23 mei 2025, 12:10:58

Nog een nest of niet?

Gestart door Lin, 17 februari 2006, 13:31:38

« vorige - volgende »

Lin

Ik heb nu mijn eerste nest van dit jaar. Vorig jaar legde ze ook al nadat de jongen 3 weken waren en nu weer.

Naast dit koppel heb ik ook nog twee andere koppels. Waaronder een koppel waarbijde man geelwang is. Beiden koppels hebben nog nooit eieren gelegd. De geelwang en zijn pop zijn in juni oud genoeg en het andere koppel in augustus.

Wat zouden jullie doen als er weer eitjes komen? Uit laten komen of wachten en gebruiken als pleegkoppel? Ik ga ook kijken of ik de eitjes bij iemand anders kan laten uitkomen mocht het zover zijn.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Volgens mij zullen de 2 andere koppels niet meteen volop gaan broeden als ze de eitjes zien. Ik lees nu dat de jongen 3 weken zijn. Als je de eitjes nog 2 weken kunt bewaren, zijn de jongen alweer een stuk zelfstandiger. Die zullen het wel redden. Maar of het ouderkoppel dat trekt?
Hangt er al een blok bij een pleegkoppel?

Kirsten

Hoi Lin,

Ik zit ook met het geelwangprobleem en heb daarom besloten om mijn binnen koppel maar één nestje nu te geven. De jongen zijn begin februari naar hun baasjes gegaan. Dit koppel wil ik verder nu gewoon in vorm houden en als de blokken buiten gaan starten en ik de geelwang aanstalte zie maken, dan krijgen ze binnen van mij ook weer een blok. Het is een erg goed koppel en ook omdat ze binnen zitten, kan ik alles beter in de gaten houden.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Karin

Ze hebben nu een heel klein nestje toch ? 2 jongen ? Dan kunnen ze wel 3 nesten per jaar aan. Zolang ze daarna maar voldoende rust krijgen. Dus als ze nu nog 1 nestje van zichzelf krijgen dan zouden ze in de zomer nog wel 1 x als pleegkoppel kunnen dienen voor de geelwangen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Citaat van: Rianne op 17 februari 2006, 14:12:48

Let eens op! hihi, ayla en Tiamo worden dan pleegkoppel van Kashira en Kaiyo.

Ze hebben inderdaad nu twee jongen. en ze zien er super goed uit, zowel de jongen als de ouders. Wat karin zegt zit ook ook wel aan te denken. Ik vind het maar moeilijk.

Rianne

Citaat van: Lin op 17 februari 2006, 14:27:58

Ze hebben inderdaad nu twee jongen. en ze zien er super goed uit, zowel de jongen als de ouders. Wat karin zegt zit ook ook wel aan te denken. Ik vind het maar moeilijk.

Kaiyo en Kashira zijn dan toch niet geschikt als pleegkoppel als je hun eitjes dan door Ayla en Tiamo laat uitbroeden?

Lin

Citaat van: Rianne op 17 februari 2006, 14:37:13
Citaat van: Lin op 17 februari 2006, 14:27:58

Kaiyo en Kashira zijn dan toch niet geschikt als pleegkoppel als je hun eitjes dan door Ayla en Tiamo laat uitbroeden?

kaiyo en Kashira als die eieren hebben en het gaat mis dan gaan ze onder Ayla en Tiamo. dus Ayla en Tiamo is het pleegkoppel. snap je het?