20 mei 2024, 10:19:26

voeten

Gestart door stephanie111, 2 maart 2006, 08:43:28

« vorige - volgende »

stephanie111

Hallo,

Ik heb een valkje (een mannetje) genaamd 'Polly' van ongeveer 2 jaar. Hij is handtam en wil het liefst bij me zijn. Als ik hem uit zijn kooi haal gaat hij heel even op mijn schouder zitten en daarna wil hij zo snel mogelijk op de grond om met mijn voeten te flirten. Als ik dan wil dat hij 'opstapt' op mijn hand, wil hij me aanvallen en dat gebeurd ook als ik alleen al jeuk heb aan mijn voet. Hij is zo geopsedeerd door voeten en dat is zomaar ineens gekomen. Ik dacht dat hij gewoon klaar was om te paren en heb er een vrouwtje bijgenomen, maar Polly wilde er niks van weten en de beide vogeltjes waren de hele tijd aan het bekvechten dus het vrouwtje heb ik op den duur weer bij Polly weggehaald. Ik vraag me af hoe het kan dat hij wel met voeten flirt en niet met een vrouwtje van zijn eigen soort. En hoe ik het hem af kan leren, want het is wel erg verveldend dat hij me aanvalt. :(

Met vriendelijke groet,

Stephanie

Tara

Hoi Stephanie,

er zijn meerdere valkjes die zich gefascineerd voelen door voeten, vooral mannetjes idd, waarom precies? Ze vinden de houding of de vorm misschien ideaal voor hun ;)

Het is een beetje normaal dat wanneer hij 'het' gevonden heeft voordat hij 'n popje had, dat hij meer zicht heeft op je voeten dan voor dat popje. Je zou 'ns eivoer bij hun kunnen hangen en evt. een broedblok, misschien dat dat een beetje zijn hormonen bevordert en dat hij met het ander popje zal willen paren.

Groetjes, Tara