28 april 2024, 08:32:09

Ziek?

Gestart door hylke, 6 maart 2006, 11:20:37

« vorige - volgende »

Kirsten

Das de goede instelling!,.
Is het zo'n houten kistje die dicht kan met gaatjes aan de bovenkant,. of is hij helemaal open aan de bovenkant?

Ga je met de auto?,. Dan zou ik alleen de handoek naar de auto erover doen en uit de auto de dierenpraktijk in.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

hylke

Hoi Kirsten,
het kistje is van hout en een stuk van alle zijkanten en de hele bovenkant zijn van gaas/tralies. De bovenkant kan open met een klepje dat automatisch dichtvalt. Daar staat spanning op.
Groetjes Hylke

Kirsten

Hoi Hylke,

Dan zou ik er een handdoek overheen leggen tijdens vervoeren, maar niet in de auto,. of een klein stukje open houden zodat hij voldoende verse lucht krijgt.

Groetjes
Kirsten





Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

hylke

Hoi Kirsten,
Bedankt voor alle goede tips....ik laat je weten hoe het afgelopen is!
Groetjes Hylke

Kirsten

Hoi Hylke,

Graag gedaan en ik duim voor je,

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Hoi Hylke,

ik lees het nu pas, veel succes!

hylke

Hoi hoi,
Nicky is in het dierenziekenhuis gebleven. Ze wilden wat bloed afnemen maar dat lukte niet. Nu wordt het straks gedaan door een wat ervarenere dierenarts. Het eerste ontlasting onderzoek was goed, nu wordt er nog gecheckt op parasieten etc. Vanavond weet ik dus meer...
Groetjes Hylke

Kirsten

Hoi Hylke,

Dat zal best moeilijk zijn geweest om hem achter te laten, Ik kom vanavond nog even lezen en duim dat alles goed is,.
Hij is in ieder geval in goede handen.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Veel sterkte met het wachten. Ik hoop op goed nieuws. :)

Kirsten

Hoi Hylke,

Ik was benieuwd of je al wat wist

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Tara

Hoi Hylke,

spijtig dat Nicky daar moest blijven,
maar ze zullen er zeker goed voor zorgen, je zult vast in erge spanning zitten.
Ik ben benieuwd.

hylke

Hoi allemaal,
Nicky is weer thuis. Het is zijn lever die niet goed is. Ze hebben 2 waardes bepaald en eentje was er goed en de andere was verhoogd. Die mocht maximaal 395 zijn en is 1062 :-( Helaas kon de dierenarts er weinig bij vertellen maar morgen belt ze de faculteit over wat nu maar ze was vrij pessimistisch. Zijn niertjes zijn verder goed en hij heeft geen suiker. Er staat ook nog bij dilution is 1:2 maar ik weet niet wat dat betekend. Ik heb haar helaas ook zelf niet meer gesproken want ik weet niet of het tweede onderzoek goed was. Morgen hoor ik meer aan het einde van de dag dus dan zal ik jullie weer updaten.....hij was gelukkig wel in een goede conditie verder dus dat scheelt.
Heeft er hier iemand ervaring met leverproblemen bij de valkparkiet?
Groetjes Hylke

Kirsten

Hoi Hylke,

Ik heb geen ervaring hiermee, heb nog wel even in m'n boeken gekeken, maar daar kom ik enkel leverontsteking tegen,. overigens kan er inderdaad ook bloed in de ontlasting zitten dan. Mocht je interesse hebben in de tekst geef maar een seintje,.Jammer dat je nu eigenlijk nog niet goed weet hoe en wat,. Als je overigens erg twijfelt dan zou ik je zeker een second opinion adviseren,. Ik vind het vreemd dat niemand je eigenlijk nu duidelijkheid kan geven en dat is niet bevoordelijk voor je bezorgdheid op dit moment.
Hebben ze nog iets meegeven van medicijnen? of ander advies? (warmhouden,. druivensuiker etc) Hebben ze hem nog kunnen wegen trouwens?

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

hylke

Hoi Kirsten,
Nee volgens mij hebben ze hem niet gewogen maar dat zal ik nog even checken vandaag. Ik heb verder helemaal niets meegekregen ook geen advies. Ik hoop vandaag meer duidelijkheid te krijgen en misschien dat ik dr.Feld anders nog wel bel. Ik heb de bloeduitslagen wel op papier gevraagd namelijk. Nicky heeft wel van zijn trosgierst gegeten vanmorgen en van zijn sepia. Ik heb ook maar een snoepstok opgehangen, want hij eet nog wel weinig. Of is dat juist onverstandig? Ik zal wel wat druivensuiker voor hem door zijn water doen. Wat is de dosering daarvan?
Groetjes Hylke

Kirsten

Goeiemorgen Hylke,

Wat een onduidelijkheid allemaal,. Wel slim dat je de bloeduitslag op papier hebt,. je kan inderdaad altijd Feld even bellen en uitleg vragen. Het is een lieve man en je kan hem altijd bellen is mijn ervaring.
Druivensuiker zou ik niet door het gewone drinkwater doen,. je kan eventueel wel een extra bakje ophangen,. Je kan er aardig wat doorheen doen hoor,. Van Feld heb ik ooit begrepen, dat zolang je nog kan roeren het goed is ;)
Je zou eventueel hem een beetje in zijn bekje kunnen geven, heb je een ml spuitje in huis?
Als je hem beetpakt willen ze insinctief alles om zich heen pakken om los te komen,. zo kan je met kleine beetjes zonder al teveel stress wat direct toedienen,.
Sterkte vandaag en als het te lang duurt, zou ik gewoon Feld even bellen voor Advies.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------