3 augustus 2025, 20:44:43

Valkjes uit het zuiden

Gestart door Bello, 2 maart 2006, 22:58:55

« vorige - volgende »

Kimm

hey wat leuk dat hij dat na fluit! hebben ze die reclame veel bij anja en ton misschien op de tv gehad?  ;D  ;D
apart hoor maar wel erg leuk vind ik dat!!!

sterkte met je gestel, een hoge bloeddruk is niet zo mooi :-\
beterschap hoor ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

♥Debby♥

Oei.. Fijn dat ze de bloeddruk goed gaan observeren Dorothe.. Succes!

En wat lief dat Yeentje zo na fluit.. hier hebben ze het assortiment fluitjes nooit meer uitgebreid.. best jammer is dat.. Nu proberen we Djeego weer nieuwe fluitjes te leren zodat de rest die misschien weer overneemt maar het valt niet mee..  ::)

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Bello

he helemaal vergeten te zeggen......

Bello is zaterdag de  4e oktober 3 jaar geworden............... 3 jaar hebben we dit gekke kippie al.

Catka word zaterdag de 11e oktober  2 jaar, wat gaat het toch hard zeg.

Dorothé

ps nachtje met het kastje was niet prettig, ik heb bijna geen oog dicht gedaan.....
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Caroline

Ik wilde niet van te voren erover vertellen maar ik wist het wat een *piep* ding hè??  :-\

Hoe was je bloeddruk??

Gefeliciteerd met je valkjes.  :D

Hele dikke knuffel terug.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♥Debby♥

Nog gefeliciteerd met Bello..

en inderdaad, weet je al iets over de uitslag van je bloeddruk.

balen dat je zo waardeloos geslapen hebt met het kastje.. ik hoop dat je deze dagen even lekker bij kunt slapen..

Bello

Nee door een computercrash bij de huisarts heb ik de uitslag nog niet...

Ja lekker bijslapen wil ik echt een keer hoor.

Ja onze kippiessssssssssssss echt  een kanjers hebben we.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Dierenfreackske

Hoi Dorothe , wat een kanjers heb je ook he ! Maare ....ik hoop dat je deze nacht een beetje kan slapen he !
Knuffie Ann ;D ;D

Mara

Hoi Dorothé

Dank je wel voor het leuke kaartje en heel veel sterkte. Hoop dat je bloeddruk goed was.

Mara

♥Debby♥

Is er eigenlijk al iets bekend Dorothe?

Bello

Hoi hoi is ik weer!

Ben nu een weekje thuis met de griep en nu aan de betere hand dus ff een berichtje plaatsen.

Met Jannes en Catka is alles goed, Catka legt gelukkig geen eieren meer sinds dat ze bij Chantal heeft mogen logeren voor eeeenn hhhhhhhhheeeeeeeeeeeeellle lange tijd.

Ze bleeft broeds en bleef eieren leggen en in overleg met va was het beter Jannes en Catka uit elkaar te halen voor een tijdje om beide op krachten te komen. Deed ik dit niet was de kans heel erg groot om Catka te verliezen. De va wilde dit eerst proberen voordat er mischien een hormoneninjectie gezet werd.

De enige aanpassing die ik gemaakt hebt is het onvriendelijke rooster in de kooi te plaatsen.

Yeentje is helemaal hoteldebotel op Bello en bijna de hele dag door is hij voor haar aan het fluiten en zich uitsloven.
Nu gebruikt hij de kakbak (waar ik groente en fruit voor ze in doe) als zijn plekje voor een nestje, maar hij snapt het nog niet helemaal en Bello mag als enige iets komen eten uit de bak.

Als de tijd rijp is mogen ze samen in een kooi met blok, is voor Bello goed want ze is stapelgek op Ivo, kijken of Yeentje haar om kan turnen.

De uitslag van de bloeddruk kastje is:

Mijn bloeddruk is over de dag verschillende keren te hoog maar mijn lichaam doet dit netjes corrigeren, ik hoef dus geen medicijnen zolang dit vanzelf gecorrigeerd word.
s'nachts is de bloeddruk nl. goed.

dus eigenlijk niks om ongerust over te zijn ;D

Dorothé

Kimm

hoi dorothé

volgens mij hebben veel mensen griep op dit moment.
bah vervelend. ik hoop dat het wat beter met je gaat.

fijn dat het goed gaat met de valkjes.
spannend straks een blok erbij  :D

ook lekker dat catka geen eieren meer legt. dat vreet ook energie he bij een vogel.

super dat je geen medicijnen hoeft te slikken voor je bloeddruk en dat je lichaam alles weer corrigeerd.
dat is weer iets om gerust over te zijn lijkt mij ;)

liefs kim

Bello

Ja want ze hadden verschillende metingen gedaan voor ik het kastje kreeg.

ja het is ook zo'n gek weer he en ik let al goed op en zo maar ja als je dan iemand tegenkomt die het heeft (waar dan ook) en vertikt om thuis te blijven ja dan heb je het snel te pakken.

Dorothé

Kimm

ja dat klopt en vooral als je eigen weerstand wat minder is dan heb je het ook zo te pakken.

ik snap dat soms ook niet hoor dat sommigen dat doen...

♥Debby♥

Fijn van je te horen Dorothe!

Fijn dat je lichaam de bloeddruk goed corrigeerd.. medicijnen is ook niet alles.

Balen dat je nu ook nog de griep gehad hebt.

Wat spannend joh.. Yeentje mag dus proberen om Bello voor zich te winnen.. ben benieuwd hoe het gaat lopen.. blijf je zeker volgen.

En fijn dat Catka nu gestopt is met eitjes leggen.. 't is toch zielig als ze er zo helemaal op van raken..

Nou, fijn je weer te lezen!

Groetjes!

Dierenfreackske

Hoi Dorothe , wat leuk dat Yeentje zo de sterren bij de hemel fluit voor Bello , hihi , verliefd zijn is toch mooi he ! Grtjs Ann