sterker is dan de rare kleur en hij t drinkt.

Riny

Hoy Ineke
Ik heb gisteren nieuwe druppels gekocht van het merk Beaphar.
Bogena multi- vit
Daar staat duidelijk op vermeld dat je kunt kiezen of je ze door het water, of onder het voer doet.

Ineke

Hoi Riny, die heb ik vandaag in de pauze gehaald. Naast mijn werk is een dierenzaak (slechte locatie, t wordt n verslaving :)) Dank je wel.