29 juni 2025, 15:24:30

Kjáni

Gestart door disney, 15 februari 2006, 07:53:48

« vorige - volgende »

disney

Dat is leuk om te horen, bloos :-)
Wij zijn ook heel blij met hem. Soms als hij zo geflipt doet ietsje minder, maar elk vogeltje zing zoals het gebekt is hihi.
Vandaag vonden we in een dierenwinkel heerlijke zakjes met allerlei (gezonde) papegaaienlekkernijen. Gelijk twee zakjes uitgezocht en daar gaan we ze eens lekker mee verwennen morgen!

Heb vandaag wel mijn camera weg moeten brengen naar de reperateur (kapot lcd scherm) dus de komende weken helaas geen foto's  :(

Groetjes Karin

marga

hoi karin
jammer dat je geen foto s kunt maken
maar ik vind het heel leuk om je mailtjes te lezen
ik kan me het ook zo wel voorstellen hoe het er aan toe gaat
ben er heel benieuwd naar hoe ze de lekkernijen vinden
ik had zondag een beetje water in de wasbak gedaan
en de kraan zachtjes laten stromen
en heb lizzie erin gezet en haar een beetje nat gespetterd
en wat denk je ze vond het nog leuk ook
ze was klets nat en heb haar toen onder een warme lamp op een stoel gezet en daat zat ze lekker te genieten
zo zie je maar weer en ik maar denken dat ze niet badderen wil
groetjes marga

Mariska

Hoi Karin,

Ik dacht laat ik hier eens even neuzen vandaag ;D
Maar er komt wel een hoop familie in het boekje van jou :D
Jessica is dus de dochter van Marga als ik het goed begrijp en Riny is de Oma van Kjani :D
Leuk om te lezen allemaal, de wereld is maar klein ;)

Dat badje vind ik helemaal toppie ;D
Dat had Marilyn ons weleens eerder mogen vertellen ::) ;D ;)
En geduld is een schone zaak wat badderen betreft.
Daar ben ik hier wel achter gekomen.
Ik heb er eetje die alleen maar onder de kraan in de keuken wil douchen, terwijl anderen veel liever in het badje gaan of met de plantenspuit gesproeit worden.
Maar bij sommige heeft het lang geduurd en je moet dus gewoon volhouden en steeds weer ophangen ;)

Ik vond het trouwens een mooi verhaal van Riny over haar kleine Chico ;)

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

disney

Ja geduld is een schone zaak. Van Kwiebus weet ik dat hij het heerlijk vond. Dus dan vind ik dat ik hem die kans ook moet geven. Verder moeten ze het zelf weten.
Ik merk ook aan Kjáni dat ie veel meer als Kwiebus een beetje uitdaging wil hebben. Dat is wel grappig, want Kwiebus gaat graag helemaal zijn eigen gang, Kæla wil graag 1 op 1 aandacht, spelen en leren en Kjáni wil wel aandacht, maar geen gekroel of gedoe. Dus is voor ons ook best wennen wat ie nou precies wil. Op sommige dagen schreeuwt hij ook heel erg, maar vandaag na het meegaan naar de douche en het rondvliegen is hij de hele middag rustig geweest. Wel lekker keuvelen en soms wat zingen, maar niet zo geflipt doen. Dus wij moeten nog een beetje leren hoe we hem bezig kunnen houden, maar het gaat ons zo wel aardig af. Hopelijk kunnen ze binnenkort ook weer lekker buiten staan, dat is ook zo fijn voor ze!

Wat leuk Marga, dat Lizzy het badderen zo fijn vond! De keukenkraan hebben we hier nog niet geprobeert, kunnen we ook nog doen. Had je het water gewoon koud en een zacht straaltje? Ze gaan altijd zo druk poetsen na het badderen en daarna zien ze dan uit om door een ringetje te halen :)

Groetjes Karin

marga

hoi karin
ik heb een mengkraan en die heb ik dan op lauw staan
en een zacht straaltje
groetjes marga

disney

Arme arme Kjani  ;D

Vandaag wilde ik het kranen-douchen eens uitproberen. Maar wij hebben niet zo'n "douche"stand op de kraan, dus de straal was te hard voor hem. Oke, dat werkte dus niet. Ik de plantenspuit gepakt. Dat vond ie maar helemaal niets en vloog steeds weg. Maar ja, dan went ie er ook nooit aan en bovendien was hij zo stoffig en zat zijn kuif zo in de war dat ik het toch echt een keertje nodig vond. Dus ik heb het traliegedeelte van een andere kooi op het aanrecht gezet, Kjani erin en hem zo natgesproeid. Ik heb natuurlijk geprobeert het zo rustig en voorzichtig mogelijk te doen en uiteindelijk ging hij maar een beetje stil zitten tot het voorbij was. Ik heb hem zo goed nat gekregen en hem natuurlijk de hemel ingeprezen, dus heel misschien gaat ie het zo toch leuk vinden. Hij zit zichzelf nu uitgebreid te poetsen en ziet er weer tiptop uit :)
Ik heb foto's gemaakt, onze camera is weer terug, alleen de pc herkent de camera niet meer, dus moet nog even dat probleem oplossen en dan komen er foto's van een natte soepkip voorbij :-)

Groetjes Karin

marga

hoi karin
ik heb ook niet zo n douche stand op mijn kraan
ik laat een beetje water in de bak lopen en laat de kraan heel zachtjes stromen en dan spetter ik hem wat nat mat mijn hand
maar ik ben weer heel benieuwd naar je foto s
groetjes marga

disney

Hier is hij dat. Let op zijn prachtige kuif :-)

Groetjes Karin

marga

hoi karin
nou dieziet er hip uit zeg
groetjes marga

disney

Hallo hallo

Hier weer eens een update vanuit het momenteel zonnige midden van het land  ;D

Van de week heb ik de voliere volledig leeggehaald (inclusief vogels haha) en afgesopt. Wat eens tof komt er dan vanaf! Daarna opnieuw ingericht met een nieuwe zitstok en touw-bouwwerk. Nu hebben ze nog genoeg speeltjes, maar ook iets meer beweegruimte, het was iets te vol geworden. Kjáni kan dat wel op prijs stellen zo lijkt het.

Na een paar weken dat hij bijna dagelijks geflipt deed is hij nu lekker in zijn vel gaan zitten. Hij schreeuwt bijna niet meer en als hij zijn snavel een keer open trekt dan is het meer uit plezier en duurt het maar heel kort. Verder keuvelt ie nu lekker aan, en lijkt ie het naar zijn zin te hebben. Ik denk dat wennen aan een verhuizing, nieuwe mensen, nieuwe kooi, nieuwe vriendjes toch wat langer duurt als het soms lijkt.
Na zijn verplichte bad ziet hij er nog steeds uit om door een ringetje te halen met zijn prachtig rechte kuif :-) De temperaturen gaan nu ook heel voorzichtig in de buurt komen van veilig naar buiten kunnen. Laten we hopen dat dat snel kan, want het lijkt me heerlijk ze van de buitenlucht te laten genieten.

Dat was het wel weer. Heel erg veel bijzonders te vertellen hebben we niet, maar we zijn met zijn allen dik tevreden momenteel dus wat wil je nog meer  ;)

Groetjes Karin

disney

marga

hoi karin
dat ziet er even gezellig uit
groetjes marga

disney

Booohoooohoooo ik ben een beetje zielig!

Ik wilde de twee kooien op het balkon schoonmaken. Dan kan je tenminste een spetteren met water en word het eens grondig schoon. Ik was begonnen met de kooi van Kæla. Bij het weer terug naar binnen zetten kreeg ik de kooi niet over de drempel en heb ik hem laten vallen. Kreeg ik de onderste stang tegen mijn schenen aan  :'(
Gelukkig was de kooi nog wel heel! Maar heb de voliere van Kjáni en Kwiebus maar even uitgesteld... Die is ook niet zo vies omdat die met een natte doek beter schoon is te maken als de kooi van Kæla. Dus die moet nou maar even wachten tot ik van de week hulp heb om hem buiten te zetten!

Geeft trouwens mooi herrie, zo'n kooi die op het beton stuiterd! De hele buurt heeft het gehoord met mijn gejodel erachteraan  ;D

Groetjes Karin

marga

hoi karin
ja dat zal een knal geweest zijn
dat doet zeker pijn zo n stang tegen je scheenbeen
hoop dat je een beetje mooi gejodelt hebt ;D ;D ;D
voor de rest alles goed  met jou en kaela die zal ook wel geschrokken zijn
groetjes marga

disney

Kæla zat niet in de kooi hoor! Die zat in haar buitenkooi. Ze schrok wel want ze stond er nog geen 2 meter vandaan. Maar had de kooi met hele kooi met heet water schoongespoten dus dat zou wel heel gemeen zijn om haar erin te laten!

Jodelen kan ik volgens mij best goed. Misschien moet ik daar mijn cariere van gaan maken :-) Verder gaat het allemaal goed hoor. Vind het lekker dat het mooie weer wat is begonnen!
Vanmiddag waren mijn moeder en een tante op bezoek en Kjáni heeft, na eventjes wennen, de show gestolen. Lekker fluiten en imponeren. De boef :-)

Groetjes Karin