29 april 2024, 10:04:43

Wat moet/kan ik het beste doen???

Gestart door Jacco, 3 maart 2006, 15:36:03

« vorige - volgende »

Jacco

 ;) Hoi Valkjes;

Zoals jullie weten heb ik een schat van een valkje,Jacco,maar weet nu niet zeker of het een mannetje of pop is :-\.Morgen ga ik dan met Jacco effe naar de DA en vraag dit eens na voor de zekerheid.
iK wit me nu de hele tyd te overleggen om er een tweede bij te nemen.Maar nu weet ik niet wat het beste is een man of pop? HELP !!!
En waar kan ik opzoek gaan,bij de dierenzaak,daar waar Jacco gekocht is,of bij een kweker? En hebben deze al nestjes?
Ook lees ik dat je een nieuwe valk effe apart moet zetten,maar ik heb géén tweede kooi en plaats hiervoor.Graag zou ik ze allebei meteen bij mekaar zetten.
Graag reacties!   :-[ Liefs Jacco & Anita. :-*

Tara

Hoi Anita,

waarvan had je Jacco gehaald?
Als hij van een kweker komt, zou ik anders jouw tweede valkje van dezelfde kweker nemen, dan heb je minder kans op ziektes ofzo als je ze samen zou gaan zetten.

Ennehm..
Stel dat Jacco een man is, en je neemt een tweede valkje erbij, wat bijv. ook een man is, dan kan dat geen kwaad hoor, mannen kunnen goed met mekaar overweg, maar ook als het een pop zou zijn, dus geslachten maken weinig uit. Tenzij je een derde erbij neemt met tijd, dan is het beter dat je meer poppen hebt dan mannen ;)

Als Jacco niet van een kweker komt, dan zou ik mijn volgend valkje wel bij een kweker opzoeken, er zijn hier op het forum voldoende mensen die al een nestje hebben ;)

En als je de nieuweling niet in quarantaine kunt plaatsen, kun je altijd dat valkje eerst laten onderzoeken door een dierenarts, vb. de ontlasting :)

Groetjes, Tara

Jacco

Hoi Tara; ;)
Morgen weet ik dan meer,tenminste als de DA hem na kijkt of het een man of pop is.Jacco is gekocht in een dierenzaak en niet bij een kweker.
Ik had aleens rond gesnuffeld op het forum bij de kwekers,maar niet echt iemand erbij die vlakbij mij woond.En de afstand is net voor mij het pribleem,ik heb zelf geen rybewijs. :-[
Maar ik weet dan nu wel al dat 2 mannen bij mekaar kunnen.Nu maar hopen dat Jacco een man is...oef...wat een puzzelerij is dit zeg!  :-\

Tara

Hoii,

op het forum zelf zijn ook wel kwekers hoor,
je moet maar eens in verschillende dagboeken kijken,
tot waar kun je ongeveer heengaan? Ik wil wel even helpen zoeken voor je :)

Riny

Citaat van: Tara op  3 maart 2006, 16:03:45

Als hij van een kweker komt, zou ik anders jouw tweede valkje van dezelfde kweker nemen, dan heb je minder kans op ziektes ofzo als je ze samen zou gaan zetten.



Hoy Anita en Tara
Als Anita nu nog maar pas geleden Jacco gehaald had bij die kweker kan ik me voorstellen,dat je dat zegt Tara.
Maar Jacco is al 1,5 jaar oud.
Misschien dat er bij die kweker wel veel nieuwe valkjes bij gekomen zijn.
Groetjes Riny :D

Jacco

Hoi Tara & Riny;
Bij de DA wisten ze niet of het een man of pop was,ja daar heb ik nu weinig aan hé? Maar omdat Riny al de foto's had bekeken van Jacco ga ik er zelf ook maar vanuit dat het een pop is.
Nu is mijn vraag,kan ik hier een andere pop bij zetten of liever een man? Maar dan heb ik wel eennestje straks,en dat is wat ik niet wil.Weet helemaal niet hoe dit werkt.laat staan doen.
Maar als jullie me helpen zoeken voor een kweker,dan graag! Ik heb een partner en die ryd wel met me mee om te gaan kijken.Liefst niet te ver uit de buurt van Landgraaf,anders is de rys zó lang voor mij.
Hoor het wel!  Thanks alvast!     Liefs Anita.

Riny

Hoy Anita
Het maakt niet zoveel uit als je werkelijk eitjes zou krijgen,je kunt ze ook weg halen en je valkje nepeitjes geven .
Bij een valkje hoeft niet perse een valkje van het andere geslacht te zitten hoor.
Maar ik ga er van uit dat jij graag een tam valkje erbij hebt.
Ik ga zo je foto weer opzoeken en vragen wat de rest er van denkt.
Groetjes Riny :D

Ineke

He Anita, ik woon ook in Landgraaf!
Ons tweede valkje halen we bij Riny, dat is ca. een uur en n kwartier rijden.

Karin

Oei, landgraaf is een beetje erg ver bij mij vandaan  ;D Maar kijk eens links bij kwekers, daar zal toch vast wel een kweker in Limburg bij staan ? En anders moet je misschien even de grens over, België in. Daar zitten ook diverse kwekers.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Jacco

Hoi Ineke;  ;D
Ook iemand die lekker dicht bij mij in de buurt woond. Ik heb met Riny al gemaild over een nieuw valkje eventueel. ;)
Je hoort het dan wel nog als het zó ver is.Goed? ;D

groetjes Anita.. ;)
ps...misschien eens leuk om eens langs te komen? :D

Jacco

Hoi Riny;

Als ik een geluid neem van dit forum,meestal is dat Pierewietje,dan gaat Jacco flink te keer.Ze denkt dan dat ik een ander valkje hier heb ziten,moet er wel om lachen ;D om de fratsen die ze dan uithaalt.
Nu is mijn vraag,sinds ik dit doe of heb gedaan is dit met zijn veertjes zo.Zou het dan kunnen zijn dat Jacco toch een gemis heeft aan een partner? :-[
Jacco gaat zelf voor de speaker zitten en maakt een kirrend geluidje,dat vind ik zó zielig voor haar omdat het niet " echt " is.Daarom zou ik toch liever een partner voor Jacco erbij willen nemen. :)
Groetjes Anita...

Riny

Hoy Anita
Valkparkieten zijn sociale dieren ,dus een vriendje die hun eigen taal spreekt,daar doe je ze een groot plezier mee.
Maar of door het gemis en de muziekjes ook die veertjes zo pluizig kunnen worden,daar durf ik geen antwoordt op te geven.
Misschien zou je deze vraag eens bij ''Gedrag''moeten stellen.
Daar wordt het vast door meer mensen gelezen.
Groetjes Riny :D

Ineke

Hoi Anita, heb je net een im-metje gestuurd.

Jacco

Hoi Riny & Ineke;

Ben net pas weer online,was vandaag weg geweest.Heb jullie berichtjes nu gelezen en ga ze beantwoorden. ;D

Tot laters!  Fijne avond....Groetjes Anita. ;)

Jacco

Hoi Fanmails;  ;)
Na enkele weken van de DA druppels in haar drankje gedaan te hebben,merk ik dat Jacco er stukken beter uitziet.Ze is zó fit en kroelt erg veel.Denk haast wel dat ze naarstig op zoek is naar een liefhebbende man. ;D
Herkennen jullie die geluidjes die een pop maakt? Meer zo'n klaag gezang,weet niet goed hoe ik het uit moet leggen hier.
Ze gaat helemaal plat liggen met haar kuif en ligt als het ware tegen me aan.Haar kop dicht bij mijn gezicht,ik praat dan zachtjes met haar.Na een tydje houdt ze op en is opgelucht.
In inmiddels ben ik ook al terug gegaan naar de dierenzaak waar ik Jacco gekocht heb en heb daar wat vragen gesteld.
De kooi is groot genoeg voor 2 valkjes en het was beter als er een ander valkje bij kwam.Ik heb net de foto's bekeken van die kleine wurmpjes...en oh wat zijn ze klein en lief. :-*
Doeiiii..... ;) Jacco & Anita.