Mandysbeestenboel 1e ronde 2006; 20 jongen.

Gestart door Mandy, 11 maart 2006, 20:25:08

« vorige - volgende »

Mandy

Citaat van: Kolkkie op 25 maart 2006, 09:38:58
Bij Jut en Jul zullen denk ik ook wel snel eijtes liggen.

En dat is nou zou gek, er lag vandaag nog geen ei?! ::)
Maar Jul zet wel regelmatig bol maar heeft het niet moeilijk (windei, legnood). Ik zat al te denken dat ze misschien te oud is en geen eieren meer kan leggen. Ik weet immers haar leeftijd niet.
Maar nu ik vandaag bij Ot&Sien keek denk ik dat Jul haar eieren daarbij legt. Daar liggen nl 5 eieren en dat zou betekenen dat Sien elke dag een ei heeft gelegd en dat kan niet. Jut&Jul zitten ook veel bij dat blok maar nu heb ik een ei weggehaald en in blok 3 gedaan waar ze ook veel interesse in hebben en al eerder in hebben gezeten. Ik hoop dat ze daar dan op gaan broeden en haar eigen eitjes daarbij gaat leggen.
Ik hoef het ei niet te merken want Ot&Sien kunnen geen witmaskers krijgen. Als er eitjes bij Ot&Sien en Jut&Jul uit gaan komen zie ik gauw genoeg wie de ouders zijn. 8)
Maar bij geen van de 5 eitjes zie ik nog iets dus er zullen ook wel onbevruchte bij zitten. Ot&Sien zijn trouwens ook niet van die trouwe broeders, Ot gaat overdag nogal snel van het blok, ook als er jongen zijn, die geven me altjid vaak zorgen.
En dat heeft Jul nu ws ook de kans gegeven om daar in het blok te gaan.
We zullen zien hoe dit verder afloopt. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

carco

Hoi

De kweek is amper begonnen en het lijkt nu alweer op een soap bij jou :)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kolkkie

Hey Mandy,

Dat zou het denk ik wel allemaal verklaren waarom er bij J&J nog nogeen eitjes liggen.
Het is idd handig dat je ze dan evt. niet hoeft te merken.

Ik ben benieuwd wat voor mooie verfspatjes er weer bij J&J komen ;D.
Nog meer kroelkippetjes erbij ;) :).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Karin

;D ;D ;D Spannend bij jou hoor. Bij mij is het momenteel ook heel spannend, helaas bij 2 koppels geen goede eitjes ( onbevrucht bij kazoo en onbevrucht én te dunne schaal bij Breezer, met haar stop ik met kweken ), maar de andere 2 koppeltjes doen goed hun best. Ik ben benieuwd wat er nu allemaal bij zit. Jammer dat je de koppels niet allemaal apart kan zetten. Misschien doorbreken naar de buren  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Er zijn nu 7 bevruchte eitjes heb ik gezien. ;D
Bij Suske&Wiske 2, bij Fred&Wilma 2, bij Idem&Dito 2 en bij Peppi&Kokki 1. :)
Bij Pino&Pipo zijn 3 eitjes maar zie ik nog niets.
En bij Ot&Sien kon ik gisteren ook nog niks zien.
En Jut&Jul broeden nu op dat overgelegde ei. Afwachten maar hoe het met die soap verder gaat. ;)
Citaat van: carco op 25 maart 2006, 13:26:54
De kweek is amper begonnen en het lijkt nu alweer op een soap bij jou :)

Citaat van: Karin op 25 maart 2006, 17:46:30
Jammer dat je de koppels niet allemaal apart kan zetten. Misschien doorbreken naar de buren ;D ;D ;D

Hahaha hij ziet me aankomen, hij heeft wel een heel groot tuinhuis neergezet, kunnen een hoop valkjes in. :D
Jammer dat de eitjes bij Kazoo onbevrucht zijn en je niet meer Breezer verder kan broeden. Je hebt alles geprobeerd en meer kan je niet doen. :-\
Succes met de andere 2 koppels. ;)

Christine

Wat leuk al die eitjes bij jou!! Ik ben benieuwd wat er dit jaar uit die van Suske en Wiske en Idem en Dito komen!! :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Mandy

Ik heb goed gedacht want Jul heeft inderdaad haar eigen ei bij het overgelegde ei gelegd. :)

En bij Pino&Pipo zijn nu 4 eitjes waarvan 2 bevrucht. ;)

Bij de rest heb ik nog niet gekeken, ik wil dat ook niet te vaak doen, 1-2 keer per week. 8)

Alleen bij Ot&Sien wil ik nog wel kijken want daar zag ik zondag nog niks bevruchts. Alleen moet ik dan wel wachten tot Sien erop zit want als ik Ot eraf haal dan gaat hij pas na een half uur terug. :-\

Mandy

Citaat van: Mandy op 28 maart 2006, 13:18:39
Alleen bij Ot&Sien wil ik nog wel kijken want daar zag ik zondag nog niks bevruchts. Alleen moet ik dan wel wachten tot Sien erop zit want als ik Ot eraf haal dan gaat hij pas na een half uur terug. :-\

Vanavond heb ik kunnen kijken en inmiddels lag er een ei bij, totaal 5 dus. En 1 ei was bevrucht. :)
Dat betekent dus dat de eerste 3 eieren gelegd op 20-21-22 maart ws niet bevrucht zijn, anders had daar nu wel iets te zien moeten zijn na 8-7-6 dagen. ::)
Dus ei 4 gelegd op 23 maart, 5 dagen geleden, zou het kunnen zijn, al is dit begin wat ik zag soms met 3 dagen al te zien. Maakt verder ook niet uit, als het er straks maar gezond uit komt. En dan ben ik benieuwd of er een witmasker van Jut&Jul bij zit.
En natuurlijk of er iets uit dat overgelegde ei bij Jut&Jul komt. En van dat ei weet ik natuurlijk niet het hoeveelste ei dat van Ot&Sien was? ::)

Bianca

nou idd,
hier is genoeg activiteit maar nog niet echt serieus, heb ik het idee, hihihi ;)

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Mandy

Vandaag heb ik de blokken weer geïnspecteerd, behalve bij Ot&Sien, en totaal liggen er nu 19 bevruchte eieren. :)
Alleen is er helaas paniek/onrust geweest in het nachthok want het enige bevruchte ei van Jut&Jul heeft een barst, ook een bevrucht ei bij Suske&Wiske heeft een barst en bij Idem&Dito zelfs bij 2 bevruchte eieren! :(
Waarvan 1 ei echt een flinke barst heeft maar het eivlies vanbinnen moet nog heel zijn want er is geen vocht naar buiten gekomen. Als ze voorzichtig verder broeden gaat het hopelijk nog goed. Ik blijf het liefst zoveel mogelijk van de eitjes af. Wel moet ik in de gaten houden dat het ei niet echt kapot gaat en de andere eitjes bevuild. :-\
Ik denk dat de onrust door de primrose man is ontstaan, die is nl wat aan het klieren bij de blokken. Hij heeft duidelijk last van z'n hormonen gekregen en zo te zien is de andere primrose en de lutino geelwang toch een pop want op beide doet hij pogingen ze te betreden... :P
We zullen wel weer zien hoe het vanaf hier verder gaat... ::)

Caroline

Jammer van de beschadigde eitjes maar misschien gaat het toch nog goed komen er mee.

Ik ga even op je site lezen wanneer de eerste ei uitkomt.  :D

Groetjes van Caroline en je 4 kinderen van vorig jaar.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

Balen zeg, die kapotte eitjes. Repareer je ze of laat je het zo ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Ik laat het zo.
Ik heb wel eens blanke nagellak gebruikt maar het zijn bij een paar ook meer deukjes dan barstjes en van dat ei met die grote barst blijf ik liever af.

Rianne

:o 19 stuks! Da's voor mij voorlopig nog een droom aantal ;D Ik hoop dat het allemaal goed gaat vanaf nu, zonde van de barstjes. :-\