jeej vandaag komt dan eindelijk mn valkje

Gestart door Hellen, 1 maart 2006, 10:02:06

« vorige - volgende »

Hellen

na lang denken was ik er dan eindelijk uit ik wilde een valkje in huis hebben  :D

na lang zoeken want wilde er niet zomaar een gaan halen

heb ik er dan toch een gevonden
krijg hem vanavond ;D ;D



dit is de eerste vogel die ik in huis neem
dus tips zijn  welkom
;)

groetjes
Hellen

Kirsten

Hoi Hellen,

Gefeliciteerd met je valkje!
Zorg dat de kooi al klaar staat vanavond en geef hem alle rust en tijd om aan zijn nieuwe omgeving te wennen.

Heb je al een naam verzonnen? :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Hellen

Citaat van: Kirsten op  1 maart 2006, 10:11:04
Hoi Hellen,

Gefeliciteerd met je valkje!
Zorg dat de kooi al klaar staat vanavond en geef hem alle rust en tijd om aan zijn nieuwe omgeving te wennen.

Heb je al een naam verzonnen? :D

Groetjes
Kirsten

die staat al mooi te pronken in de huiskamer en te wachten op de nieuwe bewoner  ;D


zn naam zal Pino worden :)

bobbie

Hoi,

Gefeliciteerd met Pino alvast. :D
Voor je het weet ben je echt besmet met het valkenvirus. Ik begon er ook met 1. ::). Ik heb er nu 12. :-X

Geniet maar lekker van hem en geef hem de tijd te wennen.


Misschien is een dagboekje beginnen een idee?

Groetjes, Nel :)

Hellen

ja inderdaad denk dathet ook wel een verlaving gaat worden
maar 12 valkjes denk niet dat dat gaat gebeuren
ten eerste woon ik daar te klein voor en ten tweede hebik daar ook helemaal geen tijd voor mn vriend en ik werken beiden fulltime

maar goed de gene die daar tijd en plek voor heeft heel erg leuk zal wel een leuke en gezellige boel zijn :)

Ivy

Hoi Hellen.
Gefeliciteerd met Pino!
Ik was ook met eentje begonnen, heb er nu twee en in de zomer komt een derde!
Je schreef dat tips welkom zijn? Ik las dat jullie allebei fulltime werken... dan zou ik zeker na een tijdje een vriendje voor Pino zoeken. Valkjes zijn sociale dieren en gezien jullie zo lang uit huis zijn, is het beter voor Pino om straks een soortgenootje te hebben met wie hij kan 'praten'...
Verder staat al heel veel info op het forum, vooral over voeding (heb je al grit/maagkiezel, zitten er niet te veel zonnepitten in de voeding enzovoort...).
Ik hoop dat je vaker over Pino komt vertellen!
Wat voor mutatie is het?
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Hellen

Citaat van: Ivy op  1 maart 2006, 11:12:13
Hoi Hellen.
Gefeliciteerd met Pino!
Ik was ook met eentje begonnen, heb er nu twee en in de zomer komt een derde!
Je schreef dat tips welkom zijn? Ik las dat jullie allebei fulltime werken... dan zou ik zeker na een tijdje een vriendje voor Pino zoeken. Valkjes zijn sociale dieren en gezien jullie zo lang uit huis zijn, is het beter voor Pino om straks een soortgenootje te hebben met wie hij kan 'praten'...
Verder staat al heel veel info op het forum, vooral over voeding (heb je al grit/maagkiezel, zitten er niet te veel zonnepitten in de voeding enzovoort...).
Ik hoop dat je vaker over Pino komt vertellen!
Wat voor mutatie is het?
Groetjes, Ivana


Hallo
ja klopt we hebben idd naar gedacht over een tweede anders zou het wel heel zielig voor pino zijn
alleen willen wij dat pas over een week of wat doen
ik wil pino zelf eerst even laten wennen aan zn nieuwe huisje en als dat eenmaal is gebeurd komt er een tweede bij :)



Ivy

Hoi Hellen.
Gelukkig! :D
Het hoeft niet zo snel hoor... Is Pino al tam of gaan jullie hem tam maken? Je kan inderdaad beter eerst wachten tot hij gewend (en tam) is.
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Hellen

Citaat van: Ivy op  1 maart 2006, 11:30:41
Hoi Hellen.
Gelukkig! :D
Het hoeft niet zo snel hoor... Is Pino al tam of gaan jullie hem tam maken? Je kan inderdaad beter eerst wachten tot hij gewend (en tam) is.
Groetjes, Ivana


Hoi
ja het is wel de bedoeling dat we hem tam gaan maken lijkt ons heel erg leuk en dan als hij tam is mag hij gewoon heel de avond uit zn kooi
lijkt ons in iedergeval heel erg gezellig

ik moet straks nog voer gaan halen
wat is het beste om in huis te hebben
(sorry weet er nog niet zo heel erg veel van )

Ivy

Hoi Hellen.
Ik zelf gebruik Teurlings 228, het is zonder zonnepitten en mijn vogels zijn er gek op. Maar het is moeilijk te vinden in een kleinere verpakking dan 20kg...
ExtraVital is ook goed, daar zit ook eivoer doorheen. Het is wel een stuk duurder...
Je kan ook kijken wat ze hebben in de dierenwinkel en dan kies je eentje die geschikt is voor valkparkieten. Als er dan te veel zonnepitten in zitten, kan je ze uithalen en aan vogels buiten voeren... In sommige winkels verkopen ze ook schepvoer maar heel veel mensen hebben daar slechte ervaring mee, dus dat zou ik zelf nooit kopen.

Ook kan je meteen een sepia aanschaffen, vogelmineralen (bijv. van CeDe) en eivoer (tenzij je ExtraVital gaat gebruiken, dan heb je het niet nodig).

En de belangrijkste van alles  ;D - trosgierst. Dit zal je helpen om Pino tam te krijgen. Ultieme snoep!

Heel goed voor valkjes is ook fruit en groente - appels, wortels, paprika enz. Niet alle soorten zijn geschikt, je kan beter eerst op het forum kijken of ze iets mogen (bijv. avocado mogen ze niet krijgen).

Veel shopplezier!
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Hellen

Citaat van: Ivy op  1 maart 2006, 11:55:59
Hoi Hellen.
Ik zelf gebruik Teurlings 228, het is zonder zonnepitten en mijn vogels zijn er gek op. Maar het is moeilijk te vinden in een kleinere verpakking dan 20kg...
ExtraVital is ook goed, daar zit ook eivoer doorheen. Het is wel een stuk duurder...
Je kan ook kijken wat ze hebben in de dierenwinkel en dan kies je eentje die geschikt is voor valkparkieten. Als er dan te veel zonnepitten in zitten, kan je ze uithalen en aan vogels buiten voeren... In sommige winkels verkopen ze ook schepvoer maar heel veel mensen hebben daar slechte ervaring mee, dus dat zou ik zelf nooit kopen.

Ook kan je meteen een sepia aanschaffen, vogelmineralen (bijv. van CeDe) en eivoer (tenzij je ExtraVital gaat gebruiken, dan heb je het niet nodig).

En de belangrijkste van alles  ;D - trosgierst. Dit zal je helpen om Pino tam te krijgen. Ultieme snoep!

Heel goed voor valkjes is ook fruit en groente - appels, wortels, paprika enz. Niet alle soorten zijn geschikt, je kan beter eerst op het forum kijken of ze iets mogen (bijv. avocado mogen ze niet krijgen).

Veel shopplezier!
Groetjes, Ivana
Dank je hier heb ik wat aan !

Hellen

zo pino is er wat is ie  mooi  :D

hij zit lekker op zn skokje in zn kooi heerlijk om hem heen te kijken


Citaat van: _Bonnie_ op  1 maart 2006, 17:35:40
Hellen... ga jij toevallig vanavond in Soest een valkje halen?




Hellen

Citaat van: _Bonnie_ op  1 maart 2006, 17:35:40
Hellen... ga jij toevallig vanavond in Soest een valkje halen?



Hallo
bonnie
nee vanavond geen valkje in soest ophalen

Ivy

Hoi Hellen.
Heerlijk he, die lieve veerbolletjes! Wat voor mutatie is Pino (welke kleur?). Enne... we zijn hier gek op foto's! :P
Veel succes met tammaken. Je kan bij onderdeel tam maken heel veel info vinden over hoe je dat het beste kan doen.
Groetjes, Ivana

PS: Hier is de link:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Hellen

Citaat van: Ivy op  1 maart 2006, 20:41:59
Hoi Hellen.
Heerlijk he, die lieve veerbolletjes! Wat voor mutatie is Pino (welke kleur?). Enne... we zijn hier gek op foto's! :P
Veel succes met tammaken. Je kan bij onderdeel tam maken heel veel info vinden over hoe je dat het beste kan doen.
Groetjes, Ivana

Hij is helemaal wit met een gele kuif en oranje wangetje
oja en het is een mannetje 8)

Dank je wel voor de link ;D