26 april 2024, 11:31:27

Vraagje over Pimmie

Gestart door jeanet, 20 februari 2006, 22:00:22

« vorige - volgende »

jeanet

Ik heb een vraag over een valkparkiet van alweer 23 jaar oud. Hij is nog steeds vrolijk en kwebbelt er wat af. Wel slaapt hij veel. pimmie was altijd heel erg tam, tot zo`n 8 jaar, toen was het ineens afgelopen, wilde de kooi niet meer uit. Maar een praatje met me maken doet hij nog graag. Mens is heel gek op hem en zou het maar raar vinden als hij er niet meer was. Is het normaal dat ze ineens niet meer tam zijn?( ik bedoel niet meer op de hand willen zitten en zo)?


bobbie

Hoi,

Om te beginnen wil ik je een compliment geven. Als je een valkje hebt wat zo oud is heeft ie het heel erg naar zijn zin en wordt ie goed verzorgd. Goed hoor. :D

Het enige wat ik op je vraag kan verzinnen is: was hij heel erg geschrokken van iets toen ie 8 jaar was en dat hij daarom misschien niet meer op je hand wilde zitten.

Het is natuurlijk al erg lang geleden, maar misschien schiet je iets te binnen.

Geniet maar lekker van hem.

Groetjes, Nel :)

Ineke

Hoi Jeanet,
Jouw verhaal doet mij denken aan onze hond, die ook altijd heel volgzaam en lief was, tot zijn negende. Daarna vond ie t niet fijn meer als je hem bijv. aaide als ie op de grond lag of als je van voren naar m toeliep. Bleek dat zijn zicht verslechterd was en plotselinge bewegingen maakten hem angstig. Als ik t goed begrijp is Pimmie sinds acht jaar niet meer zo tam. Hij was toen dus 15. Misschien kan ie ook slecht zien of niet meer vlot bewegen en reageert daardoor niet meer zo geinteresseerd op zijn omgeving?
23 jaar vind ik heel wat, Pimmie heeft t met jou getroffen!