4 augustus 2025, 16:01:30

Valkjes uit het zuiden

Gestart door Bello, 2 maart 2006, 22:58:55

« vorige - volgende »

Anja

Hoikes Dorothé,

Heel graag gedaan dat weet je. Ik had het met liefde en plezier gedaan hoor. Maar je hebt gelijk dat het herstel hier voorrang heeft.

Arme Jannessie geef hem straks maar een hele dikke knuffel.

Nogmaals gecondoleerd met het verlies van Ivo's oom en alvast veel sterkte voor woensdag.

Groetejs Anja

Anke

Hoi Dorothé,
Allereerst gecondoleerd met het overlijden van jullie oom.

Wat fijn dat Catka bij Chantal kan logeren om aan te sterken en haar eierleggen te vergeten
Super dat Eppo nu aankomt van het pappen!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi , heel veel sterkte met het verlies van je oom hoor !
Grtjs Ann

Mara

Hoi Dorothé

Allereerst heel veel sterkte met het verlies van jullie oom, 77 is eigenlijk veel te jong.

Wel heel lief van Chantal dat ze dat voor Catka en Eppo doet, had Chantal al gesproken op msn afgelopen weekeinde en toen vertelde ze me dat ze logeetjes had.

groetjes

Mara

Bello

jaja

Onze Eppo/Goliath is aan het aankomen!!

kan ook niet anders met de goede zorgen van "ons Chantalleke"

Helaas heb ik niet voldoende verstand van pap voeden bij valkjes . ik kreeg er wel pap in maar niet genoeg.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Manon*

Hoi Dorothé,

Wat een goed nieuws zeg!
Ik vind het een heel verstandig idee om het pap voeden uit handen te geven omdat je er zelf niet zoveel verstand van hebt. Nu gaat het gelukkig goed en dat zal jou ook een fijn gevoel geven.
Fijn dat jullie elkaar zo goed kunnen helpen  ;D ;D

Dierenfreackske

Hoi Dorothé , wat gezellig dat Chantal je heeft geholpen met het pap geven , ik was al effe niet mee hier hoor !
Wat leuk dat Goliat aan het aankomen is , heel  fijn dat te horen , grtjs Ann

Anke

Hoi Dorothé,
Fijn dat Eppo aankomt van de papvoeding!!!
Hoe gaat het met Catka?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Bello

Hoi Anke,

Catka is nog niet echt in de rui, als ze daarin komt is haar broedtijd voorbij en hoeft ze geen injectie.

Ach lief joh,

Ivo was aan de telefoon en toen zei de degene aan de andere kant van: wie fluit er daar zo?

Zegt Ivo da's Dorothé, mooi niet dus.

Dat was JANNES hij fluit nu het liedje

La Cucaracha nog door elkaar maar degene aan de telefoon kon het heel goed herkennen.

Jannes gilt niet meer om Catka (gelukkig) en begint nu eindelijk meer  te fluiten en het klinkt zo lief ;D

Hij wilt nu ook veel vaker bij me zitten en gaat tegen mijn wang aan zitten.

Met Yeentje (nu volop in de rui) en Bello gaat het goed hoor.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Dierenfreackske

Hoi Dorothé ....wat goed dat Jannes niet meer gilt , en leuk dat het ook goed gaat met Yeentje en Bello hoor ! Daar twijfel ik niet aan zelfs ,  Ik denk dat Yeentje het ook wel getroffen heeft met zo'n goede nieuwe thuis , dat moet ook wel , als ze bij Anja vandaan komt he , want daar werden haar valkjes en nog steeds natuurlijk ook super verwend , ik denk dat Anja ook de juiste mensen gekozen heeft voor het herplaatsen voor de valkjes ! Grtjs Ann

Bello

zo weer eens tijd voor updatje

Onze Catka is nog steeds bij "ons Chantalleke', Catka haar rui wilt nog niet echt doorzetten. Daarom mag ze nog 2 weekjes blijven, lukt dit niet dan moet ik haar toch de injectie laten zetten.

Kleine Eppo/Goliath is weer terug bij ons.
Door de goede zorgen van Chantal is hij nu goed op gewicht, eet nu zelfstandig en vanavond woog hij 87 gram!!

We zijn er ook achter gekomen waarom hij bij ons niet aankwam.

Ons lief puber Yeentje liet Eppo/Goliath niet bij de etens bakjes komen en dit deed hij als wij niet thuis waren.

Vanmorgen deed Yeentje dit weer, ik pakte hem razendsnel uit de kooi (zonder een woord te zeggen) en zette hem op de kooi en het deurtje dicht. Dit vond Yeentje dus echt niet leuk.

Nadien kan Eppo/Goliath gewoon bij de etensbakjes komen.

Dorothé

Bello

Morgen gaan we afscheid nemen van onze Eppo/Goliath.

Ik zal hem wel missen hoor, het is een knuffelkont en daar mag straks Jaqueline van gaan genieten.
Hij is ook gek op water net zo als Catka.

Straks nog ff wegen maar hij eet echt de hele dag door :o

Dorothé

Bello

Zo nog ff en dan gaat Eppo/Goliath verhuizen.

Ik heb zijn rugzakje al gepakt.....

Zal hem zeker gaan missen, hij knuffelt precies als Catka....
en die mis ik enorm.

Dorothé

Bello

Onze Eppo/Goliath is zojuist vertrokken naar zuid limburg.

Hij komt bij een leuk stel te wonen en bij een valkje Gerry.

Ik heb hem nog een knuffel gegeven en in het mandje gezet.

Nog ff gewogen voordat hij in het mandje ging en hij woog 89 gram!!!!

Jaqueline en Paul, veel succes met jullie Goliath ;D

Dorothé

Sjaak

Nou we zijn thuis. Het was nog heel even spannend omdat het zo erg onweerde dat we maar stapvoets konden rijden op de autosnelweg, was best wel akelig.

Goliath heeft het goed doorstaan en zit nu in de kooi van Gerrie terwijl Gerrie op de kooi zit. Ik had hem eigenlijk even willen laten rusten in zijn eigen kleine kooi maar dat lukte niet toen hij Gerrie eenmaal gezien had.  Gerrie is gematigd enthousiast.