20 juli 2025, 23:55:16

Jolanda's dag/weekboek

Gestart door jolandaW, 20 februari 2006, 19:06:26

« vorige - volgende »

jolandaW

Hoi Caro,

Dank je voor het duimen.
De gipsplaat is tot nog toe heel daar waar ze zit dus misschien gaat het goed maar ik hou je op de hoogte

Hoi Manja

dank je voor het compliment
De vogels hebben inmiddels weer een beetje een eigen plekje gevonden en dat is nu weer op de stok
Het meest links zitten Cobus en Brinte te slapen
Elke avond is het een feest in die hoek van wie er nu tegen de kant aan mag slapen en wie er naast.
daarna komt er een lutino en dan een stukje verder Coco en weer 2 lutino's
Het is pas sinds kort dat ze weer op stok slapen wand bij mij gingen ze pas het nachthok gebruiken toen het warm weer werd (de hele winter sliepen ze dus wel op stok in de voliere en kwamen ze bijna nooit in het nachthok.

Verder kan ik nu ook vertellen dat er sinds gister een 2e ei ligt op de gipsplaat in het nachthok en dat ze nu iets vaker op het nest zit.
Ik denk echt dat ze de opvoeding als het ei bevrucht is en uit komt alleen moet doen want Cobus kijkt totaal niet naar haar om.
die zit alleen aan de andere kant van de voliere op voor of in het nestkastje en het lukt hem nog niet om daar een vrouwtje naar binnen te lokken.

Ik was dit gister ook aan het schrijven maar toen was mijn pc oververhit en die stopte er mee en ik kreeg hem niet meer aan de praat. Zit nu op de laptop en had even tijd dus dacht zal gelijk even reageren.
Zodra er weer wat te melden is of veranderd hier bij de vogels horen jullie het.

groetjes Jolanda

ManjaV

Hoi Jolanda,

Gelukkig hebben ze hun stekkie weer gevonden ;) ik vond het zo grappig om te lezen hoe ze ineens door die hele voliere waren verspreid...
Ik ben benieuwd naar het eitje, wanneer het uitkomt. En of Cobus dan mee gaat helpen met de opvoeding of hij achter de dames blijft aanjagen ;D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

jolandaW

Hallo allemaal,

Vannacht heeft de lutino de hele nacht op het nest geslapen.
Ze komt wel van het nest af om te eten en drinken en is ook nieuwschierig als ik voor of in de voliere sta maar gaat toch steeds weer terug naar het nest.
Als een van de andere valkjes in de buurt komt van het nest is ze heel allert en het liefst heeft ze dat ze niet het nachthok in gaan.
Het nachthok is bij mij vrij open aan een kant en dat komt omdat ik het eigenlijk nog niet af had en dicht gemaakt had aan de voorkant.
Er zitten 3 stokken in met een ruimte van 10 cm van af de bodem waar ze dus het nest heeft liggen.
Ze springt dus tussen de stokken door naar de bodem en als ze er uit komt kijkt ze net over de rand heen in de voliere en klimt dan naar boven.

tot zo ver voor vandaag
groetjes Jolanda

jolandaW

Hallo allemaal,

De laatste stand van de volieres hier is 3 eieren bij de valken en 2 jonkies bij de grasparkieten
Van de jonkies heb ik net een foto gemaakt en ze zijn nu 1 week en 1 dag oud.

groetjes Jolanda

jolandaW

Hallo allemaal

Inmiddels heb ik nu 4 eieren in het nachthok liggen en ze zit er trouw op te broeden.
Misschien dat ik het laatste ei nog kan zien als het uit gekomen is voor mijn vakantie maar als ze door gaat met leggen ben ik bang dat ik op vakantie ben voor alles uit gekomen is.

Coco zat gister weer op zijn praatstoel (mijn vinger) en had er lol in en ook Cobus doet zijn best om geluiden na te doen al zijn dat de geluiden die de vogels hier in de bomen sochtends vroeg maken.
Ik stond in de voliere en denk wat zegt hij toch allemaal en ik nog eens goed luisteren en ja hoor het hele orkest van buitenvogels was te horen. ook hij had er lol in.

Coco heeft inmiddels ook een vriendinnetje waar hij vaak mee koppiekrauwd en dat is nl het zusje van scooby maar hij zit er nog niet bovenop te wipwappen dus hij houd het nog netjes.
Het nestkastje is nog steeds alleen maar door Cobus in gebruik er komt dus geen ander in.

Ik ga zo weer even kijken bij de vogels en als er nog nieuws is dan horen jullie dat vandaag nog wel. (ik heb nl een heerlijke vrije dag vandaag :D)

groetjes Jolanda

ManjaV

Hey Jolanda,

Heerlijk he, zo een dagje vrij. Ik hoef vandaag ook niet naar het werk :D

Die foto van het grasparkietje met het kleintje en de eitjes ziet er heel lief uit!!!

Heb jij Coco eerst in huis gehad omdat die zo tam is, of zat hij altijd al in de voliere? Want het is wel bijzonder dat een valkje in de voliere praat, denk ik :D

Jaagt Cobus nog zo achter de ladies aan? ;D

Groetjes,
Manja

jolandaW

Hoi manja

Ja Coco is idd eerst in huis geweest maar omdat hij buiten het praten om ook nog kon schreeuwen als hij geen aandacht kreeg hebben we besloten hem in de voliere te plaatsen.
Voor ik de voliere klaar had had ik er al 2 in een kamervoliere zitten met grasparkieten samen en toen ik vorig jaar op vakantie ging heb ik hem daar bij gezet voor het gemak voor de verzorging.
Hij had nl ook een soort haat liefde verhouding met de andere 2 valkjes die ik binnen had (scooby en Birdy) en speelde erg de baas over hun.
De kamer voliere stond toen  in de schuur/garage en hij mocht dan ook daar wel rond vliegen omdat hij eigenlijk wel gewend was om buiten de kooi te zitten en vliegen.
De andere in de kamervoliere mochten er toen niet uit hoor want die waren niet tam.
En toen de voliere buiten af was is hij mee gegaan naar buiten en is het praten nog niet verleerd al praat hij lang niet iedere dag meer hoor.
Wel als hij andere vogels wil imponeren of als hij mij een hele dag niet gezien heeft dan praat hij als maar door.

Verder over tam worden in de voliere dat kan wel hoor al duurt het wel iets langer dan dat je ze in huis hebt.
Cobus komt bij Diana uit de voliere en die is bij mij ook tam geworden en komt bij me zitten en Brinte  komt uit een winkel vandaan en die komt nu ook bij me zitten.Ze blijven wel altijd iets afstandelijker dan dat je ze binnen hebt hoor.
Ja en kom ik met voer of water binnen dan zitten ze gelijk bij me en kan ik Cobus zelfs een kusje geven en krijg ik die terug van hem. En Coco vraagt altijd Coco kusje? en die geeft me dan zelf al kusjes dus het kan zijn dat ze het van Coco leren hoor.
Maar gezellig is het wel als ik dan in de voliere sta :D

groetjes Jolanda

ManjaV

Hoi Jolanda,

Dat klinkt heel lief wat je allemaal vertelt. Ik denk dat ze het idd van Coco leren, ze gaan elkaar dan altijd imiteren he. Zo grappig.
En wat lief dat Coco vraagt Coco kusje? Ach.... :-* ik hoop dat Mikki dit ook gaat leren. Ik kan me voorstellen dat het heel gezellig is in de voliere en dat je er niet uit weg te slaan bent :D

Groetjes,
Manja

caro

Hoi Jolanda,

Wat leuk die foto van de parkiet met het jonkie. Mitchell krijgt ook weer een parkietje erbij. Opa heeft weer jonge parkietjes, hij heeft er nog geeneen uitgezocht. Zondag (moederdag) waren ze nog maar een paar dagen oud en er was er eentje bij die net uit het ei was (leuk hoor) dus ze waren nog kaal. Maar Mitchell is weer helemaal blij dat Stitch er een vriendje bij krijg.

Het zou jammer zijn als ze uit het ei komen als je op vakantie bent. Het hangt er om.

Veel succes.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

jolandaW

Hier weer een foto van het nestje van de parkietjes die ik net gemaakt heb.
het grote jonkie is van 7 mei en die kleine van 13 mei

ManjaV

jolandaW

Hallo Manja

Als je wil dat Mikky dat ook gaat doen kan je proberen het steeds te herhalen en dan gelijk proberen een kusje te geven dan snapt hij misschien dat dat bij elkaar hoort waardoor hij dat ook gaat zeggen en doen
je weet maar nooit maar leuk is het in iedergeval wel

Hallo Caro

Leuk dat Mitchel een kleintje mag uit zoeken bij zijn opa maar ik denk dat hij idd even moet wachten tot ze wat veertjes hebben zodat hij een mooie kleur kan uit zoeken.
Het oudste jong bij mij is nu anderhalve week en begint eigenlijk net pas veertjes te krijgen dus hij moet nog even geduld hebben denk ik voor hij kan uit zoeken.
Mijn jongste jonkie is dan net zo oud als het jonkie bij je vader als ik het goed begrijp.
Heeft jou vader ook wel eens gehad dat er een week tussen het uit komen van het ene ei en het tweede ei zit?
Het verschil in grote is dan zo groot zoals je op de voorgaande foto ziet.
Ik denk ook dat de andere eitjes die er nog in het nest liggen niet meer uit komen maar of ik ze al weg moet halen of wanneer ik dat doen moet weet ik eigelijk niet.

groetjes Jolanda

ManjaV

Hey Jolanda,

Goed plan, ga ik uitproberen :D

Groetjes,
Manja

caro

Hoi Jolanda,

Ik geloof niet dat mijn schoonvader dit met de eitjes heeft meegemaakt dat er zoveel tijd tussen zat. Het verschil is inderdaad erg groot. De eitjes zou ik nog maar eventjes laten liggen misschien komt daar nog wat uit, ik heb geen idee.

Veel succes.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

jolandaW

Hallo allemaal,

Het gaat niet goed met de eieren van de valkjes :-[
Ik vond van middag 2 eieren stuk op de grond
Ze hebben ze uit het nest gegooit over een riggel heen en toennog over een balk maar zijn dus op de grond terecht gekomen engebroken
De overige 2 eitjes liggen er nog wel en ik zag net dat ze daar nog wel op aan het broeden is dus ik hoop dat het met die 2 eitjes nog wat wordt.

Verder veranderd er nogniet veel in de voliere enis cobus de enige vogel die inhet nestkastje kruipt en verder komt er nog steeds geen vrouwtje in.

Bij de grasjes gaat het nog steeds goed met de 2jonkies

tot zo ver weer vandaag

groetjes Jolanda