Nestjes 2006 "ValkenKandelaar" 2 handopfokkers

Gestart door Tara, 7 maart 2006, 18:24:58

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Tara & Christine
Hebben jullie wel eens advertentie's geplaatst?
Ik kan mij herinneren toen ik op zoek was naar mijn geparelde  Lutino geelwang,dat veel er veel advertentiesite's zijn in Belgie.
Groetjes Riny :D

Rianne

Linda en ik staan met ons email adres alleen nog maar op deze site, verder nergens, en we krijgen al emailtjes over kleine valkjes. Ik denk dat als je je valkjes later op de verkoop pagina hier zet, dat je ook reacties krijgt want we hebben ook Belgische bezoekers hier. :)

Tara

Hoi allemaal,

vandaag heeft iedereen van onze gemeente een brief gekregen ivm de vogelgriep, iedereen die pluimvee heeft moet de brief invullen en binnenbrengen in 't gemeentehuis.

Ondertussen zijn er alweer acht eitjes,
als ik thuis kom vanavond ga ik eens schouwen denk ik ;)

Bij Elmo vier, Bij Laiko twee en bij Tequila twee.

En over de advertenties,
neej eigenlijk nog niet, zal ik dit jaar maar 'ns gaan doen denk ik. Misschien laat ik me ook op de lijst van de kwekers plaatsen :D

Groetjes, Tara

valkje-jacco

Wow!! en weet je als of ze bevrucht zijn?

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Riny

Hoy Tara
Je kunt je zelf bij mutatiekwekers vast plaatsen.
Ook daar krijg je best veel reactie's op.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,14544.0.html

Tara

Hoi Riny,

dank je,
maar daar wacht ik denk ik nog twee maanden mee, als het warmer wordt hang ik nog enkele blokken bij en dan krijg ik mss nog koppeltjes bij die ik nog niet 'ken' als koppel. Dus ik weet eigenlijk nog niet welke mutaties ik allemaal krijg ;D

Maar dank je wel, je bent 'n schat :-*

En Mitchell,
vanavond ga ik eens schouwen ;D

Riny

Hoy Tara
Dat geeft toch niks,je kunt je eigen berichtje toch veranderen.
Dan pas je het gewoon aan.

Rianne

Je vult gewoon in wat je weet. :)

~Natas~

Hai Tara,

Spannend allemaal.
Ben erg benieuwd hoe het gaat verlopen met de eitjes.

Groetjes,

Natas

Tara

Ok daar kijk ik dan morgen even voor als ik thuis ben van het werk, nu ga ik niet te lang meer opblijven,
alleen even updaten;

Het lijkt wel of Laiko en Moko bij twee eitjes blijven, vind ik errrg vreemd wel, want ze hadden er toch altijd vier-vijf... Nugoed, als er morgen geen derde is komt er volgens mij geen derde. Bij hun zie ik nog niks qua bevruchte eitjes.

Bij Elmo zijn er al zes eitjes! Het gaat snel plots.
Bij één denk ik al wat te zien, bevrucht dus, en bij nog andere twijfel ik, ik zal over enkele dagen nog 'ns kijken, dan zie ik vast meer :).

Bij Tequila en Malaia zie ik ook nog niets qua bevruchte eitjes, bij hun zijn er al weer drie.

In totaal zijn er dus alweer elf eitjes ;D ;D

Sander

Hallo Tara

Het gaat vlug daar bij jou! Hopelijk zijn ze ook allemaal bevrucht. En wat betreft Laiko en Moko, twee eitjes hoeft niet altijd slecht te zijn, je hebt dan een grotere kans dat beide jongen goed opgevoed worden!
Ik blijf het volgen hier!

Groetjes
Sander

Riny

Hoy Tara
Vorig jaar heb ik ook bij een koppel gehad dat ze twee maal achter elkaar, maar 2 eitjes gelegd hebben.
De jonkie's werden op voortreffelijke wijze groot gebracht,ik had er geen omkijken naar.

Tara

Hoi Sander,

dank je!
Fijn je hier te zien :D

En Riny,
ik weet dat dat perfect kan gaan, maar ik vroeg het me ook gewoon af omdat ik het niet normaal vind bij dit koppeltje, maar inmiddels is er een derde eitje, maar nog niks bevrucht, daar sta ik ook weer versteld van als er bij hun gene bevrucht zou zijn :-\

Maareh,
even een hele update.
Er is weer wat veranderd!
IN TOTAAL ALWEER 14 EITJES!!!!

Dus bij Koppel 1; Laiko en Moko
zijn er inmiddels drie eitjes, maar zie nog niks bevrucht. Mss dat ik als ik de volgende keer (woensdag normaal) ga schouwen.

Bij koppel 2; Elmo, Tysia & Samoerai;
Daar zie ik van de zes eitjes toch al drie bevruchte, het is nog pril, maar ik zie het. Maar volgens mij is er iets verkeerd bij het ene eitje, ik zal het moeten aanzien. Er is 'n bevrucht eitje, maar het lijkt of de dooier voortdurend mee gaat, is heel raar, hopen dat het niet bederft!

Bij koppel 3; Tequila & Malaia;
Daar zie ik van de drie eitjes alleszinds 1 bevrucht eitje, en een tweede waarvan ik ook denk iets te zien, maar daar weet ik woensdag zekerheid van!

Ennuh, het is nog niet gedaan, nee, vandaag zag ik dat nog twee andere koppels ook een eitje gelegd hebben!

Nl. Akira en Pucky, dit zijn een geparelde pop en een witmasker man split gepareld. Daar ligt nu 1 eitje.

En Princess en Naira. Princess is een cinnamon pop / bont en Naira is een geparelde man eigen kweek. Dit zijn de ouders van Pablo & Ukkie, hele mooie valkjes! Daar ligt nu ook weer één eitje.

Princess' eitjes zijn altijd hetzelfde, ze heeft nu haar derde nestje, en telkens opnieuw is het eerste eitje een slagje groter en anders gevormd, in 't eerste nestje werd dat niets, maar in 't tweede wel, nu afwachten of het nu ook iets wordt!

Groetjes, Tara

Christine

Wat bof jij even met zoveel eitjes!! En dat nog maar voor de eerste ronde! Gaat lekker goed bij jou!! :o

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rob S

Hey Tara,

Wat gaat dat hard bij jou zeg, in één week gewoon 14 eitjes  :o.
Nu maar hopen dat de meeste uitkomen en alle jongen goed op zullen groeien, succes!

Groetjes Rob