12 mei 2025, 20:05:00

aanvallen

Gestart door guido, 26 februari 2006, 18:21:20

« vorige - volgende »

guido

beste,

mij valkje bolleke is nu ongeveer 1,5 jaar oud.
ongeveer 8 weken geleden vertoont hij aggresief gedrag
( aanvallend vliegen naar aangezicht en nek en zelfs bjten.
Wat ons vooral opvalt is als hij uit zijn kooi is hij niets naar onze kinderen doet ( 6j - 3j )
Hij heeft vooral veel aandacht voor de 3 jarige,
Als hij daar bijzit ,zet hij zijn veren open en mogen wij niet in de buurt komen.
Wij denken dat dit iets met de paring te maken heeft.
Onze vraag is ook of dit maar tijdelijk is en wat we er eventueel aan kunnen doen.
Zou dit aggressief gedrag ook kunnen overgaan naar de kinderen ?
Nog goed om weten is : hij is tam en als de kinderen er niet zijn mogen wij er alles met doen.

Guido

Riny

Hallo Guido
Als ik in jou schoenen stond zou ik heel erg consequent op gaan treden tegen dit negatieve gedrag.
Of het ook over kan gaan naar de kinderen toe ,durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Maar ik zou zulk gedrag niet tolereren.
Groetjes Riny :D

Tara

Hoi Guido,

ben het helemaal eens met Riny, hij zal weten dat hij jullie de baas kan en er zeker van gaan profiteren. Hoe lang hebben jullie je valkje al, was ie ooit tam en is dit gedrag plots veranderd?

Groetjes, Tara

guido

ons bolleke is niet geringd daarom weet ik niet exact zijn leeftijd maar ik heb hem zelf tam gemaakt
hij is altijd heel lief en aanhankelijk geweest tot over een maand of 2 dan is zijn gedrag en manier van fluiten veranderd maar dit is niet constant
alleen als de kinderen aanwezig zijn dan kan ik (zijn baasje) er niets mee aanvangen ik mag ook niet met de kinderen sepelen want dan valt hij me aan in het gezicht
het lijkt er op dat hij de jongste zoon gekozen heeft als partner of als kind
hij maakt ook tijdens deze periode een ander geluid hij piept meer en fluit niet
en probeert altijd met de kinderen te spelen
mijn vraag is hoe moet ik reageren  "weg jagen of in zijn  kooi laten zitten" geef mij  aub raad anders ben ik van zin hem weg te doen.
wel in een voliere en niet op een andere manier wel te verstaan
toch al bedankt voor de reactie

mvg  guido

Riny

28 februari 2006, 19:03:36 #4 Last Edit: 28 februari 2006, 19:06:32 by Riny
Hoy Guido
Als ik je verhaal goed gelezen heb,begrijp ik dat bolleke alleen dit gedrag vertoond, als jij mee komt spelen.
Zou het niet eens uit te proberen zijn als jij niet mee gaat spelen,maar gewoon aan de kant zit?
Misschien is deze periode wel van voorbijgaande aard.
Wel vindt ik als Bolleke ook agressief gedrag naar de kinderen gaat vertonen ,dat er een andere oplossing gekozen moet worden.
Maar ik zou eerst proberen om de kinderen en Bolleke niet te storen als ze aan het spelen zijn.
Zoals ik gelezen heb kun je er alles mee doen als de kinderen niet aanwezig zijn.
Dan kun jij toch 's avonds tijd met hem doorbrengen?
Groetjes Riny :D