Mijn valkenbende!!! En 3 mormeltjes ;D

Gestart door Kolkkie, 7 maart 2006, 20:11:10

« vorige - volgende »

Ria

5 april 2006, 20:44:14 #180 Last Edit: 5 april 2006, 20:57:12 by Ria
Hoi Mariska,

Er gloort een sprankje hoop. Nadat je dondertje vanmiddag dit hoopje had uitgepoept vraagt het nu zelf om eten. Rechtop en zoekend naar iets wat op de spuit lijkt. Om de twee uur. De pap hou ik nog even wat aan de dunnere kant, dit om eventuele achtergebleven zaadjes makkelijker te laten verdwijnen. Overigens vandaag nog een stuk of 5 zaadjes aangetroffen.

Groetjes,
Ria

~Natas~

Hai Maris,

Je mag blij zijn dat zo iemand dit voor je wilt doen.
Want niet iedereen doet dat hoor, om midden in de nacht een valkje op te halen om ervoor te zorgen.
Ik neem mijn petje voor Ria af hoor.
Nu maar hopen dat deze kleine urt het mag redden, en anders heb je je best gedaan.

Zal duimen op een goede afloop.

Greetz.......Natas

Kolkkie

Hallo allemaal,

Vanmiddag kwam ik thuis, toen zag ik dat jong 3 helemaal alleen in een hoekje van het blok zat.
Ik zag een beetje bloed en hij was vrij koud.
Ik heb hem snel uit het blok gehaald en even bekeken.
Ook heb ik hem een klein beetje gevoerd omdat hij zo aan het schreeuwen was om eten.
Inmiddels zit hij weer lekker onder moeder en is hij ook weer een paar keer gevoerd.
Waarom het gebeurd is weet ik ook niet.
Toen ik net foto's ging maken zag ik niets meer van het bloed.
De oogjes van het 1ste jong zijn open en het 3de jong heeft ze ook bijna open, af en toe zie ik een spleetje.

Hier wat foto's.

Jong 1

Jong 3

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Riny

Hoy Mariska
Ik hoop voor je dat dit een eenmalig incident is geweest.
We duimen dat het jonkie verder goed verzorgt wordt.
Groetjes Riny :D

Ria

Hoi Mariska,

Kijk en vergelijk.

De kleine heeft het best moeilijk gehad. Zelfs vandaag vind ik nog steeds zaadballetjes (trosgierst ??) in zijn ontlasting. Op dit moment bouw ik de dikte van de pap weer wat op want alhoewel de groei er nog niet echt in zit, ze leegt perfekt. Per 2.5 uur werkt ze 1 ml pap weg. Ik geef haar maar 10% van haar gewicht.

Alhoewel ze niet echt groeit, ja een gram ofzow, begint ze er wel weer rozer uit te zien. Ik heb het idee dat ze wat last van haar pootjes heeft. Die waren net als de vleugels spierwit maar schijnen nu roze op.

Als ze bijna leeg is zeurt ze als een grote, dus staan kan ze er wel op. Het eten gaat steeds beter. At ze eerst zelf een halve ml en gaf ik de andere helft met de kropnaald, nu tjoekt ze helemaal zelf de pap naar binnen.

Ik blijf mijn stinkende best voor die hummel doen.

Groetjes,
Ria

Kolkkie

Hey Ria,

Ik zie verschil van kleur. Vooral het pootje lijkt rozer te zijn :)
Ik hoop echt dat die kleine donder er doorheen komt :).

Ik vind het echt super van je dat je je over de kleine ontfermd hebt.

Griotjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Ria

Hoi Mariska,

Ik heb je een IM gestuurd.

Groetjes,
Ria

Mariska

Hoi Ria en Maris,

Ik hoop dat het nog goed gaat :-\
Hopelijk horen we gauw van jullie!

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Hoi Maris,

Ik hoop ook dat het een eenmalig incident was dat er een jong apart lag.
Gelukkig werd het daarna wel weer gevoerd door de ouders ;)
Ze zien er goed uit in ieder geval en bij de jong 2  zie ik duidelijk verschil op de 2 foto's :D
En als Ria zegt dat hij gaat staan om te bedelen en zelf die 1 ml wegwerkt is dat ook zeker een goed teken.
Ik blijf voor alle liefjes duimen hoor.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ria

9 april 2006, 12:53:46 #189 Last Edit: 9 april 2006, 12:55:36 by Ria
Hoi Mariska,

Het spel om de grammen is begonnen en ik heb de indruk dat het goed gaat. De oogjes zijn nu ook bezig om open te gaan. Het legen gaat goed en hij is weer mooi roze opgedroogt. Eén van zijn pootjes is nog niet geheel naar mijn zin maar hoe dat afloopt dat zien we wel, eerst moet ie groeien, groeien en nog eens groeien.

Groetjes,
Ria

Tara

Hoi Ria,

dat is echt fijn om te horen,
je bent een wonderdame :-*

Mariska

Hoi Ria,

Fijn om te horen dat het best goed gaat ;)
Ik hoop dat het vooruit blijft gaan en dat dat andere pootje ook mooi roze word.
Maar laat hem inderdaad eerst maar eens lekker groeien en dan komt de rest vast ook wel goed.
Ik vind je een toppertje hoor!

Liefs
Maris!!

Ria

Hallo Mariska,

Het pootje is wel roze maar hij gebruikt hem nu wat raar. Het is niet echt een spreidpootje maar ik probeer door bewegingsbeperking het pootje wat op de juiste plaats te houden.

Groetjes,
Ria

Mariska

Aaaaaah, hij heeft zijn oogje op een spleetje :-*
Hij ziet er al stukken beter uit nu ;)
Ik hoop dat hij zijn pootje ook gauw beter gaat gebruiken.

Liefs
Maris!!