8 mei 2025, 02:33:39

Vogelgriep bij papegaai!

Gestart door Mandy, 21 oktober 2005, 22:59:23

« vorige - volgende »

peterke25

:'( hey iedereen ik heb juist op het nieuws gehoord da er 29 eenden dood aangetroffen zijn omgeving gent hier meten we vanaf 1 maart alles binnen zetten ik kan dat niet want dan beginnen mijn eende nest te zoeken en ik heb zo geen groot kot het is heel erg vind ik ik heb ook weer een eend dood maar is doodgebeten :(

Riny

Hoy peterke
Die problemen hebben wij ook.
Onze dieren willen dan ook een nest gaan maken.
Maar als we ons er niet allemaal aan houden ,gaan zo nog meer dieren dood.
En er wordt flink op gecontroleerd of je je aan de regels houdt.
Groetjes Riny :D

Inger m

Hoi Riny,
Is heel vervelend. Toch denk ik dat iedere eendenhouder rekening moet houden met de ophokplicht. Het is erg dat het juist voor het broedseizoen valt.

Hoi Peterke,
Ik denk dat iedereen met eenden voor hetzelfde probleem staat ivm het broeden.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

peterke25

ja ik weet het pfff tis ni eerlijk :(

Riny

Hoy Inger
Je vindt ons misschien wel grote zwartkijkers .
Wij houden er rekening mee ,dat we voorlopig ieder jaar, hier mee te maken krijgen.
We zijn nu bezig met voorzieningen te treffen, dat als het weer voorkomt ,dat we alleen maar een zeil over de voliere's hoeven te trekken om ze af te dekken.
Alle zijkanten van de voliere's worden veranderd .dwz zo'n fijnmazige gaas dat er geen mus meer door kan.
Dat is nu meer werk maar op de lange duur scheelt het veel stress.
Hok maar eens in een paar dagen zoveel dieren op,zoals er bij ons rond lopen.
Groetjes Riny

Inger m

14 februari 2006, 21:26:20 #50 Last Edit: 14 februari 2006, 21:31:48 by Inger m
Hoi Riny,
Nee, dat vind ik wel verstandig. Buiten de vogelgriep om is het sowieso niet verkeerd om de watervogels af te schermen van de wilde vogels. Athans dat is mijn ervaring, omdat de wilde watervogels veel voer opeten (athans bij ons) en dat ook nog eens wegkapen voor de kleinere siereenden. Bovendien kunnen ze ook andere ziektes meebrengen.

Daarnaast is het nog een voordeel dat kraaien ed. niet de nesten kunnen leegroven en zit je ook nog met de eventuele toekomstige wetgeving omtrent het leewieken. Ik zou tekenen voor zo'n constructie over alle verblijven.

Maar hoe denken jullie over het enten, als dat eventueel wordt toegelaten voor hobbydierhouders?

gr Inger
problem.

Riny

Citaat van: Inger m op 14 februari 2006, 21:26:20

Maar hoe denken jullie over het enten, als dat eventueel wordt toegelaten voor hobbydierhouders?

gr Inger

Hoy Inger
Dat zouden wij toejuichen ,als dat mocht.
Dan hoefde we ook niet meer zo in angst te zitten,net als 3 jaar geleden.
Willen ze de wet tov leewikken gaan veranderen?

Inger m

Hoi,
Ik vermoed het uiteindelijk wel, omdat het leewieken nu alleen nog is toegestaan in onoverdekte ruimtes. Ik doe het dus nog wel, maar het is mooier als ze kunnen vliegen. Dan 'rollen' ze niet over kant, als ze lopend-vliegend willen wegvliegen en dus niet in evenwicht zijn.

Ik denk dat ze het leewieken bij voorkeur helemaal zouden verbieden of bv. moeten laten uitvoeren door een dierenarts (onzin, want de ingreep stelt niks voor, maar de gevolgen zijn groter voor de vogel). Maar ze zijn ook nog bang voor Fauna vervalsing door ongeleewiekte vogels (en vermoedelijk ook terecht).

Ik ben benieuwd of hobbydierhouders mogen gaan enten, maar ook heel benieuwd naar de randvoorwaarden van het enten.

gr Inger

problem.

eefje nieuwenburg

nou vroeg ik me iets af, er staat een stukje verderop dat valkparkieten niet tot de risicogroep behoort maar kunnen ze als ze in contact komen met het virus er wel ziek van worden?
of krijgen ze er niks van?
mijn vogels zitten binnen en daar ben ik nu wel blij om hoor!

een paar jaar terug was er een man en die wilde zijn vogels niet in een hok stoppen en dus werd uiteindelijk alles geruimd en toen was ie in het nieuws geweest en kreeg van allerlei mensen nieuwe dieren en tja toen vorig jaar weer zo'n gevalletje de kop opstak stond hij weer vooraan te schreeuwen dat ie ze niet in een hok ging stoppen,sorry maar ben ik dan zo'n raar mens als ik denk dat ie zijn beesten niet liefheeft?
het is ophokken of ruimen als je pech hebt toch?
wel sneu en ik wens iedereen die moet ophokken heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat het virus een eind wegblijft.

groetjes eefje

Riny

Hoy Eefje
Zulke mensen zijn gevaarlijk bezig voor ons allemaal.
3 jaar geleden hebben wij dag en nacht in angst gezeten om onze dieren.
Toen zijn we door het oog van de naald gekropen.
Ik durfde nog bijna niet meer buiten te komen,als onze dieren me zagen ,begonnen ze zo'n klaaglijke geluiden te maken.
Maar ja ze zijn gewend om bij een heel grote vijver, met een grote weide erbij vrij rond te lopen.
Nu worden ze opgesloten.
Voor je valkjes hoef je niet bang te zijn.

Riny

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/02/art000000060877.html

Deze link kreeg ik net doorgestuurd van een goede vriend.
Groetjes Riny :'(

Bianca

ik hoorde er vandaag erg veel over en op de site www.nu.nl staat ook veel info.

Had vandaag kirsten toevallig ook een mailtje erover gestuurd
http://www.nu.nl/news/675032/21/Vogelgriepvirus_in_Duitsland_video.html

http://www.kennislink.nl/web/show?id=139596

waarop zij mij deze weer terug stuurde.
http://www9.minlnv.nl/servlet/page?_pageid=80&_dad=portal30&_schema=PORTAL30

Heel veel succes riny, en alle andere die hieraan moeten geloven!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

carco

Ach wat vreselijk alemaal.Ik heb een poosje terug foto's in de krant gezien van kippen die opgehokt moeten worden en hoe ze zich gaan gedragen :'(
Riny ik kan met goed indenken dat je de hokken bijna niet langs durft te lopen om dat klagelijke geluid toch maar niet te horen.
Als je niet op tijd klaar zou zijn wat dan? Nemen ze dan alles mee? :'(
Wij vroegen ons hier af hoe gaat dat met de eenden en zwanen die in de sloot leven? Wat gaat daar mee gebeuren? Dit zijn geen wilde trekvogels, maar ook van niemand ( van de gemeente ofzo) gaan ze die nu ruimen? ???
Wie weet dat?
En kinderboerderijen? Die gaan dan dicht??
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Riny

Hoy Caroline
Ik zal het je nog veel mooier vertellen.
De vorige keer zaten al onze dieren opgesloten en de wilde eenden en ganzen zaten in onze vijver.
Daar wordt niets aan gedaan.
Dat is extra zuur maar van de andere kant kan dat ook weer niet.
In kinderboerderijen zullen ze het pluimvee ook op moeten hokken.
Als je niet op tijd klaar bent krijg je eerst een waarschuwing,maar ze kijken ook hoeveel dieren je hebt .
Ze zijn wat dat aan gaat best wel redelijk.
Bedankt voor je bezorgdheid.

Kirsten

Citaat van: Riny op 14 februari 2006, 23:01:40
Hoy Eefje
Voor je valkjes hoef je niet bang te zijn.

Zouden ze ook geen 'drager' kunnen worden?
Ik wil het graag allemaal naast me neerleggen en niet bang zijn, maar ik kan het niet helpen dat ik het toch ben,. De tvbeelden van eerdere gebeurtenissen staan nog op mijn netvlies gebrand.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------