9 mei 2025, 05:34:51

Soort voederbakken buitenvoliere

Gestart door Rianne, 28 februari 2006, 16:51:14

« vorige - volgende »

Rianne

Hallo,

ik heb een vraag. Voor de voliere moet ik nog voer en waterbakken hebben. Nu is het zo, dat er zowel valkparkieten als diamantduiven uit moeten eten. Welke bakken zijn hiervoor geschikt?

Riny

Hoy Rianne
Ik gebruik in de voliere torens die je op kunt hangen,waar water en voer in kan.
Dat bevalt me prima.
Toen ik nog diamantduifjes bij de kanarie's had aten die er ook uit.
Fruit groenten en dergelijke geef ik op een schaaltje.
Groetjes Riny :D

Rianne

Dit zijn van die voeder en water silo's?
Maar ik moet ook eivoer, grit en kiezel ophangen, kan dat daar ook in? Dan hangt de hele voliere vol met voersilo's ;D

Riny

28 februari 2006, 17:08:03 #3 Last Edit: 6 maart 2006, 16:13:11 by Riny
Hoy Rianne
Grit en onkruidzaden krijgen ze op een houten plankje wat op een kleine boomstam bevestigd is.
Eikrachtvoer geef ik altijd op schaaltjes met groenten en kruiden.
Ik heb alleen torens hangen met water en zaad.

Rianne

Mijn voliere is niet zo groot dat ik van alles neer kan zetten helaas. 2 meter diep en 1.80 breed. Ik moet dus optimaal gebruik maken van de ruimte. Maar een voederplank zoals op de foto is ook een idee, daar kunnen de duifjes ook op zitten. En die kan zowel hangen, staan of aan de tralies vast. Toch? Als we er dan een gat in zagen kan daar het waterbakje in. En een bakje voor grit en kiezel.

Riny

Hoy Rianne
Woonde je maar niet zo ver weg ,wij hebben zulke plankjes met gaten erin nog liggen.
Maar als je die gaat maken moet je wel zorgen dat er een stok voor zit waar ze op kunnen gaan zitten.
Wij hadden dat niet gedaan maar hier wordt het niet gebruikt.
Weet je wat ik wel vaker gezien heb ,dat ze een houdertje aan de deur gemaakt hebben, waar ze etensbakjes en waterbakjes inhangen.

Rianne

Klopt, dat kon bij ons ook. Maar daar heb ik niet voor gekozen.

Kirsten

Hoi Rianne,

Wij hebben draaitplateau's,. erg handig en je hoeft eventueel de voliere niet in,. Heb jij ook een binnengedeelte?
Ook in je bestaande voliere kan je deze nog gewoon maken,. Jan heeft er deze week bij ons nog één bijgemaakt.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Nee wij hebben geen binnenhok. Wel is de hele voliere met dakpannen overdekt.
We raken dit weekend gewoon even aan het knutselen. ;D

♪ Marlies

Hoi Rianne, ;D

Wat vind je hier van?
Zohebben ze gelijk een schommeltje. ;D ;D

Bij ons is dit van roestvrij staal gemaakt, maar dat kan natuurlijk ook gewoon van hout.
Wij hebben 3 bakjes in een plankje, maar je kunt er zoveel in hangen als je zelf wilt natuurlijk.
De bakjes haal je gewoon in de dieren specaalzaak en de ketting bij de doe het zelf. ;D
Het water staat los in de volière in een of andere houder.
Daar heb ik zo snel geen foto van.

Groetjes Marlies ;)

Kirsten

Hoi Rianne,

Die draaiplateaus zijn juist extra handig als je alleen een buitenvoliere hebt,. zo hoef je niet in de voliere te komen om het voer te geven,. maar kan je gewoon aan de buitenkant blijven..

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Ik moet er toch in om de kwartels eten en water te geven :) Zoiets als wat Marlies heeft is wel een goed idee.

Riny

Hoy Rianne
Ik ga ook liever iedere dag de voliere in.
Je wil toch ook controleren hoe het met ze is.

Rianne

Hoi,

dit is het voeder plankje geworden:

3 bakken, zaadvoer, eivoer en grit en maagkiezel. Water komt op een schaal op de bodem zodat ook de kwartels erbij kunnen. Voor groente en fruit ben ik nog op zoek naar een ruifje.

Riny

Hoy Rianna
Mooi gemaakt of heb je ze kant en klaar gekocht?
Jan heeft ze hier ook gemaakt met 3 schaaltjes erin,voor in het binnenhok.
Maar de van ons willen liever buiten eten.