28 maart 2024, 23:19:41

gewicht van Gara(th)

Gestart door Monky, 12 maart 2006, 10:39:05

« vorige - volgende »

Monky

Hi Karin,
Ik had van de week Whooshy en Gara(th) samen gezet, maar dat had toen geen effect. Ze zaten toen allebei op de grond te scharrelen  :-\ Ik was nu een beetje ten einde raad. Ik dacht als ze nu niet eet, redt ze het straks niet meer en ben ik te laat  :-[
Klinkt misschien raar maar ik ben nu al ontzettend aan haar gehecht  :-\

Jij ook nogmaals bedankt  :)
Het gaat nu vast wel weer allemaal goed, nu ze door heeft dat ik Whooshy anders op haar af stuur  8) hahaha.

Groetjes,
Monky

Monky

Hi allemaal,
Ik heb weer een vraagje.
Vanochtend heb ik Gara(th) weer gewogen. Ze woog 69 gr.
Ze is dus wat afgevallen  :-\

Gisteren zat ze de hele avond te krijsen. Het leek eigenlijk wel als of ze denkt dat ik de moeder ben en haar eten moet voeren  ??? Of ten minste, zo komt het op mij over ook al heb ik dat nooit meegemaakt.

Zal ik haar toch maar gewoon samen met Whooshy in 1 kooi houden? Ik dacht even dat het goed ging, maar als ik dan zie dat ze is afgevallen ??? Begint de bezorgdheid toch weer een beetje toe te slaan.

Wat is het kritieke gewicht van een valkje? Moet ik toch maar gaan dwangvoeren ???

Ze heeft gisteren de hele avond op mijn schouder gezeten. Vindt ze echt heerlijk, maar als ik zie hoe aktief Whooshy is, die toch een aantal maanden ouder is, zou Gara(th) dan niet veel aktiever moeten zijn?

Tips?

Groetjes,
Monky

Riny

Hoy Monique
Ik zou ze even bij elkaar zetten en kijken wat er gebeurd.
In de tussentijd probeer je contact te krijgen met Karin,die kent je valkje beter als geen ander.
Ik denk dat zij je hier beter in kan adviseren.
Afvallen is natuurlijk nooit goed,zeker niet bij een jong valkje.
Groetjes en succes Riny :D

Monky

Hi Riny,
Citaat van: Riny op 14 maart 2006, 09:05:59
Hoy Monique
Afvallen is natuurlijk nooit goed,zeker niet bij een jong valkje.


Dat dacht ik ook. Je had dat ook al een keer gezegd.

Ik zit nu op mijn werk, maar ik ga ze vanavond dan proberen bij elkaar te zetten.
Ik heb ook Karin een IM gestuurd. Ik heb haar email adres hier niet  :-\ Even ook kijken wat zij verder zegt.

Ik schaam me een beetje dat ik haar niet aan het zaad krijg  :-[ Het is zo'n lieverd en misschien solt ze met me zoals Karin zegt en misbruikt ze mijn bezorgdheid of zo.
Als dat zo zou zijn dan is het toch wel een heel geniepig beestje  :-\ Waar gaat de wereld heen als we ook al corrupte valkjes hebben  ::)  :)

We wachten even af.

Groetjes,
Monky




Riny

Hoy Monique
Jij hoeft je niet te schamen,je bent gewoon heel erg bezorgd.
En denk je nu werkelijk dat karin en ik ook,in het begin ook niet zo waren.
Je moet hier ook een beetje in groeien.
Groetjes Riny :D

Karin

Ik heb je inmiddels privé én per IM beantwoord  ;D Ik kom net uit mijn werk en zit met 2 zieke honden dus heb eerst poep, pies en kots kunnen ruimen voor ik internet aanzette  ::) Geef haar dus zaad gemengd met eivoer en desnoods op een lepeltje zodat ze er van af kan pikken. Zet haar maar bij Whooshy, jaloerzie doet wonderen. Verder zou je haar veel druivensuiker opgelost in water kunnen geven zodat ze even energie heeft. En geef haar verder brood. Hoe is haar ontlasting ? Het kan wel zijn dat ze nu door eenzijdig voer verkeerde bacteriën in de darmen heeft en daardoor krampjes. Misschien zou ze voor de zekerheid een antibioticakuurtje moeten. Ik zal anders voor de zekerheid je wel even wat zenden, ik heb een poedertje met een soort natuurlijk antibiotica ( probiotica ). En geef haar die vitamine druppels die je van me gehad hebt. Houdt haar lekker warm.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Ik hoop dat je honden verder weer ok zijn. Niets ernstigs hoop ik?
Ik heb je privé bericht nog niet ontvangen ???

Dit is wat ik nu gedaan heb. Ik kwam thuis...en heb haar gewogen: 66 gr.
Ik heb Whooshy erbij bezet met. Ik had vanochtend al een snoepstaaf in de kooi gehangen, maar daar eet ze niet van. Whooshy wel, maar dat interesseert haar niet.
Ze krijst de hele buurt bij elkaar. In haar etensbakje zit nu zaad, eivoer en een klein beetje trosgierst. Ik denk dat ze dat laatste er allemaal uit gepikt heeft, wat ze graaft rond in haar bakje terwijl ze krijst. Er zit echt nog genoeg zaad in. Ze zitten nu dus samen in Gara(th)'s kooi.
Ze zit nu op 2 poten helemaal bol.
Ik zal even kijken of ze het van een lepeltje af wil eten.
Ze wil wel de hele tijd bij Whooshy zitten. Misschien heeft ze het inderdaad een beetje koud... De arme stumper. Whooshy is alleen veel te druk bezig met eten. Wat een energie heeft dat beest zeg ???

Ik ga even de lepel uit proberen.
Ik heb nog geen druivensuiker in huis. Maakt het uit wat voor een?

Ik ben zo terug.

Monky


Monky

Ik heb het net even geprobeerd.
Ze eet het niet!!
Ze loopt alleen maar over de lepel heen en alles valt op de grond. Ze blijft maar krijsen  ???
Ik ben bijna ten einde raad. Hoe krijg ik haar nu aan het eten ???
Moet ik haar dan maar alleen trosgierst geven tot we eruit zijn?

Je zou denken dat ze omkomt van de honger...maar waarom eet ze dan niet ??? Ik snap er helemaal niets van... :'(


Riny

Hoy Monique
Van dat krijsen daar wordt je inderdaad knettergek van.
Als je nu eens een klein theelepeltje neemt,wat je een beetje buigt zodat het wat meer op een snaveltje gaat lijken.
Dan neem je Garath vast en dan zo wat in zijn snavel zien te krijgen.
En anders misschien spelenderwijs samen met Whoosi op tafel met zaadjes .
Veel succes Riny :D

Monky

Hi Riny,
Ik heb het geprobeerd met die lepel, maar dat lukt helemaal voor geen meter :-\  Ze gaat alleen maar nog harder krijsen  :-\

Ik denk op een of ander manier dat het ook niet gaat lukken als ze spelenderwijs op tafel gaan, ik zal het nog even proberen, want ik weet het anders ook niet  :-[ Ik ga zo ook even druivensuiker halen.

:(

Karin

Als ze echt helemaal niet eet geef haar dan bruinbrood, trosgierst en andijvie. Dan vult het in ieder geval de maag. Helemaal niet eten is nog erger. Neem het eivoer wat je van mij hebt, maak het wat vochtig eventueel met roosvisé en geef het op een lepeltje. Geef de vitamine druppels die je gehad hebt in het water plus druivensuiker, géén gewone suiker ! Gewoon even langs de supermarkt, bij de zonnatura producten staat druivensuiker. Er mag flink wat in het water. Ik heb wat opgestuurd, ik zal vanavond wel een mailtje sturen met hoe of wat, maar ik moest het snel op de bus doen voor die geleegt werd. Ik hoop alleen dat  het nog niet gebeurt was want de teller op de bus ( van de leegtijd ) was stuk.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Ok, ik geef haar dan maar brood, trosgierst en andijvie.

Wat een eigenwijsje is het, hè?

Ik ga er nu dan even van door.

Tot zo.

Groetjes,
Monique

Karin

Vergeet ik te reageren over de honden  ::) Ze zijn al 1 1/2 week ziek en het gaat op en af. Heel sloom, niet eten, braken en nu dus ook diarree. Kaylee krijgt al 6 dagen injecties met antibiotica, beide krijgen ze een soort norrit, maar dan voor dieren  ;D, ook heeft Kaylee al 3 dagen injecties gehad tegen het braken, maar daar kan ze niet goed tegen. Nu krijgen ze pillen tegen braken en diarree. Dat ze niet eten vind ik nog het ergste.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Karin,
Ik ben weer terug.
Ik heb andijvie en druivensuiker gehaald. Ik ga zo even alles voor haar klaar maken.

Goh joh, wat vervelend voor je honden. Dat ze het ook allebei hebben. Klein virusje. Ik hoop dat ze snel beter worden. Geef ze maar een knuffeltje van me. En sterkte ermee.

Ik ga gauw aan de bak. Je hoort zo wel hoe het er voor staat.
De vraag is nu natuurlijk ook, hoe krijgen we haar weer aan de normale zaad  ??? Maar dat is van latere zorg. Eerst maar zorgen dat ze weer wat aansterkt.

Tot zo.

Groetjes,
Monique




Monky

Ik heb nu de trosgierst, andijvie, brood, druivensuiker, eivoer en vitaminedruppels gegeven. Ik weet dat ze trosgierst binnen heeft... een klein beetje eivoer en een klein beetje andijvie. Brood heeft ze weggegooid. Ik had de eivoer door de trosgierst, brood en andijvie gedaan en een klein beetje aangelengd met druivensuikerwater zodat het wat aan elkaar blijft plakken.

Ze heeft nu in elk geval wat binnen.
De ontlasting was voordag ze at voornamelijk wit met een heel klein donkergroen puntje.
Ze moet straks op gewoon zaad, maar hoe? Ze vertikt het werkelijk om te eten.

Nu ga ik zelf eens even eten. Ik heb wel honger gekregen van het kijken naar hoe Gara(th) eet  :-\

Tot later.

Groetjes,
Monique