4 augustus 2025, 23:04:05

Valkjes uit het zuiden

Gestart door Bello, 2 maart 2006, 22:58:55

« vorige - volgende »

Kimm

hoi,

leuk dat jullie bij sanne zijn geweest. nu weet je ook hoe de valkjes wonen :D
wat vervelend dat jannes nog steeds niet zo moet zijn zoals hij was. ik hoop toch dat hij binnenkort weer zal bijdraaien hoor.
fijne vakantie nog!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Bello

NOppes......

Jannes blijft apart zitten, Catka haar verenpak moet eerst weer toonbaar zijn.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Bello

Hier zijn we weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jajaja 3 weekjes vakantie gehad he, maar die waren zo om :'(
Maar niet getreurd...... we hebben fantastisch weer gehad.

De valkjes hebben bijna iedere dag lekker buiten gestaan in de schaduw, vandaag moesten ze binnen blijven en dat vonden ze niet zo leuk.

Morgen krijgen ze weer een schone kooi...... vinden ze altijd zo fijn om me dan een beetje te klieren met schoonmaken.
Maar ach..... zo houden we elkaar een beetje bezig.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Manon*

Hoi Dororhé,

Fijn dat jullie zo'n heerlijke vakantie hebben gehad en ja... als het leuk is is het ook zo weer voorbij  :-\

Heerlijk dat de valkjes zo genoten hebben van het buitenzijn.. dat zal wel weer effe wennen zijn nu voor ze, maar ook dat komt weer goed.

Succes met schoonmaken morgen  ;D

Groetjes Manon

Caroline

Hè bah, de vakantie alweer voorbij, super dat jullie een fijne tijd hebben gehad.  :D

De kids hebben er hier ook het weekend alweer 3 weekjes opzitten, de helft  :-\ maar maandag beginnen de 3 weken vakantie van Ed en gaan we lekker dagjes weg.  8)

Succes morgen met schoonmaken van de kooien, vrijdag heb ik hier de grote schoonmaak op de planning staan, pffffh, 9 kooien, het beginnen is er altijd even tegenaan hikken maar als ik klaar ben en op mijn stoeltje het resultaat bekijk, dan straal ik helemaal.  ;D

Werkse weer.

Knuff van Caroline  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Hoi Dorothé

Hoe is het met Jannes nu? En met de andere valkjes?

Groetjes

Mara

Bello

Hoi Hoi,

Hier kom ik ff een berichtje plaatsen. We hebben een moeilijke beslissing gemaakt...........betreffende onze Jannes.

Ton, Anja en Lisa wilden al heel lang hun valkjes komen bezichtigen die toen bij Eugenie zijn gaan wonen. zodat we vandaag gezamelijk naar Eugenie zijn gereden.

met een mooie gezamelijk bloemstuk van ons allemaal ;D ;D ;D

Omdat Jannes onze Catka zo erg plukte en Catka zich totaal niet verweerde tegen Jannes, hebben we besloten (in overleg met Chantal (kweekster) en Anja (adviseuse) om voor Jannes een nieuw tehuis voor hem te zoeken. Jannes heeft een aantal weken apart gezeten maar zodra hij bij Catka in de buurt kwam, begon hij gelijk weer.

Dat hij in een voliere zou komen was voor ons een vereiste.
Gelukkig wilde Eugenie de reddende engel zijn.

Wat ons gelijk opviel was dat hij zich erg thuis voelde in een voliere en helemaal tot leven kwam. Fluiten gek doen, flirten met het vrouwelijk schoon wat gelijk rond hem kwam zitten. Aan zijn  kuifje gingen trekken om te kijken wat zijn reactie zou zijn  ;D. De vrouwtjes hier zijn duidelijk feller in karakter dan onze goedsul Catka die nog geen vlieg iets aandoet :).

Het was zo mooi om te zien hoe hij opbloeide en zich uit ging sloven. Dit was wat wij voor Jannes bedoelden, een paradijsje waar hij zijn plekje heeft mogen krijgen.

Natuurlijk zijn we heel benieuwd hoe het vanacht met Jannes is gegaan.

Eugenie, nogmaals bedankt voor het opvangen van onze Jannes.

Heb zojuist een eerste foto mogen ontvangen, keilief

Groetjes Dorothé

Kimm

hoi hoi,

jeetje wat een dappere beslissing. ik ben erg blij voor jullie dat jannes het goed naar zijn zin heeft. daar doe je het uiteindelijk ook voor. ook kan je hem nu nog gelukkig volgen en is hij niet bij een onbekende.
fijn dat mara hem wil hebben, super hoor!

Liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Hoi hoi Dorothé,

Wat zal je het goed doen om Jannes zo te zien genieten in de voliere bij Mara.
Dan weet je.... hier doe ik goed aan!

Ik ben heel erg blij voor jullie, al is het een moeilijk besluit geweest.... hij is op een goed plekje terecht gekomen.

Groetjes Manon

Caroline

Jeetje, wat een stap, wat een moeilijke beslissing moet dit zijn geweest.

Tuurlijk fijn om te zien hoe hij helemaal op leeft maar aan de andere kant ook het verdriet om het gemis.

Sterkte meis en Ivo natuurlijk ook.  ;)

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Hoi Dorothé

Ik kom eerst even hier schrijven voordat ik door ga naar mijn eigen boekje.

Ik weet hoeveel verdriet het jullie gedaan heeft om Jannes af te staan maar je hebt nu ook met eigen ogen kunnen zien hoe het bij mij in de voliere is en hoe ze met elkaar omgaan. Jannes doet het goed, de foto's zijn momenteel aan het uploaden maar je hebt er al twee via de mail ontvangen van hedenmorgen.

Maar bij deze ook nog even een stuk uit de mail die ik je vanmorgen gestuurd heb.

Jannes is de nacht goed doorgekomen en keek me vanmorgen al met grote, zwarte ogen aan zo van, moet jij nu weer van me. Ik heb hem vannacht niet gehoord en hij zat er opgewekt en vrolijk bij. Wel vindt hij de parkietjes en ook de rosella's nog wat eng. Wat me wel opvalt is dat hij regelmatig het gezelschap van Pixel, de aanvoerder van de Bende van Drie, opzoekt. Net alsof hij zich aan Pixel wilt optrekken. Tevens zit hij vaak in het gezelschap van mijn witmasker cinnamon opaline pop maar dat vindt Jannes nog niet zo'n geslaagd idee.

Ik heb eerst eens Pixel, Yuultje, Pino en de rest die een zonnenpitje wilden een zonnenpitje gegeven en gekeken wat Jannes deed. Hij bekeek me eens maar toonde weinig tot geen interesse in mij. Prima, ik ga hem nergens toe dwingen. Ik had hem op dat moment nog niet zien eten dus toch maar de trosgierst even voor zijn neus gehouden en dat vond hij toch wel heel erg lekker. Maar toen ik hem wilde laten opstappen vloog hij meteen weg op een van de schommels waar ook trosgierst hong. Daar begon hij meteen aan te knabbelen.

Dus eten heeft hij al wat gedaan, drinken heb ik nog niet gezien. Maar ook dat zal helemaal goed gaan komen, hij heeft natuurlijk tijd nodig om te wennen en het is ook wel heel erg vreemd om in een keer in zo'n grote ruimte te zitten. Wel moet ik zeggen dat hij een stuk beter al kan vliegen dan gisteren toen je hem los hebt gelaten in de voliere. Ook heeft hij al de hele voliere verkend, maar hij vindt het nog wel lastig om bij het eten te komen, maar ook dat komt helemaal goed. Hij is ondeugend genoeg en ook speels genoeg om het te ontdekken.

Al met al heeft hij zich dus al goed gewend en je ziet hem ook genieten. Uitgebreid poetsen en dergelijke.

En je weet, je mag zo vaak vragen hoe het met hem is als jij wilt en je bent altijd welkom in Tegelen!

Liefs

Mara

Bello

Hier zijn we weer.

Catka is weer een beetje tot rust gekomen. Haar veertjes groeien nu langzaam weer aan. Ik help haar een beetje met de hulsjes weg te halen.

Ze knuffelt heel erg met ons, wat we dus ook zeker doen.
ze maakt van die knuffel geluidjes.

Groetjes Dorothe

Bello

Hoi hoi

Kreeg van Eugenie dat het heel goed met Jannes gaat.
Hebben we toch de juiste keuze voor Jannes gemaakt :)

Hij zit er echt op zijn plekkie!!

Jannes hebben we gekocht bij Chantal, maar hij was niet een zelf gekweekt valkje van Chantal, hij zat bij een koppeltje die ze gekocht had.

Catka knuffelt nu veel met ons, haar veertjes komen langzaam aan terug................ alleen als je haar aait moet je uitkijken dat je haar geen pijn doet als je tegen een uitkomend veertje stoot want dat vind ze niet fijn en daar heeft ze er een hoop van zitten op haar lijfje.

Groetjes Dorothé

Machootje

Och Dorothe, wel moeilijk zo'n beslissing lijkt me! Maar fijn dat het goed gaat met Jannes waar hij nu zit en voor Catka ook beter zo te lezen. Wat lief dat ze zo knuffelig is en van die geluidjes maakt  :D

Groetjes,
Judith

Rust zacht, lieve Macho! 22-8-2009

Anke

Hoi Dorothé,
Ach wat jammer dat Jannes moest verhuizen.
Dat zal zeker een moeilijke beslissing zijn geweest.
Gelukkig heeft Jannes het wel naar zijn zin bij zijn nieuwe baasje.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes