14 mei 2025, 19:16:18

poep eten:S

Gestart door marloesje, 11 februari 2006, 19:23:55

« vorige - volgende »

marloesje

ik heb een vraagje mijn popje eet soms zn eigen poep kan dat kwaad ?
groetjes marloes

Kirsten

Hoi Marloesje,

Heeft je valkje grit, sepia en kiezel in zijn kooi?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

marloesje

ja allemaal en ook eivoer 2 verschillende soorten zaad en trostgierst

marloesje

11 februari 2006, 19:40:51 #3 Last Edit: 11 februari 2006, 19:49:59 by marloesje
mijn andere mannetje die doet da helemaal nie ze vormen wel een koppel en zijn bezig met paren en zo
kan dat mischien daar aan liggen ik weet  nie zeg mischien iets geks maar vind het wel raar ...

Kirsten

Hoi,

Het heeft te maken met het vitamine B12,. Deze vitamine levert bij een tekort slechte broedresultaten op en jongen kunnen sterven kort na geboorte. Het is aanwezig in de uitwerpselen vandaar dat ze op die manier het voldoende binnen proberen te krijgen.

Groetjes
Kirsten

Riny

Hoy Kirsten
Waar zitten deze  vitaminen veel in.
Of koop je ze in druppelvorm.
Groetjes Riny :D

Kirsten

Hoi Riny,

Ze zitten verder eigenlijk nergens in,. ja in beperkte mate in Melk en eidooier,. maarja melk is weer niet goed voor ze :-\
Ik heb kracht/eivoer van Quiko en daar zit het ook in,.

Groetjes
Kirsten

Riny

Hoy Kirsten
Bij mij krijgen ze altijd 1x in de week gekookt ei,aangevuld met kruiden en vogelmuur.
Dit doe ik eigenlijk omdat ik soms niet weet waar te blijven met onze eieren.
Dan blijf ik daar maar mooi mee door gaan.
Groetjes Riny  :D

Tara

Citaat van: Kirsten op 11 februari 2006, 19:53:04
Hoi,

Het heeft te maken met het vitamine B12,. Deze vitamine levert bij een tekort slechte broedresultaten op en jongen kunnen sterven kort na geboorte. Het is aanwezig in de uitwerpselen vandaar dat ze op die manier het voldoende binnen proberen te krijgen.

Groetjes
Kirsten

Dat het met een tekort van een vitamine te maken had, wist ik, maar niet welke, heel interessant om te weten, dank je Kirsten!

Karin

12 februari 2006, 02:02:41 #9 Last Edit: 12 februari 2006, 19:32:06 by Karin
Hahaha, ik zat te twijfelen of ik het topic naar voeding moest zetten  ;D Maar echt smakelijk is het niet  ;) Ik kwam deze link tegen, voor de geïntereseerde. Vrij normaal dus, dat poep eten : http://home.hccnet.nl/michel.post/B12/HOOFD5.HTM

Groetjes, Karin.

P.s. : en voor degene die zich af vragen wat ik nog zo laat op doe : ik zit tot mijn oren in de vogelpoep  ;D Ik probeer de ontlasting van de jonge valkjes te verzamelen voor de ontlastingonderzoek ( doe ik sinds kort standaard bij de valkjes die verkocht worden ), maar normaal poepen ze je vol en als het eens nodig is lijkt er een kurk in te zitten  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

marloesje

haai haai
bedankt voor het antwoorden van mijn vraag
:D:D

Irene

:P ;D nsmakelijk verhaaltje bij het ontbijt ;D, maar wel leuk om even te weten, want ik wist het niet te verklaren. dusook namens mij thanxs voor de info.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes