28 april 2024, 13:42:01

zichzelf kroelen

Gestart door Ricardo, 8 maart 2006, 15:22:48

« vorige - volgende »

Ricardo

Ik heb een jonge valksparkiet (maand of 6 oud, man)
Eigenlijk was ie vrij snel tam wat wel leuk is natuurlijk.

Nu wilde die van de 1 op andere dag gekroeld worden in zn nekje en achter zn kuif :)

De laatste tijd als die ff geen aandacht krijgt zit op de rand van zn kooi te proberen om met zn pootje zelf dan maar achter zn kuif te kroelen.

Best een sneu gezicht :)  Meer aandacht geven of een andere oplossing?

Ivy

Hoi Ricardo!
Ik heb een advies die je ws nog vaker krijgt ... zoek een maatje voor je valkje en dan kunnen ze elkaar kroelen als je wat minder tijd heb om ze aandacht te geven.
De broedseizoen is bij sommige al begonnen, de rest van de kwekers gaan binnenkort ook broedblokken ophangen en dan kan je vaak een tam valkje kopen. Ook op de verkooppagina staat nu een valkje die een nieuwe thuis zoekt...

En als hij zichzelf kroelt, is het niet gewoon krabben? Dat doen die van mij ook wel, als ze poetsen... Joepie die gaat wel eens kroelen met een speelgoed, dan gaat ze met haar koppie omlaag, ik lig in deuk!
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Wendy..

Hihihihi......

Ik heb ook 3 valkjes die allemaal met het speelgoed kroelen....Echt heel grappig.Er is er maar eentje die door mij gekroeld wilt worden....
Ik zou er ook een valkje bijnemen.Ik heb er een tijdje over gedaan om van 1 naar 2 te gaan en van 2 naar 3 duurde ook even maar mijn vierde is nu in bestelling. ;D

Ik heb er geen moment spijt van gehad en ze vinden het zelf ook heel gezellig.Het zijn tenslotte hele sociale dieren.

Groetjes,Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

Rianne

Ik heb een koppel waarbij het popje zichzelf probeert te kroelen aan de zitstok. Haar partner wil ook gekroeld worden door haar maar dan jaagt hij haar weg.