28 april 2024, 20:22:18

vraag over preventief ontwormen

Gestart door Rob, 24 februari 2006, 17:08:00

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Rob
Een goede vriend van mij komt vanavond bij Feld en ik heb nieuw spul besteld.
Ik durf het risico niet te nemen.
Goetjes Riny :D

Rob

Hoihoi

Met Baby gaat het steeds een stukkie beter gelukkig ;D
ze zit nu op de bodem van de kooi zich lekker vol te eten aan een stukje trosgierst en kwetterd er tussendoor vrolijk op los.

Ik heb haar alleen nog niet zien drinken, maar dat hou ik heel goed in de gaten.ik zit aan tafel naast de kooi dus dat komt goed.

Met hoopvolle groet

Rob

Riny

Hoy Rob
Van valkjes weet ik wel dat ze met weinig water kunnen.
Als je het niet vertrouwd geef je haar straks toch nog wat druivesuiker met water.
Dan weet je zeker dat ze het binnen heeft.
Groetjes Riny :D

Kirsten

Hoi Rob,

jeetje dat was even behoorlijk schrikken!,. Ik hoop dat het snel beter gaat,. het kan best zijn dat ze wat onder de indruk is van het middel.
Het inderdaad een goed idee om wat water met druivensuiker te geven als je niet zeker weet of ze drinkt,.
Is de ontlasting wel goed?

Ik heb ook een wormmiddel van Feld, Het heet Fenbendarole als ik het goed gelezen heb. Je kan het direct in het bekje toedienen. Ik denk dat jij dit nu ook krijgt Riny

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rob

Baby heeft zich inmiddels helemaal schoongepoetst, inclusief de veren rondom de cloaca, zit nu lekker te genieten onder een rode warmtelamp, Baby heeft inmiddels weer wat gedronken dus ik heb goeie hoop dat het goed gaat komen.

Met gerustgestelde groet

Rob

Riny

Hoy Rob
Ik weet zeker dat ik dat spul (ovotopet)niet ga gebruiken.
Als ik de naam weet van het spul wat ze mij komend weekend meebrengen van Feld, geef ik je de naam wel door.
Dat mochten kleintjes ook krijgen vanaf een week of 3.
Fijn dat het met je kleintje beter gaat.
Groetjes Riny :D

Rob

Baby is weer helemaal de oude,  ;D ;D of het nu komt door de goede zorgen of dat ze gewoon ff in een dippie zat door het ontwormen weet ik niet mar het doet me goed haar weer zo lekker te zien klauteren, kwetteren en de boel terroriseren.

met opgeluchte groet

Rob

Kirsten

Citaat van: Inger m op 24 februari 2006, 17:36:22
Bogena heeft een ontwormmiddel dat door het water kan. Ik moet bekennen dat ik altijd werk met overdoseringen. Dit kan voor de vogel weinig kwaad en is beter dan onderdoseren. Bij Informatie: wormen kun je er veel meer over lezen.



Ik heb begrepen dat je niet met alle ontwormmiddelen een overdosering kan gebruiken,. dus als je dit van plan bent, doe je er verstandig aan het even bij de arts na te vragen.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

rocco

Misschien een domme vraag, maar ik ben blond. ;) Moet je ook ontwormen als je maar 1 vogel hebt en binnen in een kooi houdt?

Inger m

Citaat van: Kirsten op  5 maart 2006, 20:25:00
Citaat van: Inger m op 24 februari 2006, 17:36:22
Bogena heeft een ontwormmiddel dat door het water kan. Ik moet bekennen dat ik altijd werk met overdoseringen. Dit kan voor de vogel weinig kwaad en is beter dan onderdoseren. Bij Informatie: wormen kun je er veel meer over lezen.



Ik heb begrepen dat je niet met alle ontwormmiddelen een overdosering kan gebruiken,. dus als je dit van plan bent, doe je er verstandig aan het even bij de arts na te vragen.

Groetjes
Kirsten


Hoi Kirsten,
Dat zou best kunnen kloppen. Hoewl van de meeste wormmiddelen die ik ken ook een redelijk veilige marge bekend is. Ik ken middelen die bij 10x overdoseren pas mogelijke schade geven. Veel wormmiddelen zijn vrij verkrijgbaar. Mogelijk had ik het hier niet neer moeten zetten, maar ik wil aangeven dat iets te veel weinig kwaad kan, terwijl te weinig resistentie in de hand kan werken en op de lange duur wel schadelijk is.

Hoi Rocco,
De grootste risico's hebben buitenvogels. Zij kunnen besmet raken via de mest van kooigenoten of buitenvogels. Hoe meer vogels, hoe groter de besmettingskans. Ook door het geven van takken of planten kunnen vogels besmet raken.

De kans dat een binnenvogel besmet raakt is vele malen kleiner. Het kan echter geen kwaad om de voor -voor de zekerheid-  te ontwormen. Via dierenwinkels zijn ontwormmiddelen verkrijgbaar.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

rocco

Bedankt voor de tip, ga ik toch eens doen, je weet maar nooit.
Hij komt namelijk uit een voliere.Ik heb m nu 4 maanden bijna. Hij was ongeveer 8 weken toen ik hem kreeg.
Kan hij van toen in de voliere ook al wormpjes hebben? Hij ziet er verder gezond uit.  Hij heeft alleen last van epileptische aanvallen volgens de dierenarts uit Geldrop.