Hoe houd ik mijn Pubertje in bedwang???

Gestart door Wendy.., 20 februari 2006, 20:41:59

« vorige - volgende »

Wendy..

Hallo iedereen.

Ik heb er sinds 4 maanden een hele lieve Bont gep.witmaskerman bij Luca.....en ben al in het bezit van een witmasker man en lutino pop....
Luca is een heel lief en vooral zeer slim valkje maarrrr  ook wel erg bijdehand!!
Van alle drie is hij degene die mij  het meest aan het uitproberen is.Met de andere viel de pubertijd mee!!
Hij houd ontzettend van kroelen en komt er ook vaak voorzitten..maar als je net aan het kroelen is dan gaat het weer niet naar zijn zin en begint ie in m,n vingers te bijten...en best hard ook.Ik laat me niet kennen hoor en trek niet terug,maar hij heeft er ook een handje van dat als hij op m,n schouders zit en ik m,n hoofd draai dat hij in m,n oren gaat bijten ook best hard.
Heeft er iemand tips  zodat het niet uit de hand loopt,want ik merk dat dit een baasje is die je goed onder de duim moet houden  ;).
Ik was er al mee begonnen door hem niet meer op mijn hoofd te laten zitten en als het echt de spuigaten uitloopt zet ik hem terug in de kooi.
Ik moet er ook bij melden dat hij mijn lutinopop erg leuk vind en hij ook zo tegen mijn witmaskerman doet.Misschien is ie een beetje broeds.Hij is van September. Maar buiten dat heeft hij een erg sterk karakter en is erg zelfverzekerd...Alleen jammer voor hem dat ik dat ook heb/ben  ;D ;Ben wel wat  gewnd ben van m,n vogels.

Groetjes Wendy
Luca,Luna en Peardy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Riny

Hoy wendy
Je kunt het beste voor je zelf beslissen wat je wel en niet goed vindt en daar ook heel erg consequent in zijn.
Ze zijn slimmer als je denkt,geef ze een vinger en ze pakken je hele hand.
Goed gedrag belonen ,en proberen negatief gedrag zoveel mogelijk te negeren.
Veel succes!
Groetjes Riny  :D

Wendy..

Hi Riny.....

Ik ben hardstikke consequent hihihi....
Bij mij geen gesodemieter hoor ;) ;D!!!
Ik vind het alleen zo vervelend dat hij steeds zo hard bijt.Dan moeten echt m,n tanden even op elkaar om niet terug te trekken,hij gaat dan ook echt in m,n nagelriem zitten.Hij had zelf bedacht dat dat wel makkelijk vastpakt  :(.

Groetjes, Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten