7 mei 2025, 16:24:17

Kunnen valkjes bronchitis hebben?

Gestart door Sanna, 21 februari 2006, 15:01:14

« vorige - volgende »

Sanna

21 februari 2006, 15:01:14 Last Edit: 21 februari 2006, 15:13:41 by Sanna
Vanavond om 19.50 heb ik al een afspraak bij Feld voor Jamey. Zijn ademhaling is ineens zwaar geworden, ik kan hem horen ademen. De laatste keer bij Feld heb ik hem ook al naar de ademhaling van Jamey laten luisteren omdat ik hem af en toe erop betrapte dat hij ineens heel zwaar zat te ademen, maar Feld zei dat hij goed klonk. Maar nu vanmorgen merkte ik toen hij op m'n schouder zat dat ik hem hoorde ademen. Maar het is heel vreemd, de ene keer is het zwaarder dan de andere keer en ook blijft hij gewoon zichzelf poetsen en is hij is er graag uit. Daarom kwam de gedachte van bronchitis bij mij op. Weet iemand of valkjes dit kunnen hebben?

Sanna

Sanna

Niemand een idee?? Loop al de hele dag met een knoop in m'n maag rond :-\....

Kirsten

Hoi Sanna,

Nee sorry, ik kan je helaas ook niet verder helpen ermee,.
Ik heb een valkje binnen die elders bijna in een brand omgekomen was. Zij heeft dit ook, ik heb toen een  siroop gekregen van Feld en daarmee werd het wel minder.
Ze heeft er nog steeds wel af en toe last van als ze zich flink ingespannen heeft. Ik dacht eerst dat haar longen misschien aangetast waren, maar dat bleek niet het geval. Daar staat het blijkbaar dus toch los van.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt,. succes vanavond

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Gerda

Hoi Sanna,

Bij mij heeft Nezumi dit ook. Hij ademt regelmatig hoorbaar. Klinkt inderdaad een beetje stridor-achtig (stridor is geluid door kleine obstructie).  Af en toe piept hij ook een beetje (piepende ademhaling). Maar hij lijkt er verder geen last van te hebben.
Hij is een keer flink ziek geweest en had een flinke luchtweg-infectie. Toen heeft hij een week bij Feld gezeten om te vernevelen.

We zeggen altijd tegen Nezumi dat hij een long-patientje is. Ik ben benieuwd wat Feld vanavond erover te melden heeft.

Hopelijk is het niets ernstig.

Liefs, Gerda

Sanna

Hoi Karin,

Waarvoor kreeg zij dan precies die siroop? Ik bedoel, wat deed die siroop zodat het minder werd?

Hoi Gerda,

Zo klinkt het inderdaad bij Jamey! De ellende is alleen dat ik vind dat het vandaag wel erger geworden is. Maar verder eet hij normaal en poetst zich ook gewoon. Vliegt zelfs af en toe...

In ieder geval allebei alvast bedankt voor jullie reacties. Het heeft het iest voor me gerelativeerd, want ik zit hier ondertussen bijna te janken van ellende :'(

Groetjes, Sanna

Kirsten

Hoi Sanna,

Ze heeft Ventipulmin voorgeschreven gekregen destijds.

Ik heb even wat info opgezocht op google en kom met de volgende omschrijving van dit geneesmiddel.

Luchtwegaandoeningen met brochospasmen en/of afwijkend longslijm. De neusuitvloeiing en het hoesten verminderen. Ook heeft clenbuterol een anti-allergische en ontstekingsremmende werking Nu moet ik er wel bij vermelden dat Coco absoluut niet hoestte, maar enkel een gorgelende ademhaling had en dus af en toe nog steeds heeft

Sterkte vanavond ik kan me voorstellen dat je bezorgd bent,.

Groetjes
Kirsten

Kirsten

Ik denk trouwens dat na het lezen van alle info op google het antwoord op je vraag dus 'ja' moet zijn.

Kirsten

Hoi Sanna,

Ik ben aan het duimen hoor,. en hoop dat alles met Jamey goed is

Groetjes
Kirsten

bobbie

Sanna

O WAT BEN IK BLIJ EN OPGELUCHT!!! ;D ;D ;D

Jullie willen gewoon niet geloven wat een afschuwelijke dag ik achter de rug heb. Ik neem zo eens een lekkere dubbele whiskey om alle ellende te vergeten. Jamey's longetjes zijn zo schoon als ze maar zijn kunnen ;D. Het geluid zit echt in zijn keeltje. Van de week heeft hij anti-wormendruppeltjes gehad. Waarschijnlijk is daarvan dus wat in zijn luchtpijp terecht gekomen. Het was ook inderdaad een hele worsteling om het naar binnen te krijgen ::). Dus hij heeft nu gewoon een zere keel. Ik moet hem meenemen de badkamer in na het douchen zodat hij op kan knappen van de vochtige lucht. Net zolang tot hij weer normaal adem haalt.

Dikke kus voor dokter Feld!!! :-*

Groetjes van een erruge happy Sanna ;D ;D ;D

Kirsten

Hoi Sanna

Superbericht, Ik ben erg blij voor je :D

Groetjes
Kirsten

Sanna

Heej Kirsten,

Jij bent ook super ;D. Ik had het echt even heel slecht vanmiddag...

Groetjes, Sanna

bobbie

Heerlijk voor je Sanna. ;)

groetjes, Nel :)

Irene

hoi sanna,
wat fijn om te lezen dat het een zeer keeltje is!! ;D ;D Ik denk dat het bijna overeen komt met waar ik me om gijs zorgen maak. Alleen heeft zij geen wormkuurtje gehad ??? :-\. Dus wat haar excuus zou moeten zijn dat ze af en toe, een vreemd geluid maakt vanuit haar keel? KLinkt echt als alsof er iets verstopt is. Had jamey dat ook?
Verder lijkt ze nergens last van te hebben; eet gewoon, poetst zich goed, is af en toe klunzig, naar mijn idee meer dan anders, maar ja het is een valk ;D Het is ook echt niet vaak, misschien 1 keer per dag ofzelfs per 3 dagen. Heel vaag. Ik ben in staat om na 1 keer al in paniek naar feld toe te gaan ;D, maar daar wordt hier in huis soms wat op me ingesproken dat ik niet voor iedere scheet de andere kant van de stad hoef op te zoeken ;D. Ik kijk het zelf nog even aan, maar fijn voor jou dat dat in ieder geval een hele gerust stelling is. Hoe nu verder met zn pootje? en Cleo? Dat hoor je vrijdag toch?
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Sanna

Hai Ireen,

Nee, het klinkt niet of het verstopt zit, eerder of z'n luchtpijp vernauwd is zoals met astma. Hij zit dan ook pompend te ademhalen. Maar net wat jij zegt, verder alles normaal: poetsen eten en vliegen. En met vliegen is het ook niet zo dat hij daarna met z'n vleugels wijd naar adem zit te happen. Dus het zal wel een irriterend gevoel zijn dat hij zo doet. Je ziet ook, als je van opzijn naar hem kijkt, alleen dat keeltje steeds uitzetten, net z'n hele lichaampje zoals wanneer hij het benauwd zou hebben. Maar anders kun je Feld toch gewoon een keertje bellen? Dan kan hij wel zeggen of het verstandig is Gijs een keertje te laten beluisteren.

Voor jou is het tenminste nog de andere kant van dezelfde stad, ik moet van een andere stad komen. En ik reageer al net zo hoor. Das dus heel normaal voor valkenmama's ;D.

Voor Jamey's voetje heb ik nu vanmiddag uierzalf gehaald en dat moet ik 2 x daags smeren. Dus ik hoop dat dat ook snel zal genezen. Cleo moet nog even haar kuurtje afmaken en dan zal ik haar ontlasting weer laten onderzoeken. Dan zullen we zien of ze erbij mag...

Groetjes, Sanna