29 april 2024, 10:16:52

gewicht van Gara(th)

Gestart door Monky, 12 maart 2006, 10:39:05

« vorige - volgende »

Monky

Ik heb Gara(th) weer even gewogen en ze weegt nu weer 74 gr. Het is alleen jammer dat er voornamelijk trosgierst in haar maag zit  :-\
Ze was wel weer een stuk fitter. Ze wilde amper stil blijven zitten. Ze had eivoer over de hele neusdoppen zitten, dus het was wel van belang dat ik dat eraf haalde voordat het helemaal indroogde. Dan moest ze natuurlijk wel stil blijven zitten  ::)
Ze heeft ook lekker bij me gezeten. Ik denk dat als ze straks gewoon aan de zaad is en niet in continue honger leeft, ze een heel aanhankelijk valkje is.

We gaan er alles aan doen om het zo te krijgen.

Morgen maak ik weer zo'n prutje klaar. Ik doe er dan een heel klein beetje gewoon zaad doorheen. Even kijken wat ze dan doet.

Ze heeft trouwens ook een klein beetje aan de snoepstaaf geknabbeld. Als ze dat nou een doorzet  ::)
We merken het wel. Ik zal haar morgenochtend weer even wegen.

Groetjes,
Monky

Caroline

Jeetje, ik heb net voor het slapen gaan je hele verhaal gelezen, wat balen zeg.

En wat zul je ongerust zijn geweest vanmiddag.

Hopelijk sterkt ze weer een beetje aan nu.

Sterkte!! En anders geef je haar maar een kusje, jouw kusjes helpen ook de donsjes van Nel.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Vanochtend heb ik Gara(th) weer gewogen. Ze weeft nu 69 gram.
Ik heb een papje gemaakt van trosgierst, gewoon zaad, eivoer en brood aangelengd met druivensuikerwater met vitaminedruppels. De eivoer krijgt ze wel binnen, denk ik, want het zit aan het zaad gekleefd. Ze heeft dan ook wat vitaminedruppels binnen.

In haar water zit druivensuiker en vitaminedruppels.

Gisteravond, nadat ze dus wat gegeten had was ze weer wat aktiever. Ze vloog wat meer.
Afhankelijk van hoe ze vanmiddag is als ik thuis kom, volg ik Karin's advies op die ze me heeft toegestuurd. Voorop gesteld dat ik de spullen binnen heb, die ze toegestuurd heeft.
Anders krijgt ze vanavond weer hetzelfde met wat andijvie erdoor.
Ze zat vanochtend ook weer een beetje te knabbelen aan de snoepstaaf. Ik ben benieuwd hoe ze vanmiddag is.

Groetjes,
Monique

Riny

Hoy Monique
Heb je niet een oude koffiemolen?
Dan zou je gewoon zaad voor valkjes kunnen malen, en dat onder het papje doen wat je maakt.
Dan leert Gara(th) daar de smaak ook van kennen.
Hopelijk gaat ze het dan ook eerder eten.
Groetjes Riny :D

Monky

Hmmm, dat is een idee.
Ik heb geen oude koffiemolen. Dan moet ik even nadenken hoe ik het kan malen...Misschien dat mijn "Magic Bullet"  8)  werkt. Goed idee Riny! Als het net zo verpulvert is als eivoer, dan krijgt ze in elk geval de voedingsstoffen gewoon binnen.

Wat een idee!! Zijn de schilfers niet slecht? Die zitten er dan ook doorheen.

Ik ga het vanmiddag meteen proberen.

Groetjes,
Monky




Bianca

wat fijn dat ie in ieder geval is aangekomen,
Het klopt wel dat ie vanmorgen natuurlijk wat minder woog want dan is de krop nog leeg.
Ik zou denk ik ook lichtelijk paniekerig worden al ie zo weinig zou wegen!
Eigenwijs ding dat vogeltje!
Succes!


Groetjes
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Monky

Bedankt Bianca.
Je hebt geen idee hoe eigenwijs ze is!!!  ::)
Maar ze zal het toch moeten leren  :)

Groetjes,
Monky

Caroline

Hoi Monique,

Misschien nog even een klein tipje.

Laat haar voorlopig weinig of niet losvliegen, daarmee verbruikt ze alleen maar weer energie, die kan ze op dit moment beter gebruiken om aan te sterken.

Mijn Noa weeg ik elke dag, ik weet uit ervaring dat ze na een paar uur los met intensief vliegen, zeker een paar gram is afgevallen.
Dit zou jammer zijn, je doet nu zoveel moeite om die paar gram er aan te krijgen.

Sterkte met de "kleine"  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

En je niet te veel vastpinnen op het gewicht, daar wordt je alleen zenuwachtiger van  ;D Doet ze het goed, is ze actief, dat is veel belangrijker. Want heeft ze net gepoept of net gevlogen zoals Caroline al zei dan kan dat zo een paar gram schelen. En anders dreig je haar maar dat ze weer naar mij terug moet, ik krijg haar wel aan het eten  ;D ;D ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Ik probeer me ook niet vast te pinnen op het gewicht. Ik wil alleen niet dat ze nog minder gaat wegen. Zowiezo moet je het wegen met een korrel zout nemen. Het moet wel globaal niet te laag zijn. Lijkt me.

Haar ontlasting is wel wat aan de donkere kant. Waar kwam dat ook al weer door?

Ik heb je mail trouwens gelezen hoor :) Het had niet om 4 uur in de ochtend gehoeven  :P In de loop van de dag was ook goed geweest  ;D

Wat stel jij trouwens voor om haar weer aan gewoon zaad te laten wennen?
Dat is dan natuurlijk de volgende stap.

Ik wist trouwens ziet dat een vogel zo enorm kon krijsen en zo lang onafgebroken. Je zou denken dat ze er een schorre keel van krijgt  ??? ::)

En Caroline, bedankt voor de tip!

Groetjes,
Monky

Riny

Hoy Monique
Heel erg donkere ontlasting betekend dat ze te weinig voedingsstoffen binnen krijgen.
En dan gaan ze zich zelf verteren.

Als Gara(th) weer fatsoenlijk eet en gewone ontlasting heeft ,lijkt mij dat je hem/haar toch af en toe wat honger moet laten lijden, of aan moet moedigen om zelf te beginnen.
Anders wordt die nooit zelfstandig,want ze verzet zich met hand en tand zo te horen.
Groetjes en succes Riny :D

Monky

Hi Riny,

Citaat van: Riny op 15 maart 2006, 13:54:11

Anders wordt die nooit zelfstandig,want ze verzet zich met hand en tand zo te horen.
Groetjes en succes Riny :D


Het lijken dan wel 20 handen en 2000 tanden  :-\

Mijn hemel, wat is ze eigenwijs :o  Maar dat had ik al gezegd, geloof ik.






Karin

 ;D Ik moest er toch uit voor de honden, die moesten even de tuin in  ::) Ik hoop dat ze snel weer opkanppen, want het is niet goed voor de nachtrust  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Zo ik heb gisteravond zaad gemalen en gemengd met eivoer en een beetje trosgierst. Ik had van Kairin een pakketje gekregen met antibiotica, Spark en Bioplus.
De laatste twee heb ik door het voer en water gemengd.

Ze woog vanochtend ongeveer 70 gram, dus ze is niet meer afgevallen. Ik heb het idee dat ze we een beetje van de snoepstaaf heeft geknabbeld. Vanavond ga ik haar permanent bij Whooshy zetten. Eigenlijk ook omdat Karin van mening is dat die Spark en Bioplus niet kwaad kan bij Whooshy. Ik zal de kooi een klein beetje anders inrichten op advies van....uhm Riny  ??? geloof ik ??? Kijken hoe dat permanent gaat. Ze heeft ook wat minder zitten krijsen en de ontlasting wordt weer wat lichter van kleur.

Ik hoop dat het werkt met die gemalen zaad. Ik was eigenlijk verrast dat het gemalen kon worden.

Dat was de update van nu.

Groetjes,
Monky

Mandy

Citaat van: Monky op 16 maart 2006, 12:31:04
Ze woog vanochtend ongeveer 70 gram, dus ze is niet meer afgevallen.

Gelukkig, dat is een goed teken. ;)
Hopelijk gaat het straks allemaal beter, succes. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl