8 mei 2025, 01:30:26

jaja hij komt er!!!!

Gestart door Rob, 1 maart 2006, 18:01:55

« vorige - volgende »

Rob

We zijn eruit....we gaan ook een buitenvoliere bouwen, na mijn operatie gaan we er aan beginnen. dus met een beetje geluk staat de voliere in de zomer en kan ik alvast na mijn operatie wat valkjes gaan reserveren bij een aantal van de kwekers hier aanwezig op de site. Voor de bodembewoners zijn we er nog niet helemaal uit..of krieltjes of kwartels maar we zijn het eens dat er daar ook iets moet rondscharrelen.

De tekening is gemaakt en de 1e 2 offertes zijn al binnen.

het word een voliere die niet zo groot is vergeleken met andere die ik gezien heb, we hebben dan ook een tuin die wat aan de kleine kant is en al redelijk vol staat. l x b x h >> 3m x 1m x 2m. en dan in onze schuur komt het nachthok van ongeveer 2m x 1m x 2m.

Als jullie tips hebben voor de bouw waar ik specifiek op moet letten hou ik me aanbevolen!

Met popelende groet

Rob

P.S. Het genot wat mijn gehandicapte dochter beleefd aan de vogels heeft ons over de streep getrokken er meer mee te gaan doen als nu in de hoop dat we haar goed kunnen stimuleren in haar ontwikkeling.

Kirsten

Hoi Rob,

Oh wat super!,. Wij hebben onze voliere sinds vorige jaar en is ook niet megagroot hoor,. Met een beetje fantasie hebben we er toch iets leuks van gemaakt.

Ik ben heel benieuwd naar hoe het gaat worden,.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Riny

Hoy Rob
Van een kleine voliere kun je net zoveel genieten als van een grote.
Wel zou ik je aanraden om dubbele gaas te maken,met het oog op loslopende katten.
Valkjes hebben vaak de gewoonte om aan de draad te hangen.
Wanneer denk je aan je voliere te beginnen?
Groetjes Riny :D

Rob

Hoi Riny

naar verwachting zal ik zo rond 14 maart worden geopereerd, 6 weken is er uitgetrokken voor de revalidatie dus ik hoop eind april/half mei toch wel te kunnen beginnen.

Maar dat is allemaal afhankelijk van de operatie die nu al 3x is uitgesteld. :( :-\ en ook dat begint allemaal z'n tol te eisen hier.

Nerveuze en sjaggo buien gaan hier gepaard met ongeduld om aan alles te gaan beginnen. Kortom....niet echt aan te bevelen!!

Maar we hebben geduld..ik kan niet anders.

Met afwachtende groet

Rob

Riny

Hoy Rob
Daar wordt je inderdaad niet vrolijk van,als een operatie uitgesteld wordt iedere keer.
Dan duim ik voor je dat ze deze keer door gaat.
Mag je thuis revalideren?

Rob

Als het goed is kom ik hoef ik maar een dag of 8 in het ziekenhuis te blijven, maar ik neem mijn laptop mee om niks te hoeven missen hier en thuis.

Karin

Orienteer je goed op wat voor kwartels, want veel soorten zijn echte killers  ::) Vooral voor soortgenoten  :o Krielkippen kan ook, maar pas er wel een beetje mee op, want kippen zijn gevoelig voor coccidiose en kunnen dit weer door geven aan je vogels.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hoy Rob
Wij Hebben al jaren chinese dwergkwartels in de buitenvoliere's lopen.
3 Vrouwtjes en een man,dit omdat de mannen over het algemeen nogal fel zijn.
Anders heeft het hennetje geen leven.
Wel hebben deze kwarteltjes zand nodig om een zandbad te nemen.
Mocht je andere bodembedekking hebben ,dan kun je ook een hoekje zand creeren.

Rob

Die ken ik nog wel van vroeger, uit de voliere van mijn opa..die kweekte grasparkieten en kanaries en had ook een hele "kudde"  ;D ;) van die dwergkwartels rondhobbelen.

Denk ook dat het dat soort gaat worden, nu nog en goeie kweker vinden van die minivogels

Met kwartelzoekende groet

Rob

Riny

Hoy Rob
Hier worden ze bij bosjes geboren,alleen woon ik
tamelijk uit de richting van Den haag.

Rob

Als het zover is dat de voliere staat maak ik dan met jou goedvinden wel een keer een afspraak om er een paar met de trein te komen halen (heb geen auto namelijk, of ik moet iemand hier zo gek krijgen met mij naar america te rijden ;D)

maar dat gaat dan helemaal goedkomen...liever van iemand van het forum een paar vogels overnemen als van een onbekende, en mischien reserveer ik wel en paar valkjes bij je (stuk of 2)

Met treinreizende groet

Rob

Riny

Hoy Rob
Je bent altijd welkom .
De koffie is altijd bruin.

Rob

zwart met een beetje suiker graag ;D ;D

Riny

En een stuk Limburgse kersenvlaai ,zonder pitten??

Rob

Oei...das heeeeeeeeeeel verleidelijk..... ;D ;D ;D

met een volmondig GRAAG!!!!!!!

Rob