22 mei 2025, 20:59:23

Giftige plant?

Gestart door Sven, 27 februari 2006, 13:39:29

« vorige - volgende »

Sven

Hoi,

Is de volgende plant giftig? Hij probeert er namelijk heel de tijd aan te peuzelen.
Ik weet niet wat de naam is van deze plant, daarom heb ik er een paar foto's van genomen.

valkje-jacco

hoi Sven,

Ik heb even het grote kamerplantenboek tevoorschijn gehaald en daar staat het kleine broertje van jou plant wel in. Dat heet de cocospalm ik weet niet of het giftig is.

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Sven

Ben je daar zeker van? Het heeft niet echt een "stam", maar het is meer een struik.

Irene

Hoi Sven, ik heb ook zo een plant gehad.
Ze gebruikten hem bij mij vooral als openbaar toilet ;D, handig die grote bladeren; scheelt weer dweilen ;D.
Ik weet ook niet hoe hij heet en weet ook niet zeker of hij giftig is, maar ik heb het risico nooit genomen; ze mochten er bij mij gewoon nooit inzitten. Nu is dat soms makkelijker gezegd dan gedaan, maar als je voldoende plekjes in huis hebt waar ze wel mogen zitten vergeten ze het hopelijk snel ;D. Daarnaast konden ze bij mij er nauwelijks op landen, omdat de blaadjes hun gewicht niet aankon; daardoor hingen ze direct tegen de stam aan en vlogen ze alweer weg.

Als je twijfelt bij een plant echt niet toelaten; haal ze liever weg bij iets wat achteraf toch goed bleek te zijn, dan dat het toch giftig is.[/u] Je kunt voor de zekerheid ook nog even onder het kopje planten, hier links van je kijken. Peter heeft er een heleboel ook met foto geplaatst, dus wie weet staat hij erbij.
Hopelijk kun je hier iets mee. groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

madoja

Hoi Sven,

Wij hebben ook die plant in huis staan weet niet hoe hij heet.
Maar onze valk heeft er een keer van gegeten  ::) ::), even niet opgelet. Maar hij is er niet ziek van geworden maar hij had ook niet erg veel naar binnen gekregen. Maar sindsdien staat die plant achter de gordijnen waar hij er niet bij kan.

Groetjes Marije

pim

Hoi Sven,
Volgens mij is het een Chaedorea elegang. Hij word ook wel verkocht onder de naam Neanthe bella of Collinia elegans. Het is een palm soort. Hij valt onder de familie Palmae.
Het is een plantensoort die heel veel gebruikt word voor teraniums voor hagedissen enz...
Ik weet alleen niet of hij voor valkparkieten giftig is.
Groeten Pim

pim

27 februari 2006, 20:39:19 #6 Last Edit: 27 februari 2006, 20:43:17 by pim
Heb de eerste naam verkeerd geschreven het is de Chamaedorea elegans heb tesnel getypt 8)

Riny

Hallo Sven
Op Google kun je ook lijsten vinden met giftige planten.
Of anders navragen bij een plantencentrum.
Groetjes Riny :D