10 mei 2025, 00:03:53

verflucht en valkjes

Gestart door Olga en Hans, 27 februari 2006, 13:45:08

« vorige - volgende »

Olga en Hans

Hallo,

Als er geverfd moet worden, in de woonkamer waar de kamervolliere met onze valkjes staat, kunnen we ze dan beter in een kleine kooi doen en boven zetten  ??? ???
De volliere verplaatsen is geen opzie, want die kan niet door een deur en zou helemaal uit elkaar moeten.
De valkjes zullen dit niet leuk vinden  :(, maar ik moet er niet aandenken als ze dood gaan van de verflucht  :'(

Groetjes Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Rob

Hallo

als het latex of en ander verfsoort op waterbasis betreft is het niet zo'n ramp als ze in de kamer blijven volgens mij.

nadeel van een andere verfsoort ( op alkydbasis o.i.d.) is dat deze verflucht vrij lang blijft hangen..dus zeker 2 dagen goed luchten na het schilderen om alle vluchtige stoffen de kans te geven te vervagen.

Uiteindelijk kan het nooit kwaad de vogels tijdelijk in een ander vertrek onder te brengen als je gaat schilderen.

Suc6

Rob

valkje-jacco

hoi Olga,

Je voilere staat in de woonkamer? ehh misschien een noodvoileretje maken boven en ze daar in doen, of gewoon een grote kooi,

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Riny

Hoy Olga
Als ik jou was zou ik ze in een andere kamer zetten.
Het is voor veel mensen ook niet goed zo lang in de verflucht,en je weet ook niet hoe je valkjes erop zullen reageren.
Zou je toch besluiten om ze in de kamer te laten,dan kun je ook niet goed luchten ,want dan zitten ze weer op de tocht.
Groetjes Riny :D

Olga en Hans

Hallo allemaal,

Dank jullie wel voor de reacties. Ik denk dat ik ze inderdaad naar boven doet, hoewel we wachten tot het mooier weer wordt en de buitendeur open kan blijven staan, is de verflucht, denk ik 's avonds nog niet verdwenen.
Het zal zowiezo verf worden op waterbasis.
Maar zouden ze met z'n 5en, 2 dagen in een kooi van 50/55/60 kunnen  ???  ???  ???

Groetjes Olga.

Yoeri    17-05-1993

ROCKS

Hoi Olga,

Ik zou ze zeker niet in de kamer laten waar je moet verven. Ik heb het zelf meegemaakt met Jori, we waren er net op tijd bij anders had ie er niet meer geweest. En wij gebruikten toen verf op waterbasis, dus dat is ook niet goed voor ze.
Feld zei toen dat je je vogels nooooit in een ruimte moet laten staan/vliegen waar in geverfd/gelakt wordt. Vooral parketlak schijnt heel snel slachtofffers te maken.
Hij noemde als voorbeeld: als je in de ene hoek begint met lakken en in de andere hoek staat een papegaai, dan valt ie binnen tien minuten dood van zijn stok!

Maar als je nou lang genoeg wacht tot  het zulk lekker weer is en je zet de voliere buiten?? En desnoods 's nachts in de schuur?

Ik vind de kooi waar je ze in wilt doen niet groot genoeg, kunnen er wel 2 in. Ik heb nog een ouwe gabberkooi staan, waar bijna geen wit meer op zit, die kreeg ik toen Coco bij ons kwam er bij. Die kan je wel gebruiken hoor, kunnen er ook weer 2 in. En dan nog een gabberkooi die verkocht wordt voor valkjes, waar er eentje in kan, die mag je ook wel. Ik hoor het wel?

Liefs, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Olga en Hans

Hoi Nellie,

Lief van je dat we dan jou kooien mogen lenen  :). Als er geverfd wordt, gaan de valkjes naar boven, het risico dat het mis gaat is veel te groot en daar moet ik niet aan denken  :o.
Het zou dan fijn zijn om 1 of 2 kooien te lenen. Dat hoor je dan t.z.t. wel, maar ik zal je wel eerder zien voor de houtsnippers en het eivoer  :D en dan wil ik van jou weer een emmertje voer  ;).

Liefs en tot dan, Olga.

Yoeri    17-05-1993