5 mei 2025, 20:53:40

Chico gedraagt zich vreemd.

Gestart door Roosje, 1 maart 2006, 22:06:12

« vorige - volgende »

Roosje

Sinds Poppie en Heinrich aan het broeden zijn, gaat Chico (4 jarige getrouwde man) vaak in haar buurt zitten en dan krijsen, zoals jongen om hun voer vragen! Hij doet ook zijn kopje op en neer. Poppie jaagt hem wel weg als hij te dichtbij komt. Waarom zou hij dit doen? Ik snap er niets van.

Hij en Speedy hebben ook best vaak ruzie om het tweede broedblok, een Speedy wint het vaak. Zou dit hier iets mee te maken hebben?

Roosje

Tara

Hoi Roosje,

het beste wat ik kan bedenken is dat hij zo 'n beetje bedelt bij Poppie voor dat blok, aangezien hij het van Speedy niet haalt voor het tweede blok. Ik heb ook valkjes (meestal familie van elkaar) die vaak in hetzelfde blok zouden gaan kruipen terwijl er toch nog keus is.

Groetjes, Tara

Marjon

Zou het kunnen dat hij echt gewoon om voer vraagt aan haar.... ??? Ons mannetje at vaak stiekum mee als onze pop de jongen voerde, hij vond dit duidelijk erg lekker.

Groetjes,
Marjon

Roosje

Hihi misschien is dat het wel. Ze wordt natuurlijk wel mama ::)

Chris en Spikey

Volgens mij gebeurt het wel vaker dat ze zo reageren. Waarschijnlijk vind Chico dat gewoon makkelijk (en leuk?).

Ik ken ook verhalen van Grasparkieten die mee gaan helpen met voer zoeken. Hij gaf dat dan aan de valk-papa, welke het dan weer aan de jongen geeft. :o ???

Hij deed dit alleen voor de aandacht.