3 mei 2025, 19:50:34

Advies astjeblieft???!!!

Gestart door Melthya, 13 februari 2006, 22:47:22

« vorige - volgende »

Melthya

Hallo beste mensen!

Ik geniet volop van de filmpjes en beelden op de site en heb nu al weer bijna half jaar een valkje. Het is naar mijn idee een mannetje, een witmasker is het. Nou zijn ik en mijn man helemaal verliefd op hem, hij is super tam en heel erg lief!
Het lijkt ons heel leuk om nog 1 bij te nemen, vooral een lutino lijkt ons erg leuk.

Nou is mijn vraag is dit verstandig?! Ik ben dan van plan hem eerst paar maanden bij mijn vader te zetten om hem daar tam te maken. En dan hem bij de ander te zetten. Is dit slim?! Bevorderd dit de kans dat ze tam blijven?! Want wil wel graag dat ze tam blijven!

Please mensen geef mij advies!!!!

Groetjes Melthya

Tara

Hoi Melthya,

als je een tam valkje bij een tam valkje samen zet, gaat dat idd een stuk vlotter verlopen dan als je een wild valkje erbij zet.

Niet dat de tamme valk minder tam wordt, maar het kan wel wat schrikkerig overkomen :). En het is bovendien gemakkelijker om een wild valkje tam te maken wanneer die alleen zit (vind ik)

Ik zou het idd ook eens proberen, je kan natuurlijk een tamme lutino aanschaffen.

Hou ons op de hoogte.

Groetjes, Tara

Kirsten

Hoi Melthya

Zo te lezen hebben jullie al goed over de mogelijkheden nagedacht,.
Ik adviseer mensen ook altijd om de valk een aantal weken apart te houden voordat ze kennis maken met evt andere valken in huis. Je kunt dan een goed band van vertrouwen opbouwen en hem/haar nog tammer maken. Als je ze dan bij elkaar plaatst en het onderhoud, dan blijven ze allebei even tam.
Als je je nieuwe valk in dezelfde ruimte plaats, is het vaak lastiger om goed kennis te maken,. Ze horen elkaar en gaan door 'roepen' contact zoeken. De mogelijkheid bij je vader vind ik aan de ene kant goed, maar aan de andere kant houdt dat in dat hij tweemaal moet verhuizen en ook inmiddels al gewend is aan je vader,.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Karin

Zeker doen ! Een tweede valkje erbij  ;D Als je een valkje neemt die al tam gemaakt is door de kweker kun je het gewoon in je eigen huis houden. Zet het alleen niet meteen bij je eigen valkje maar zet het een paar weken in een aparte kooi. Laat ze langzaam buiten de kooi kennis maken en als het valkje goed gewend is kunnen ze samen in een mooie ruime kooi. Zelf kweek ik niet met lutino, maar er zitten hier vast wel kwekers die ze ook handtam maken en wel met lutino kweken. Kijk even bij "kwekers" hier links in het rijtje.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves