18 juni 2025, 06:58:31

Onze katten, updatje

Gestart door Bello, 2 maart 2006, 22:20:15

« vorige - volgende »

Bello

Voor de kerst zijn we met Mickey naar de dierenarts geweest. Hij kon niet meer miauwen.

Het bleek dat hij keelontsteking had, na een spuitje was zijn stemmetje de volgende dag weer terug.

Gisterochtend waren we vroeg weggegaan en toen we thuis kwamen zat Mickey in de hal en keek zo ziek uit zijn ogen en niezen. Ach germ..... zat te roggelen met ademhalen

De dierenarts gebeld en we mochten komen. Het bleek dat hij een fikse luchtweginfectie had.
Doordat hij diabetes is heeft hij grotere kans op infecties.

Als hij een mens was geweest had hij de griepprik gekregen.

Hij kreeg een AB injectie en voor 6 dagen AB pilletjes.
Nu maar hopen dat het aanslaat.

Voor Sjefke had ik bij een tuincentrem een leuk riempje gekocht speciaal voor kittens......................
ja als je gelijk van je kitten afwilt denk ik............
Had het bandje omgedaan (precies goed, niet te los niet te strak) en in de buurt gebleven natuurlijk.
Niks aan het handje, ik de woonkamer in en nog geen 5 minuten later hoor ik me een gek geluid.

Ja hoor het bandje zat om zijn onderkaak en helemaal in paniek. Zit er zo'n fijn klik systeem in het bandje, maar voor geen mogelijkheid kreeg ik het open.

Dus kitten in paniek, snel een schaar gepakt en het bandje doorgeknipt.....  :censuurbandje.

Heeft Sjefke een beetje kattenmelk gegeven en een dikke knuffel....................

Dorothé

ps. dit krijgen ze wel te horen hoor....speciaal voor kittens
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Caroline

Jeetje, schandalig!!!

Beterschap voor julllie lieve mickey.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

ach beterschap voor mickey!! :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Heb jij weer. Ik zou het zeker ook laten weten.

Arme Mickey zeg. Is ie de nacht wel goed door gekomen?

Sterkte en beterschap en geef ze van mij maar allemaal een dikke knuffel.

Liefs,

Anja

Bello

Mickey heeft de hele avond en geloof ook een deel van de nacht in mijn armen liggen slapen op bed.
Ivo had de andere 2 al naar hun kamer gebracht zodat het voor Mickey rustig was.

Mickey troost mij ook als ik ziek ben en andersom ook.

We hebben net zijn bloed getest en het was 2,4 maar dat komt door de ab.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Yvon

Hoi hoi

Pfoeeee,daar schrik je van als je katje zo ziet worstelen met het bandje.
Dat hebben we ook een keer met ons Jochie gehad.
Hij was toen allang geen kitten meer.
Hij had een poosje geen bandje meer om gehad,kreeg een nieuwe waar hij niet blij mee was.
Zag ik hem in de vensterbank raar liggen doen.
Bandje ook om zijn onderkaak vast en dan bandje maar niet losklikken.  :-\
Was toch een teken dat het bandje iets te los zat maar te strak  ::) vast in zijn bekkie en nek om los te klikken.

Heel veel sterkte en beterschap met Mickey !!  :-*

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Bello

Gister hebben we Mickey meerdere malen zijn bloed gecontroleerd.

2,4 was veeeels te laag.

Gisteravond had hij weer 13,9 en om 22 uur 14,4.

Vanmorgen was het 6,2, dus kreeg hij geen spuitje insuline van ons.

Vanavond om half 7 weer 16 dus weer een spuitje gekregen.
De dierenarts heb ik vanmorgen wel laten weten hoe het gaat met Mickey......

Nu ligt tie beneden in de hal in een mandje voor de verwarming.....................

Sjefke liet zonet zijn eerste miauwtje horen, het klonk zo lieffff en hoog.

Dorothé

Anja

Sterkte met Mickey.  :-* :-* :-* :-*

Er zit dus ook geluid in Sjefke ;D ;D ;D ;D

Bello

Ja hoor,

Binky heeft de zelfde symtomen als Mickey en ik heb een kuurtje voor hem gehaald.

Maar helaas pindakaas word hij er goed misselijk van en kotst de hel boel onder.

Maandag bel ik wel ff naar de dierenarts dat ze dan maar injecties klaar leggen die ik kan komen halen. Het schijnt dat hij daar niet misselijk van word (heb ik van een site voor katten).

Groetjes Dorothé

ps Mickey hebben we 2x per dag zijn bloed moeten testen voordat hij insuline mocht hebben.

Kimm

ach arme binky... wat vervelend dat binky zo beroerd wordt van de ab. sneu hoor. ik hoop dat hij gauw weer helemaal beter is hoor!

heel veel beterschap voor binky :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Hoe gaat het met de katten?

En hoe is het met Sjefke?

Liefs,

Anja

Anja

Halloooooooooooooooooooooooooooooo,

Hoe is het met Binky?

Bello

Voor Binky heb ik een andere antibiotica gekregen, alleen deze moet ik langer geven.

Hij eet en drinkt weer gelukkig, soms is hij aan het spelen met Sjefke. Hij gaf Mickey gister weer een paar likken over zijn kop.

Sjefke groeit als kool, morgen maak ik wat foto's.
Omdat ik in de hal beneden 2 mandjes had staan en waar ze ruzie om maakte wie er in mocht liggen, heb ik de grootste mand boven gezet en 2 kleinere gekocht. Nu kunnen ze met zijn 3en voor de verwarming liggen.

Mickey zijn we al 2 weken 2 keer per dag zijn bloed aan het testen. Gaat de goeie kant op.

Dorothé

Caroline

Fijn dat ze allemaal weer de betere kant op gaan.

En lekker met hun kontje tegen de verwarming .... is wel zo lekker met dit weer.

Knuffie voor de katjes.  :-* :-* :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Bello

Onze Sjefke,

(met bijnaam Bob de verbouwer) is vrijdag geopereerd aan zijn navelbreuk en hij is gelijk gecastreerd. "Het"is nu alweer 6 maandjes..

Gelukkig zijn alle 2 de operaties geod verlopen, s; middags ben ik hem op gaan halen.

Hij wilde alleen bij mij zijn en lag s'middags en s'avonds in mijn armen in bed natuurlijk.

Zaterdag was hij goed uitgeslapen en zondag was hij weer aan het rennen en aan het pesten. Hij krijg nu 2x per dag medicijnen.

Dorothé