8 mei 2025, 18:12:18

Van binnen naar buiten?

Gestart door Antoinet, 10 maart 2006, 13:07:21

« vorige - volgende »

Antoinet

Kan ik mijn valkparkieten die altijd binnen hebben gezeten
naar een buitenvoliere verhuizen?
Deze moet ik eerst nog gaan bouwen..
Helaas heb ik te veel overlast van ze binnen. En om ze weg te doen dat kan ik niet. Het gaat om 4 valkjes en 1 parkiet.
14 jaar is er al eentje en is nooit buiten geweest. De andere drie zijn 3 en 1 jaar.

Groetjes Antoinet

Riny

Hoy Antoinet
Je kunt valkparkieten altijd naar buiten verhuizen,als je het doet in een jaargetijde dat het zacht is buiten.
Als je ze in mei/juni naar buiten verhuisd wennen ze langzaam, aan het kouder wordende weer van de herfst en winter.
Groetjes Riny :D

M.

Ja hoor dit kan prima  ;)

Ikzelf heb dit gedaan met parkieten, en dat is prima gegaan, al had ik ze wel laat in t jaar er nog bij ingedaan.. Maar ik had ze er al in voordat ik bedacht dat het natuurlijk snel kouder zou worden, maar het is allemaal goed gegaan, want ze zitten nu vrolijk buiten te flierefluiten  ;)

Ik heb ze er rond eind oktober ingedaan als ik me niet vergis, het was toen nog best zacht weer, maar eigenlijks al te koud voor binnenvogels..

De beste tijd is tussen half april en half september. Dat zijn de warmere maanden en kunnen ze zich veel beter aanpassen.

Ik heb hierbinnen 4 niet tamme valken en deze mogen zodra mijn nieuwe voliere klaar is, ook naar buiten.
In principe levert het geen problemen op.