7 mei 2025, 15:03:03

Jolanda's dag/weekboek

Gestart door jolandaW, 20 februari 2006, 19:06:26

« vorige - volgende »

jolandaW

Hoi Riny

dank je wel :-*

groetjes Jolanda

jolandaW

Hallo ik ben Coco en ik mag nu mijn verhaal kwijt bij Jolanda's dag/weekboek

Ik ben het broertje van Scooby en ben een half jaar jonger
Ze heeft me samen met nog 2 witte zusjes op gehaald omdat ze een kamer volière had gekocht die ze buiten wilde neerzetten totdat ze een grote volière had gemaakt maar ik mocht binnen blijven en kwam in de kooi bij Scooby terecht.
Ik vond het in het begin maar vreemd om in zo'n kooi te zitten maar mocht er elke dag toch uit om door de kamer te vliegen maar als ik dan in de kooi moest wilde ze dat ik op haar hand ging zitten en dat vond ik toch maar een raar ding en dat wilde ik niet.
Daar had ze wat op gevonden want ze had een ijzeren stang  waar ik niet zo bang voor was en dan moest ik daar op gaan zitten en bracht ze me zo weer in de kooi.
Scooby ging wel altijd op haar hand zitten maar nee ik wilde dat toch echt  niet.
Omdat Scooby altijd maar bij haar wilde zitten ben ik na een tijdje toch wel nieuwsgierig geworden of dat nou zo leuk was dus als ze dan in de kamer stond aan de andere kant probeerde ik er heen te vliegen en lande dan op haar arm of ergens anders op haar trui en klom dan naar boven maar die handen vond ik nog steeds niets.
Toen ik 2 maanden bij haar was ben ik haar maar na gaan praten en dat vond ze erg leuk.
Hoi Coco en Scooby daar begon ik mee en mijn taal is uit gebreid met Scooby of Coco kopiekrauw en wat is er dan en lekker hè en Coco kusje.(kreeg dan altijd een kusje) :o
Ze kon ook wel een leuk deuntje fluiten wat ik ook maar ging na doen en dat werkte goed want ik kreeg zo extra aandacht.
Als haar vriend thuis kwam van zijn werk wilde ik ook aandacht maar die moest altijd eerst even zijn ogen dicht doen en dan ging ik maar schreeuwen en dat vond hij niet zo leuk met als gevolg dat ik en Scooby steeds een deken over de kooi kreeg maar die dekte niet de hele kooi af dus kon ik toch nog lekker schreeuwen hahahah. ;D ;D ;D
Daardoor kreeg ik dus een eigen kooi en die zette ze dan af en toe in de gang neer.
Ergens hadden ze wel gelijk hoor dat ze dat deden want ik was toen best wel eens vervelend maar kon ook heel lief zijn als ik maar aandacht kreeg.
Ik ben later toch naar de kamer volière verdwenen die in de grote schuur stond en ik mocht als enige vogel daar af een toe een uitstapje maken door de schuur heen.
Ze deed de volière dan open en ik mocht er dan uit om bij haar te zitten en een paar rondjes door de schuur te vliegen.
Ik durfde inmiddels ook op haar hand te zitten want dat was toch wel makkelijker als ik de kooi weer in moest.
Toen de volière eindelijk klaar was mocht ik daar in en dat was leuk hoor de hele dag ruimte en Jolanda kwam elke dag wel een poosje op visite en vaak met wat lekkers zoals sla een appel of boterhammen en ik had altijd de eerste keus want zodra ze binnen kwam ging ik bij haar zitten.
Niet alleen voor het eten hoor ook als ze niets bij haar heeft kom ik bij haar zitten en geef ik haar kusjes. Schreeuwen doe ik niet meer nu ik buiten ben want ik vermaak me prima in de volière al vind ik het nu van de winter best wel een beetje koud en kijk ik er naar uit als het zomer wordt en weer wat warmer is. Praten doe ik nu ook wat minder alleen als ik haar een tijdje niet gezien heb en ik zie haar weer dan praat ik haar de oren van het hoofd of als ik indruk wil maken op de vrouwtjes in de volière dan doe ik ook mijn best om te praten dus ik ben het nog niet verleerd hoor. :P
Tot zover dan maar even mijn verhaal

Groetjes Coco

jolandaW

Hallo hier ben ik weer
Coco dus wel te verstaan. ;D
Het was weer koud van de week snachts maar overdag was het wel lekker in het zonnetje.
Van morgen kwam Jolanda de volière in met een heel eng gevaarte. ???
We schrokken er allemaal van, een grote hamer waarmee ze iets in het plafond sloeg en waarna ze er iets in draaide.
Dat was nog niet alles hoor want  toen hing ze er een heel eng ding aan waar we allemaal bang voor waren.

Ze had iets dergelijks in de winkel zien hangen en dacht van dat ga ik zelf wel maken voor de vogels maar ja wij wisten niet wat het was.
Iets met takken en kralen en kettingen. ;)
Maar goed na dat het er een poosje hing werden we toch wel nieuwsgierig en die wilgentakjes er aan zijn te lekker om daar zomaar te laten hangen dus ja we zijn er toch maar op gaan zitten met zijn allen. :) ;) :D

Ja eerst heel voorzichtig hoor en het allemaal even goed bekijken voor dat we het vertrouwden maar ik moet zeggen het is toch wel leuk en interessant.

Na het spelen kwam ze weer binnen maar nu weer met wat lekkers :D
En ze had ook haar foto toestel nog bij haar dus moesten we weer op de foto.
Ik vond het foto toestel ook wel leuk om boven op te zitten maar dat vond Jolanda niet zo leuk en kon ze er ook geen foto van maken dus werd het een foto van cobus op haar hand.

Maar ja toen we zo lekker aan het eten waren dachten ze allemaal het zelfde er over en werd het even ruzie op die hand want we pasten er niet allemaal op
Ze heeft nog wel een foto gemaakt dat we er met zijn vieren op zaten (meer past ook niet hoor als je ook nog bij het eten wil komen) dus die foto zal ik hier ook plaatsen.

Zo dit was het voor vandaag en ik zou zeggen tot de volgende keer maar weer.

jolandaW

Vanmorgen heb ik de nestblokken in de voliere gehangen
Ik kon niet langer wachten en wilde weten hoe ze er op zouden reageren
Ik heb valkparkieten en grasparkieten door elkaar en heb dus voor bijde soorten een blok op gehangen.
Die voor de grasparkieten is natuurlijk wat kleiner dan voor de valkparkieten maar daar maken hun zich geloof ik niet druk om.
De valkjes zitten op en om het kleine blok heen en de grasparkietjes vinden dat grote blok veel interesanter.
Cobus stuurt iedereen gelijk weg bij het kleine blok dus hoe dat verder gaat vandaag??? ik ben benieuwd.
Vind het gewoon een leuk gezicht hoe nieuwschierig ze zijn naar iets nieuws in de voliere.
Ik hou het vandaag goed in de gaten hoe ze verder reageren en laat het jullie weten

groetjes Jolanda

jolandaW

Na een hele dag puzzelen hoe ik een compilatie in powerpoint van mijn vogels in een jpeg bestand moest krijgen is het mij eindelijk gelukt kon het anders niet comprimeren waardoor het bestand te groot was)

Dit zijn dus al mijn vogels op èèn plaatje en nu maar hopen dat het gelukt is om het hier ook nog te plaatsen.
De vogels waar geen naam bij staat hebben ook geen naam

groetjes Jolanda

Monky

Hi Jolanda,
Wat een gezellige boel is het bij je. En wat een mooie parkietjes  :)
Leuke foto's ook.

Ik heb er zelf niet zo heel veel verstand van, maar ik heb hier meerdere keren gelezen op het forum dat het heel verkeerd kan aflopen als je zowel grasparkietjes als valkjes een blok geeft. Ik hoop dat het bij jou goed gaat  :)
Ik wil je niet afschrikken of zo, maar misschien moet je dit toch eerst even lezen.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,15385.0.html

Ik ben benieuwd naar je nest verhaaltjes.

Groetjes,
Monky

jolandaW

Hallo Monky

Ik heb er inderdaad meer van gehoord en ik ben ook van plan om met een paar weken de grasparkietjes in een kamervoliere te zetten die dan ook buiten staat.
Maar ik heb net de blokken er in gehangen en denk niet dat er al gelijk eieren in komen hoor maar ik hou er wel rekening mee.
Ik moet die kamervoliere nog in elkaar zetten en misschien dat ik het van het weekend doe voor de zekerheid.
Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn eerste nestje vernield wordt door de grasparkietjes en ik weet dat er in iedergeval een is die nog al agressief kan zijn en dat is ieniemienie.
Als die op mijn hand zit dan doet ze ook haar uiterste best om niet alleen het voedsel maar ook mijn vingers en hand te verorberen.
En ik verdenk haar er ook van dat ze van het najaar birdy heeft aan gevallen bij zijn oog waardoor zij( Birdy) dus ook sinds november bij mij in de kamer zit bij scooby in de kooi.
Moet zeggen dat Birdy het prima vind binnen en ze was het al gewend voor ze de voliere in ging omdat ze toen ook bij scooby in de kooy zat.

Maar ik moet zeggen dat ik nu wel mijn beslissing genomen heb om de grasparkietjes buiten in de kamervoliere te doen tijdens het broedseisoen.

groetjes Jolanda

Monky

Hi Jolanda,
Ik denk dat je er inderdaad verstandig aan doet. Het zou toch verschikkelijk zijn als zoiets moois in een horror verandert.

Ik kijk uit naar je verhalen  :)

Groetjes,
Monky

caro

Hoi Jolanda,

Ik vind het een verstandig idee om je parkietjes apart te zetten. De vier valkjes die afgeslacht waren door parkietjes waren van mij. Ik zou zeker het risico niet nemen om hetzelfde mee te maken als ik. Dit is echt niet leuk. Het is nu bijna 2 weken geleden dat dit gebeurd is en ik zie nog steeds die verschrikkelijke beelden voor me. Ik ben zo blij dat mijn kinderen dit niet gezien hebben want dan had ik er nog een probleem bij. Dit was echt een klap hoor. 's Morgens waren ze nog gezond en levend en s'middags zag ik een slagveld in  de broedkooi. Dit wens je niemand toe. Ik hoop dat je veel succes hebt met het krijgen van jonge valkjes. Ik blijf je zeker volgen.

Groetjes

Caroline (caro)
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

jolandaW

Goeie morgen allemaal

Hallo Caro en Monkey,
Ik merk nu al dat de grasparkietjes erg druk worden en ze zitten steeds in het nestblok ook het blok van de valken.
Het fijt is dat er op dit moment maar 1 mannetjes van de grasjes in zit en die is het rustigste van allemaal.
Ze gebruiken de blokken als speelgoed.
Maar ik wil vandaag of morgen die kamer voliere weer in elkaar zetten en ze daar in doen, al zit ik nog met een klein probleem en dat is hoe beschut ik die tegen de wind.
De voliere is wat dat betreft beschut en die kamervoliere is aan allekanten open dus daar ben ik nog een oplossing voor aan het zoeken.
Heb ik die oplossing niet gevonden van het weekend dan doe ik ze er evengoed in en zet hem zolang in het tuinhuisje en als het dan niet te hard waait dan naar buiten.
Ze zijn dan wel aan 1 kant beschut door het tuinhuisje maar voor mijn gevoel moet er nog een kant beschut zijn.
Of dat echt nodig is weet ik niet hoor maar zo voel ik het.
Ik laat het jullie weten hoe het allemaal verloopt.

groetjes Jolanda

Riny

hoy Jolanda
Als je plexiglas koopt en daar op de hoeken een gaatje in boort ,kun je het zo ophangen met Tyrips.
Dan hebben ze toch licht en het laat geen wind door.
Groetjes Riny :D

jolandaW

Hallo Riny,

Ik heb de grasparkieten nu in de kamervoliere zitten en die in het tuinhuisje gezet met overdag de deur open.
Zo staan ze in iedergeval snachts met de ergste kou nog goed beschut en overdag redelijk beschut.
Maar mischien dat ik tezijnertijd toch nog voor plexiglas ga want als ik het tuinhuisje in moet is de ingang nu wel erg smal ;)
groetjes Jolanda

jolandaW

Hallo allemaal,

Van het weekend de grasparkietjes uit de volière gehaald.
Wat zijn die beestjes slim zeg als je ze wil vangen.
Had ook niet verwacht dat het makkelijk zou zijn maar ze hebben een behoorlijk uithoudings vermogen en weten gelijk weer te ontsnappen als je ze gevangen hebt.
Maar na verloop van tijd had ik ze allemaal ( 5 stuks) in een kooitje zitten waar ze het helemaal niet mee eens waren.
Toen moest ik de kamer voliere nog in elkaar zetten wat ook niet een twee drie ging maar dat was mijn eigenschuld ik wilde het te snel natuurlijk waardoor er wat verkeerd ging maar ook dat is gelukt na een tijdje.
Toen moest het dak er nog op en natuurlijk ben je dan de boutjes en moertjes kwijt die er bij horen.
Ja waar laat je die dingen als je hem uit elkaar haalt? Nou niet waar ik dacht dus en ze waren ook niet te vinden.
Het is maar goed dat mijn vriend veel van die spullen bewaard ook al zijn het niet de originelen maar het dak kon nu toch vast gezet worden.
Houtsnippers er in en stokjes en water voer enz. en de parkietjes konden er in.
Dan hou je het kleine kooitje met het deurtje voor het deurtje van de kamervolière maar denk nou niet dat ze dan uit het kleine kooitje willen hoor.
Nee voor die er dan uit zijn dat duurt zeker een half uur dus dat had voor mij een lamme arm als gevolg door het vast houden van het kleine kooitje.
Maar goed ze zitten er nu in en de valkjes hebben de voliere nu voor zichzelf wat ze ook wel wat vreemd vinden.
Het is gewoon rustig nu bij ze.

Al moet ik zeggen dat ik de rust bij ze later op de dag weer even kwam verstoren.
Ik wilde de geboorte datum weten van Cobus en die kon Diana (waar hij vandaan kwam) wel weten maar dan moest ze het ring nummer weten.
Het ring nummer weet ik  nu maar dat ging niet zonder paniek in de volière want ik moest weer met dat schepnet achter een vogel aan en zodra ze het schepnet zien vliegen ze alle kanten op behalve de goeie.
Toen ik Cobus eindelijk gevangen had beet hij me zo hard tot bloedens toe dat ik hem weer los liet en begon het vangen weer opnieuw.
Het is me ongeveer gelukt om het nummer op te schrijven onder begeleiding van een paar happen in mijn vingers en daarna hield ik hem nog even vast en werd hij wat rustiger vooral toen ik hem even in zijn nekje kriebelde wat hij dus wel lekker vond maar toch nog wel wat eng. Hij was ook blij dat hij weer los was en de rest moest ook nog even bij komen van de schrik.
Maar dat duurde niet zo lang gelukkig want al snel kwam Coco al weer bij me zitten en de rest kwam ook al weer dichterbij om te kijken of ik wat lekkers had voor ze.

Nu maar hopen dat ze nu ze alleen in de voliere zitten het nestje gaan gebruiken om eitjes te leggen.
Moet zeggen dat ik er wel naar uit kijk maar ik wacht het rustig af het is nog vroeg in het jaar en ze zijn nog jong.
Tot zo ver mijn verslag van het weekend.

groetjes Jolanda

Riny

Hoy Jolanda
Als je toch gaat voor plexiglas dan moet je kijken ,er zijn 2 soorten.
Een soort is dik en duur,het andere soort veel dunner maar ook heel veel goedkoper.
Maar als je ik weekboekje zo lees,heb je beweging genoeg gehad afgelopen weekend.
Ik kan er over meepraten.
Wij hebben afgelopen week 36 wilde valkjes moeten vangen om een wormkuur te geven.
Ik hoop dat je snel een nestje krijgt.
Groetjes Riny :D

jolandaW

Hoi Riny,

Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat ik er zo veel moet vangen zoals jij,
Maar een wormenkuur is dat altijd nodig of merk je het aan iets dat ze zo'n kuur moeten hebben.
Ik hoor er wel meer van maar heb eigenlijk geen idee hoe en wanneer je zo'n kuur moet geven.

groetjes Jolanda