18 juni 2025, 14:37:00

Onze katten, updatje

Gestart door Bello, 2 maart 2006, 22:20:15

« vorige - volgende »

Bello

Vandaag hebben we de uitslag gekregen van het bloed onderzoek van onze kat Mickey.
Iedereen die ons kent weet dat Mickey en ik een hele speciale band hebben, is echt niet normaal......
Gister is er bloed afgenomen omdat hij in ene keer veel klachten heeft gekregen oa afvallen. Nu blijkt waarom........

Hij heeft suiker en niet zo klein beetje ook...................de waarden moeten voor de kat 3 -4 zijn, bij Mickey is het over de 25!!

Zijn gewicht was 8 kilo, begin deze week was het 7,2 kilo en nu is het 6,8 kilo.

Dan is er nog een stof in het bloed ik weet niet meer welke en die is normaal 180 en bij Mickey is het 440

Heb vandaag wat afgejankt, is net of mijn arm eraf gerukt is.

Maandag ga ik de insuline halen en dinsdag mag ik beginnen met spuiten (2 keer per dag), slaat het aan of slaat het niet aan.

Woensdag word er op nieuw bloed geprikt......

Daarbij moet hij een andere voeding krijgen en deze krijgen ze dan alle 3 omdat het anders niet te doen is om ze apart eten te geven, voor de andere kon het geen kwaad.

Mickey is de rode ex kater

Heb ooit een kat gehad die ook suiker had en toen sloeg de insuline niet aan en heb hem in moeten laten slapen....

dus we geven het met Mickey niet op, we gaan ervoor!!

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Bello

YES YES YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bij Mickey is vandaag weer bloed geprikt en wat is het toch een bikkel :-*, laat alles rustig over zich heen komen.

Zijn suiker was meer dan 25 en vandaag was het gezakt naar 13,5!!!!!! de insuline slaat aan.

Nu wil ik zelf ook nog bloed af gaan nemen met een glucose meter, zal wel eng zijn de eerste keren maar ach het injectie zetten stelt ook niks voor.

Ivo mag het in het weekend leren injectie geven.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anja

Zet m op Ivo. Wel de injectie in de kat zetten hè ;D ;D ;D ;D

Bello

Maandag was een hoop gestress voor ons.

Mickey laat het niet meer toe bij de dierenarts om bloed te laten prikken.....hij heeft een roesje gekregen.

Samen met de dierenarts hebben we besloten op deze manier geen bloed meer te laten prikken......

Maandag komt er een vrouw uit de omgeving van Meerlo om samen met mij bloed te prikken met een meter bij Mickey.
Ze heeft zelf ook een kat met suiker.

Dorothé

Kimm

ach wat sneu zeg. nou hopen dat het samen gaat lukken he!

dikke knuffel,
kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Bello

Nou wat onze Jamie vanavond had weten we niet.

We zaten in bad en hij kwam luid schreeuwend miauwend de bakkamer binnen stormen.

Wist volgens mij niet waar hij was sprong uit nood zo op de vensterbank, wij hem eraf sturen begreep hij ons niet...

Zat met 2 grote blauwe kijkers rond te kijken, daarna nam hij een spurt naar de zolder, ik snel uit bad en me afgedroogd en hem bij me genomen... dit is niet onze jamie zo kennen we hem niet.

Nu net gekeken waar hij zat had hij zich verstopt op zolder in een kastje, hij had zijn drolletje daar laten vallen.

Het is niet goed dat weet ik.

Dorothé

Dorothé

Bello

We zijn net terug van de dierenarts.......................

Dat Jamie pijn had kon ze zien, maar waar, laat die kat zich helemaal betasten en voelen en bewoog gewoon niet :o

Ze kon zijn hartje niet goed horen, door de stress was hij had aan het spinnen.

Ze zei wel dat dit ras vaak hartproblemen heeft, zijn gebit heeft ze nagekeken en er was 1 kies die nagekeken moet worden onder verdoving. Zijn blaas was goed, ook zijn darmpjes, zijn temperatuur was 39,3 dus goed.

Wat hij nu heeft gehad weten we dus niet, hij heeft een fikse pijnstiller gekregen. Hoop dat we een rustige nacht krijgen want ik heb 2 nachten heel slecht geslapen.

Groetjes Dorothé

Anja

Je hebt toch je gevoel gevolg zie ik.

Wel vervelend dat ze niets hebben kunnen vinden. Ze had dus ook niets in haar hoofd?

Sterkte.

Heb je een beetje kunnen slapen?

Liefs,

Anja

Bello

Dus dit was slapeloze nacht nummer 3 :o

Jamie is totaal Jamie niet meer, vandaag ga ik terug naar de dierenarts met hem.

Hij heeft vanacht op het katenlaken geplast op ons bed, gelukkig niet doorgelekt op ons dekbed. Dit heeft hij nog nooit gedaan.

Toch vanacht de overtrek en het laken van de katten gewassen en bed verschoond....

Toen de katten op hun kamer gezet totdat Ivo zei, je moet maar ff gaan kijken gaat niet goed.

Jamie helemaal in paniek, ik daar in een stoel gaan zitten met Jamie op mijn schoot, daarna op zijn dekentje op het kastje gelegd waar hij normaal op slaapt. Toen ik om 6 uur opstond lag hij er nog.
Hem in de kattenbak gezet en toen ging hij plassen en nu zit hij weer verscholen op zolder.....

Ik weet het ff niet meer dus om half 9 bel ik de dierenarts weer...................................

Anja

Sterkte meid,

Ik denk aan jullie.

:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Bello

Hoi Hoi

Ik wil hier over onze Jamie vertellen maar het is te vers...

Dorothé :'(

Anja

Hoi hoi,

Dorothé is met Jamie naar de da geweest en heeft Jamie in moeten laten slapen.

We wensen jullie heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve Jamie.

Rust zacht lieve Jamie.

Kimm

ach nee zeg! a bah , wat verdrietig  :'(  :'(

sterkte lieve dorothe en ivo   :'(

rust zacht lieve jamie.....  :-*

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

amazingleeuwtje

Ach meisje wat een verdrietig bericht..

Wens je heel veel sterkte met verlies van jou maatje...

Saar

Sterkte meid met dit verlies :'( :-*