Nicky en zijn tocht naar de ware liefde :-)

Gestart door hylke, 23 februari 2006, 10:35:27

« vorige - volgende »

hylke

Dit wordt dan de roman over de hopelijk opbloeiende liefde tussen Nicky en zijn nieuwe vlam die nog geen naam heeft :-)
Ik zal vandaag eerst een foto maken zodat ik ze op de juiste manier kan introduceren aan jullie!
Groetjes Hylke

Ankie

Hoi Hylke

Ik ben benieuwd  ;D!

Groetjes ,Ankie

Rianne

Hoi,

wat leuk dat je ook een dagboek bent begonnen! :)

valkchico

hallo Hylke,

wat een leuk begin :)
ik kom zeker vaker kijken hoe het met de liefde gaat

gr Esther

Agnes

Hoi Hylke,

Kom maar op met de liefdesroman ;D ;D
En graag veeeeeel foto's ;)

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

hylke

Dag 1
Vandaag is Nicky's toekomstige vlam gearriveerd. Ik heb een prachtige villa voor de tortelduifjes in spé gekocht en die hebben we in- en uit- en weer in elkaar geknutseld. Dan weer zaten de schroefjes verkeerd, dan zaten de deurtjes weer binnenste buiten etc. Maar uiteindelijk stond hij dan helemaal uitgerust met trosgierst, knabbelstok, voer en water klaar voor de nieuwkomer. Ze heeft nog geen naam, daar moet ik me nog even flink over buigen. Maar goed, ik heb haar dus in de kooi gezet met de strikte instructies aan alle huisgenoten om haar de rest van de dag met rust te laten. Ze heeft vanavond laat een klein beetje door de kooi geklommen, maar niets gegeten.

Dag 2
Ooooh ik kan het wel uitgillen! Het gaat zoooo goed! Ik heb vandaag meer naast de kooi gezeten en gestaan dan elders in het huis, om haar maar zoveel mogelijk aan mijn aanwezigheid te laten wennen. Gaandeweg merkte ik dat het haar totaal niet meer interesseerde en dan schoof ik weer een centimeter haar kant op. Mijn vriend werd compleet krankjorum van me hahahaha. Ik heb mijn ontbijt, lunch en diner naast de kooi genuttigd. Maar het werkte goed want ze at op het laatst gewoon door als ik tegen de kooi aanstond. En toen kon ik het natuurlijk niet laten......ik heb haar een zonnebloempitje aangeboden. En ze heeft hem gepakt!!!!!!!!!!! En alle 8 daarna ook. Het gaat nog heel voorzichtig maar ze pakt het maar mooi uit mijn hand :-) Later op de avond maakte ik me wel zorgen omdat ze al die tijd nog niet gedronken had. Maar net toen ik een oproepje op het forum had gezet, besloot madam haar kooi maar eens echt te onderzoeken. En na een heleboel gestunt vond ze uiteindelijk de waterbak én een manier om er ook uit te drinken :-) Pffffffffff wat ben ik tevreden over deze dag. Ik had in mijn stoutste dromen niet durven hopen dat het zo goed zou gaan! Nu nog een plannetje voor morgen bedenken. En een naam want dit kan natuurlijk niet :-)
Tot morgen!

chiko

23 februari 2006, 21:35:56 #6 Last Edit: 23 februari 2006, 21:38:21 by chiko
Leuk om te lezen dat het zo goed gaat met ????
Ja een naam moet je wel snel bedenken hoor want ???? klinkt ook niet  ;)

Groetjes Maja en Folkert

hylke

Sluit je ogen en probeer het volgende voor je te zien:

Een lief valkparkietje, een prachtige vogelkooi, een hand met een giga fles champagne die ontkurkt wordt, het kostbare sap dat over de fleshals stroomt......en dan weer dat lieve valkparkietje. Zie je het voor je? Nu dan.....bij deze is ???? omgedoopt tot Amy (vriendin).
Goedgekeurd?
Groetjes Hylke

hylke

Het verhaal gaat nog verder!!! Amy heeft zojuist op mijn hand gezeten!!! Ik had de snoepstokken al verwijderd toen ik zag dat ze haar zinnen op de trosgierst ging zetten die hoog in de kooi hing. Dus die heb ik er gelijk uitgehaald en misbruikt :-) Ik heb hem aangeboden als een lange sliert en ze viel er werkelijk op aan zo lekker vond ze het. Ik heb de tros steeds korter vast gehouden tot ze het tussen mijn vingers uit moest pulken. Daarna heb ik mijn hele vuist eromheen gehouden met aan beide kanten een stukje trosgierst en toen hopte ze zonder pardon zo op mijn hand en begon met schransen! Ik kreeg haar er bijna niet meer af :-) Ik ben de meest gelukkige persoon op aarde. Onverstelbaar dat zo'n klein wezentje je zoveel vertrouwen durft te geven. Dat is echt een geschenk!
Liefs,
Hylke

Kirsten

Hoi Hylke,

Ik vind Amy een prachtige naam! en je enthousiasme komt gewoon door mijn flatscreen heen ;D Super hoe je geniet,. ik denk dat iedereen die hier leest er een glimlach van op hun gezicht krijgen ;D,. ikke wel in ieder geval!

Ik kom zeker vaker langs en lekker blijven genieten hoor,.
Kijk uit want verslavend werkt het zeker,. ik begon er ooit met één en heb er nu  inmiddels (even tellen, whahaha) 22 :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Wat fijn dat het zo goed gaat! En leuk dat het valkje nu een naam heeft. :) Is Amy helemaal niet tam of een klein beetje?

Gerda

Hoi Hylke,

Wat leuk dat het zo goed gaat met Amy!! Schattig die valkjes, je kunt wel uren naar ze kijken. EN vooral als je wat bereikt, dan is het echt geweldig!!

Groetjes, Gerda

hylke

Hoi allemaal,
Sorry dat jullie even op een vervolg hebben moeten wachten maar mijn computer is gecrasht en ik zit nu dus zonder. Gelukkg heb ik een lieve zus waar ik zo nu en dan kan computeren om jullie op de hoogte te houden.
Met Amy is het de afgelopen dagen erg goed gegaan. Ze zit elke dag op mijn hand om wat lekkers te snoepen, maar vind het allemaal nog best spannend. Toch kon ik haar gisteren een klein beetje kriebelen tijdens het eten, maar ze geniet daar niet van nog.  Ze eet en drinkt heel goed en klimt al vrolijk door de kooi. Ik zou haar erg graag loslaten maar ik weet nog niet wanneer het het beste moment is.
Het is allemaal nog zo pril :-)
Ik houd jullie op de hoogte!
Groetjes Hylke

hylke

Hoihoi,
Gisteren heeft Amy voor het eerst los gevlogen, of moet ik zeggen los gebotst? Ze vloog overal tegenaan en ik had de schrik er goed in zitten. Ze was ook echt helemaal uit haar doen de rest van de avond. Ik had het me allemaal reuze anders voorgesteld. Ik was echt van slag :-( Vandaag ga ik het toch weer vol goede moed proberen hoor, want het is wel belangrijk. Oh ja.....ik heb ook nog foto's voor jullie van Nicky en Amy. Hier komen ze!
Niet dus....ik ga eerst maar eens uitzoeken hoe dat moet regelen....
Groetjes Hylke

hylke

Helaas kan ik jullie de foto's nog niet laten zien. Hij is te groot en ik heb geen programma om hem kleiner te maken. Jullie moeten dus toch nog even geduld hebben :-(
Groetjes Hylke