13 mei 2025, 19:43:36

raar gedrag ??

Gestart door natascha01, 20 februari 2006, 21:30:09

« vorige - volgende »

natascha01

een vriend van mij heeft ook een valkparkiet en die doet afentoe zo gek hij zegt dat hij het al tien jaar doet dus kan vast geen kwaad maar vraag me toch af wat dit precies is en waarom hij het doet ... zo afentoe dan zit hij op zijn stok en gaat hij met zijn kop schudden en gooit hij al het voer uit zijn mond echt je hoort het alle kanten op vliegen en overal op vallen net of hij zijn wangen helemaal vol heeft gestopt en dan hard gaat schudden en het er uit vliegt heel maf ... dacht eerst hij is aan het voeren maar vond het zo maf dacht zal is even vragen het is een man en hij heeft hem al heel erg lang en dit doet hij afentoe maar wel al tien jaar lang heeft iemand een idee wat dit kan zijn ????

groetjes natascha

saskia_w

zo voert  mijn man zijn popje ook zit hij aleen ?

Pull the bow of Live and shoot.
Faster than love...
Faster than sadness....
Before you get caught up
In confusion...seize your path.

If you stand still for Even a moment,
Unanswered questions
will catch up to you.
----------------------------------
Don't go...
Don't leave.
Stay close to my heart.
I will carry on your name.
I will finish...

Gerda

Dit is inderdaad voergedrag. Sommige valkjes doen dit (bij gebrek aan popje) voor een stoel of zitstok.

Het opgeven van zaadjes kan andere oorzaken hebben, maar wanneer het niet zuur ruikt en niet erg slijmerig is, dan is er niets aan de hand.

Bij mij geeft een van mijn alkjes voer op voor mijn man  ::) , maar daarna eet hij het zelf weer op.

Groetjes, Gerda

natascha01

het is een man en zit inderdaad alleen en het zaad is gewoon droog als hij het doet geen slijm enzo anders hoor je het ook niet overal tegen aan knetteren maar wel apart kan je hier iets mee doen dan of gewoon laten gaan ?

groetjes natascha