Verschil in de kuif bij mannetjes en popjes

Gestart door Rob S, 20 maart 2006, 15:18:48

« vorige - volgende »

Rob S

Hallo allemaal,

Kan het kloppen dat er ook verschil zit in de kuif bij een man en een pop? Ik heb hier namelijk 2 mannetjes en 2 popjes, waarbij de kuif van de popjes meer een soort kroontje is en die van de mannetjes zijn gewoon spits.

Kan dit ook een verschil zijn tussen mannen en poppen, of is dit gewoon toeval bij mijn vogels?

Groetjes Rob

Rianne

Ik denk dat dit toevallig zo is bij jou. Bij 1 van de 3 popjes hier is de kuif wat breder, maar bij de andere 2 zien ze er net zo uit als die van de mannetjes.

Rob S

Hoi Rianne,

Dat vermoedde ik zelf ook al, maar wist het toch niet helemaal zeker.

Rianne

Het zou wel heel handig zijn als je het daar aan kon zien. :)

Riny

Daar zouden ze dan bij Gendika niet blij mee zijn.

Bianca

het is wel vaker zo dat de kuif van een pop echt van oog tot oog breed is, maar jammer genoeg gaat dit trucje niet altijd op.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

natascha01

ik vraag me af mijn kobus heeft bijna helemaal geen kuif paar sprietjes en dat is het  ziet er wel sneu uit haha vraag me af of dat nog gaat goed komen

groetjes natascha

Riny

Hallo Natascha
Zo heb ik ook een valkje in de voliere.
Als die 5 sprietjes heeft moet ik snel kijken ,anders zijn ze weer verdwenen.
Verder is die prima gezond,en daar gaat het toch om.
Groetjes Riny :D

natascha01

ja das waar heb je helemaal gelijk in :) kreeg gister bezoek van iemand die ook valken heeft en die zegt tegen me hey hij heeft geen kuif he maar zit er wel alleen laat hem niet altijd zien echt een paar sprieten maar hij is zuper gaaf en erg lief en kletst de ooren van mn kop hahaha echt super leuke vogel

groetjes natas

zie de fotos die ik gep[laatst heb vandaag :)