3 mei 2025, 20:18:39

Wat kan..

Gestart door yvesvdn, 10 maart 2006, 10:58:07

« vorige - volgende »

yvesvdn

je bij elkaar zetten?
mag je bv maar 1 man bij 2 vrouwtjes zetten, of kan bv 2 mannen en 1 vrouwtje ook?
of 3 mannen bij elkaar?
Vormt het een probleem als je enkele valkjes van hetzelfde geslacht bij elkaar zet?

Groetjes

Riny

Hallo
Je kan alle valkjes bij elkaar zetten,ongeacht het geslacht.
Als je broedblokken op gaat hangen kan het wel problemen opleveren.
En beter is het om een even getal valkjes te hebben,dan is de kans minder groot dat er een buiten de boot valt.
Groetjes Riny :D

yvesvdn

10 maart 2006, 11:05:26 #2 Last Edit: 17 maart 2006, 07:48:00 by Stijn dc
en als je geen broedblokken hangt?
gaan ze dan niet de neiging hebben om te broeden?
ik zie het wel zitten om meerdere valkjes te houden, maar wegens schaarse tijd kan ik me echt niet bezighouden met het kweken en voederen van de valkjes,
ik heb er nu 1, die is zeeeer tam, dus die zit altijd uit de kooi, en gaat overal binnen mee, maar niet tamme valkjes kan ik niet houden.
tenzij ik in de tuis een voliere maak.. ;)

Riny

Hoy Yves
Dan zou je kunnen zorgen dat al je valkjes het zelfde geslacht hebben.
Of een andere oplossing is als ze dan toch eitjes in de kooi zouden leggen, om ze nepeitjes te geven.

yvesvdn

zouden 2 mannen en 1 popje problemen geven?
hier op de site te koop/gevraagd is er iemand die haar valkjes wegdoet. ik zou er wel willen voor zorgen maar ik vrees dat het niet ideaal is om 2 mannen te hebben en 1 popje..

groetjes
yves

Riny

Hoy Yves
Het kan best goed gaan,maar ik geef de voorkeur aan een even aantal.
Maar je kunt er toch nog altijd een vierde bij nemen?

yvesvdn

ja, maar waar stopt het dan he..
ik zou da direct doen, maar ja valkjes brengen nogal veel stof mee enzo, en daar is mijn vriendin niet zo blij mee..
we hebben er momenteel 1, wa moet dat zijn als we er 4 hebben...  ;D

Riny

Hoy Yves
Dat is een keuze die een ieder voor zich moet nemen.

yvesvdn

Ja dat is waar, misschien zetten we op termijn wel een voliere in de tuin, dan mogen er gerust veeeel meer komen, maar in huis vind ik 4 te veel eigenlijk, mijn kooi is ook niet aangepast om 4 valkjes te houden, en ze is pas nieuw..
2 zou wel gaan, 3 is echt maximum en zal al krapjes zijn.

Toch wel lieve diertjes he die valkjes  ;D

Stijn dc

sorry terrorbird, ik heb je bericht verwijderd. Typ het nog maar eens, maar wel netjes nu alsjeblief. Dit kon echt niet door de beugel.