28 april 2024, 22:18:40

darmontsteking

Gestart door XxLindaxX, 24 februari 2006, 19:30:18

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Linda
Fijn dat het de goede kant op gaat.
Wel zou ik zorgen dat er trosgierst in de kooi aanwezig is,vaak beginnen ze daar het eerste aan.
Groetjes Riny :D

XxLindaxX

Hoi Riny,

Dat was ook het eerste waar ze aan begon vandaag. Ze heeft net ook al wat eivoer gegeten en wilde wat brood wat ze met 1 pootje als een papegaai dan vastpakt en opeet. (dat doet ze normaal ook) Ze eet nog geen valkparkietenzaad, maar dat komt wel weer.
Ik was nog vergeten te schrijven dat ze ook weer op 1 pootje slaapt. (soms nog even op 2 pootjes)
Ik ben echt opgelucht dat het weer beter gaat. Was even bang dat ik haar al kwijt zou zijn, terwijl ze nog 2 jaar moet worden op 21 maart.
Kortom ze is weer aan het bijkomen.
Volgens mij ben ik er snel bij geweest en dat komt ten goede voor haar herstel.

Groetjes Linda

XxLindaxX

Hallo,

Vandaag weer een dip. Elmo had de hele nacht en morgen geen ontlasting gehad en we zagen dat ze steeds probeerde om te poepen. Ik had de DA gebeld en die vond het beter als ze ter opservatie tot een uur of 6 vanavond daar zou blijven. Op het moment dat ik mijn ouders belde of zij Elmo naar de dierenkliniek wilde brengen had ze een behoorlijke poep laten vallen. Ze is toch naar de DA gegaan en die ontevreden over hoe de poep eruit zag (Ze had bij de DA nog een flinke flodder gelost). Ze moet dus nog een nacht blijven en morgen doet de DA nog een mestonderzoek en evt behandeling.
Verder is ze actief en eet ze wel, maar het is nog niet helemaal goed.
Bij de gedachte dat ik nu al afscheid zou moeten nemen, krijg ik al tranen in mijn ogen.
Ik hoop dat het beter gaat en dat de DA mijn muisje kan helpen.

groetjes Linda

Riny



Hoy Linda
Wij duimen voor jou en Elmo .
En denk er aan dat hij in goede handen is,dank zij jou oplettendheid.
Laat je het ons morgen weten of je hem op mag komen halen.
Groetjes Riny :D

XxLindaxX

He Riny,

WAt lief van je zeg. Ik bel morgen onder werktijd nog even hoe het is en hoop haar dan na mn werk op te halen. Ze is gelukkig wel in goede handen, en ik hoop dat ze vannacht niet schrikt van iets vreemds. Ik houd jullie op de hoogte.

groetjes Linda

Gerda

Hoi Linda,

Ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Anderhalf jaar geleden moest ik mijn valkje Nezumi (muis in het japans) naar dokter Feld brengen. Hij moest een week blijven, zo ziek was hij. Lucht weginfectie.
Toen ik hem weg had gebracht en weer buiten stond begon ik gewoon te huilen!!
De hele week was ik van slag.
Gelukkig is alles goed afgelopen!!


Dat hoop ik ook voor je lieve Elmo. En veel sterkte!!
Je hebt gedaan wat je kon doen, en je moet er van uit gaan dat zij nu in goede handen is. En dat daar meer gedaan kan worden dan jij zelf kan doen!!

Liefs, Gerda

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Weer wat beter nieuws. We hebben Elmo opgehaald en het gaat weer een beetje beter. De ontlasting was iets beter, maar nog niet goed. Eerst zat er veel zuren (gal) bij, wat nu gelukkig weer beter aan het worden is. De antibiotacakuur is verlengd tot zondag en daarna moet ik een zakje poeder door 100 gram eivoer mengen en dat steeds geven tot het op is.
Ze had vanaf zaterdag haar valkparkietenvoer niet meer aangeraakt, en toen we net binnen waren begon ze meteen daarvan te eten. De eetlust is dus weer bijna helemaal terug.
Ze mag alleen geen pasta meer hebben omdat dat te vet is. Verder is rijst, wortel en sla (gewassen klein beetje) en meelkoekjes geen probleem.
Ik ben super blij dat ze weer terug is ;D
Als ik haar zo zie denk ik dat het langzaam weer goed gaat komen.
Ik hoop jullie nog op de hoogte.

groetjes Linda en x van elmo

Riny

Hallo Linda
Dan verwen je Elmo toch met gezonde valkparkietensnacks.
Peter heeft er zijn internetwinkel mee vol.
Maar dat is goed nieuws dat die weer aan zijn voer begint.
Veel succes met Elmo
Groetjes Riny :D

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Het gaat steeds beter met Elmo. Ze eet weer alles, maar is wel afgevallen. Toen ik haar gister medicijnen gaf voelde ik haar borstbeen naar voren steken. Ook is die lijn op de bosrt wat aangeeft dat een valkje vet heeft zo goed als weg.
Ze eet nu wel weer en ik hoop dat ze langzaam weer aankomt. Dus dat worden extra zonnepitjes.
De ontlasting ziet er stukken beter uit, maar is nog wel wat dun. Gelukkig niet meer zo  super donker groen.
Ze is weer helemaal actief en reageert weer als vanouds.
De kooi is nu een veilige plek voor haar, want de medicijnen krijgt ze op tafel en ze wil niet meer uit de kooi s'avonds.
Maar dat komt wel weer als ze niet meer vastgepakt hoeft te worden.

groetjes Linda

Riny

Hoy Linda
Vertroetel Elmo maar lekker.
Hij krijgt zijn vetrolletjes wel weer terug.
Verwen hem maar met trosgierst.
Als wij ziek zijn verminderen we ook snel in geweicht,jammer genoeg zit het er dan weer zo aan.
Groetjes Riny :D

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Elmo is zoals het er naar uit ziet bijna weer de oude. Eigenlijk is ze toch niet minder tam geworden. Ze komt toch op mijn vinger zitten als ik mijn vinger in de kooi steek. Verder komt ze s'avonds toch weer uit de kooi en komt ze bij ons zitten.
Het is wel grappig dat als ik haar op tafel zet voor de medicijnen, dat ze zelf de spuit al vast pakt.
Vandaag heeft ze even gedoucht toen ik aan het strijken was. Als ze de plantenspuit ziet, kan ik meteen merken of ze zin heeft om nat gesproeit te worden. Verder verzorgd ze zichzelf heel goed en is de eetlust weer helemaal terug.
Ik vertrek morgen voor een week naar rijswijk om vrijwilligerswerk bij mappa mondo (huis voor zieke kinderen die niet meer thuis kunnen verblijven vanwege de zorg die ze behoeven) te gaan doen. Mijn ouders zorgen die week voor mijn beestjes.
Fijn weekend allemaal !

groetjes Linda

Riny

Hoy Linda
Wat goed van je dat je daar vrijwilligerswerk gaat doen.
En Elmo is duidelijk een slimme valk ,als die dat zo mooi doet.
Fijn dat hij weer bijna de oude is.
Ik wens je een fijne week.
Groetjes Riny :D

Kirsten

Hoi Linda,

Wat fijn dat je lieverd weer bijna de oude is. Elmo heeft geluk gehad dat je haar zo goed geoberveerd hebt,.
Veel plezier deze week en daarna kan je weer lekker met haar kroelen,. laat je nog even weten hoe het geweest is?

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Mijn weekje in mappa mondo zit er weer op.
Het was een zware maar leuke week. Heb steeds voor 2 kindjes gezorgd. Voor 1 kindje had ik vorig jaar ook al gezorgd en dat is echt een schatje. Hij is nu bijna 2 jaar, maar ziet er uit als een baby van 5 maanden. Hij is ook helemaal niet gegroeid, alleen wat in gewicht aangekomen. Het andere kindje had constant beademing nodig en kroop de hele kamer door met zijn apparatuur. Heel actief mannetje dus. hahaha.

Met Elmo gaat het weer super. Ze is weer helemaal opgeknapt en is nu in de rui. Ze ziet er gezonder uit vergeleken met een week geleden. Ook is ze er helemaal niet minder tam om geworden gelukkig. ZE is zelfs vrolijker. ;D
Ik zal binnekort weer eens wat leuke foto's maken.

groetjes Linda

Riny

Hoy Linda
Áfgelopen week heb ik nog aan jou en Elmo gedacht.
Leuk dat je hier een verslagje schrijft van de afgelopen week.
Moeilijk om zo'n kindjer dan weer achter te laten,zou niets voor mij zijn.
Maar petje af dat je dat werl doet.
Fijn dat Elmo weer helemaal opgeknapt is.
Groetjes Riny :D